Obsidian geeft meer informatie over de combat in The Outer Worlds
In een nieuwe video van Game Informer geeft ontwikkelaar Obsidian Entertainment meer informatie over de combat in het aankomende The Outer Worlds.
In de video, waarin lead designer Charles Staples aan het woord is, wordt duidelijk aangegeven dat The Outer Worlds een rpg wordt, maar dat de gameplay minstens zo goed als in een shooter moet zijn, aangezien het spel in de eerste persoon wordt gespeeld.
Aangezien het wel een rpg betreft, is niet elk speelbaar personage even goed in schietgevechten. Daarom kunnen spelers een gave ontwikkelen om als leider op te treden en zo gebruik te maken van de skills van andere personages.
Verder is te zien dat de combat flink geïnspireerd is door de Fallout-games. Van het VATS-systeem is geen sprake, maar spelers krijgen wel de mogelijkheid de tijd kort te vertragen om een soortgelijk effect te creëren.
The Outer Words moet ergens dit jaar uitkomen op PlayStation 4, Xbox One en pc.
Hoe vond je dit artikel?
Altijd als eerste op de hoogte?
Join ons op Discord
Reacties
Wiepie 14 februari 2019 - 10:35
Kijk hier enorm naar uit.
fonsrutte 14 februari 2019 - 10:55
Dit is wel heel erg Fall out met een nieuwe engine. Geen probleem, want dit ziet er erg goed uit en Obsidian kan je wel vertrouwen met dit soort games.
TheChief 14 februari 2019 - 15:01
@fonsrutte Om nog maar te zwijgen over het feit dat Bethesda dan misschien eindelijk weer eens wat moeite gaat doen om betere games uit te brengen. Concurrentie die stimulerend werkt etc he.
fonsrutte 14 februari 2019 - 18:29
@TheChief laten we het hopen
clandestine666 14 februari 2019 - 20:28
@fonsrutte Juist! Fallout NV en Alpha Protocol waren geweldig!
Aanbevolen voor jou
Altijd als eerste op de hoogte?
Join ons op Discord