Nvidia toont demo van dialoog met AI-personage

Nvidia toont demo van dialoog met AI-personage

Kunstmatig en intelligent

Nvidia heeft tijdens de beurs Computex in Taipei een demo getoond van Nvidia ACE, waarmee games gemaakt kunnen worden met kunstmatige intelligentie.

In de demo is een ramenrestaurant te zien, waarbij de speler met de eigenaar kan praten. Volgens Nvidia's CEO Jensen Huang is de getoonde demo real-time.

De speler kiest niet uit een aantal dialoogopties, maar kan met zijn eigen stem tegen de NPC praten. Dankzij een taalmodel kan de AI vervolgens terugpraten, waarbij ook gelijk kunstmatig de stem wordt gegenereerd om de tekst voor te lezen. Tot slot worden ook de gezichtsanimaties van het personage door de AI gegenereerd.

De speler in demo vraagt bijvoorbeeld hoe het gaat met de restauranteigenaar Jin. "Niet zo goed", antwoordt hij. "Ik maak me zorgen om de criminaliteit in de buurt. Het wordt steeds erger. Mijn ramenwinkel zit in de vuurlinie."

Het is niet duidelijk of de demo inderdaad real-time is, of wat de AI zou antwoorden als er minder standaard vragen worden gesteld. Nvidia noemt de demo een 'blik op de toekomst van games'. De video is hieronder te bekijken.

Watch on YouTube

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!
test

Opzich wel mooi. Een game is straks een verzameling van algemene parameters (welke de grenzen bepalen) en de set parameters die de NPC's bepaalde key informatie en eigenschappen geven. Dat kan ook niet anders. Games maken op zulk toenemend detail niveau kun ook al bijna niet meer micromanagen.

0
test

dit had zoveel meer kunnen zijn, meant nu is het dus een speler die praat met de NPc, goed dat is indrukwekkend. Maar dit filmpje zegt helemaal niks. Want dit had het zo goed 2 stem acteurs kunnen zijn. Niks wijst op improvisatie of echte gesprekken. Als ze nu dezelfde setting nog een keer hadden gedaan met een andere stem en andere vragen was het overduidelijk geweest. want in feite als dit in een game was had het net zo goed de stem acteur van het personage kunnen zijn en die van de NPC. ik vind dit wel indrukwekkend maar het filmpje had veel overtuigender kunnen zijn als ze ook hadden laten zien hoe die NPC reageert als iemand andere vragen stelt. En of het een verschil weet tussen man en vrouw. nu is het simpel 1 gesprek waar ik niet eens in kan zien of het echt geen stemacteurs waren. mij geloof het filmpje wel maar gewoon dat ik het jammer vind dat niemand dacht laten we er 2 doen en die laten zien zodat men kan zien dat de AI echt reageert. bijvoorbeeld door de 2e ronde de ‘hoe gaat het met je’ vraag te vermijden en dan zien hoe de NPC toch het verhaal de juiste richting in werkt zonder direct te beantwoorden dat het slecht gaat. maar verder wel indrukwekkend dat we in dat tijdperk gekomen zijn dat we straks echt kunnen praten tegen een NPC. Dan wordt gamen echt persoonlijk. Vooral als de AI ook echt improviseert. Binnen de geprogrammeerde regels uiteraard.

1
test

bahahah oh ik mis die edit knop, ik zie allerlei foutjes en kan het niet aanpassen. bij deze: meant = want Mij gelooft het filmpje wel= ik geloof het filmpje wel. ————— Hahaha ik moet leren de foutjes meteen te herstellen en niet gokken op een edit knop. Hahahah

1
test

zo herkenbaar ;)

0

Aanbevolen voor jou