Nintendo zou dit jaar tot wel dertig miljoen Switch-consoles produceren
Nieuws

Nintendo zou dit jaar tot wel dertig miljoen Switch-consoles produceren

Nintendo zou dit fiscale jaar van plan zijn tot wel dertig miljoen exemplaren van de Switch willen laten produceren.

Dat claimt Bloomberg te hebben vernomen van mensen die bekend zijn met de strategie van het bedrijf. Het fiscale jaar van Nintendo begon afgelopen april en loopt tot en met 31 maart 2021.

De toename in productie zou zijn om zoveel mogelijk te voldoen aan de hoge vraag naar de hybride console. Begin augustus werd de productie van de Switch voor dit fiscale jaar al verhoogd naar 25 miljoen exemplaren. Dat zou echter niet volstaan.

De Switch is in diverse landen nog altijd niet aan te slepen, mede dankzij het succes van het eerder dit jaar uitgekomen Animal Crossing: New Horizons. Later dit jaar verschijnen er spellen als Super Mario 3D All-Stars, Pikmin 3 Deluxe en het gisteren aangekondigde Hyrule Warriors: Age of Calamity.

Bloomberg bevestigt daarnaast nogmaals dat Nintendo van plan zou zijn om in 2021 een nieuwe, krachtigere versie van de Switch uit te brengen. Eerder gaf de website al aan dit te hebben gehoord. Nintendo zou aan ontwikkelaars vragen om hun games gereed te maken voor een 4K-resolutie. Ook zou het bedrijf zelf een line-up met titels ontwikkelen voor de nieuwe console. Het is niet ondenkbaar dat de meeste van die games ook speelbaar zijn op de huidige versie van de Switch. Vooralsnog is het nieuwe Switch-model echter niet officieel aangekondigd.

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
'Ophef rondom Assassin's Creed Shadows-personages verwoestend voor ontwikkelaars'
Nieuws

'Ophef rondom Assassin's Creed Shadows-personages verwoestend voor ontwikkelaars'

Ubisoft staat echter achter de personages en het verhaal dat verteld wordt

De ophef die online woedde over de afkomst en het geslacht van de twee hoofdpersonages uit Assassin's Creed Shadows, had een "verwoestend effect" op de ontwikkelaars.

Dat liet Marc-Alexis Coté, die de Assassin's Creed-franchise overziet, weten tijdens een lezing in Londen georganiseerd door BAFTA (via Eurogamer). Tijdens deze lezing ging hij dieper in op de keuzes die zijn gemaakt rondom de hoofdpersonages en de effecten die online kritiek op de ontwikkelaars hebben.

Assassin's Creed Shadows heeft sinds de onthulling eerder dit jaar kritiek ontvangen van sommige fans omdat een van de hoofdpersonages, Yasuke, een samoerai met een zwarte huidskleur is. Ook het feit dat het andere hoofdpersonage, de ninja Naoe, een vrouw is, ontving kritiek.

Coté noemt de discussies over representatie in inclusiviteit in media een "extra en voorheen onvoorziene uitdaging. Deze gesprekken kunnen invloed uitoefenen op hoe onze games worden ontvangen. In plaats van afstand te nemen van deze gesprekken, zien we ze echter als een kans. Assassin's Creed draaide altijd al om het verkennen van het volledige spectrum van de geschiedenis van de mensheid, en die geschiedenis is nou eenmaal divers. Trouw blijven aan die geschiedenis betekent een rijkdom aan menselijke perspectieven omarmen - zonder compromissen te sluiten."

Hij verdedigt vervolgens zowel Yasuke als Naeo. "Hoewel zowel Naoe's als Yasuke's verhalen historische fictie zijn, zijn het uitingen van de botsing tussen verschillende werelden, culturen en rollen. Hun aanwezigheid is precies het type verhaal dat Assassin's Creed wil vertellen, een verhaal dat de complexheid en verbondenheid van onze gedeelde geschiedenis reflecteert." Coté benadrukt daarbij dat de geschiedenis uitwijst dat er inderdaad zwarte samoerai en vrouwelijke krijgers in het oude Japan waren. "Onze drang om inclusief te zijn is gegrond in historische authenticiteit en respect voor verchillende perspectieven, en wordt niet gemotiveerd door moderne motieven."

Vervolgens heeft Coté het specifiek op de tol die de kritiek op de ontwikkelaars van dergelijke games eist. "Het huidige klimaat is moeilijk voor onze creatieve teams. Ze hebben te maken met leugens, halve waarheden en persoonlijke aanvallen online. Wanneer het werk waar ze hun ziel en zaligheid in stoppen in een symbool van verdeling wordt verdraaid, is dat niet alleen ontmoedigend, maar kan het ook verwoestend zijn. Maar we zetten voort vanuit de veerkracht geboren uit de overtuigen die ik elke dag weer bij onze teams zie. Ik ben juist trots op het Shadows-team dat ze trouw zijn gebleven aan hun creatieve visie en de hoofdprincipes van Assassin's Creed."

Sterker nog, wat Coté betreft is de toevoeging van Yasuke en Naeo juist een positief element: "Door hen als hoofdpersonages te kiezen, breiden we het narratieve landschap uit en bieden we nieuwe standpunten die gevestigde normen uit de media uitdagen, terwijl we wel trouw blijven aan de geschiedenis dat dit heeft vormgegeven. Assassin's Creed is niet alleen een franchise, maar een platform voor dialoog, ontdekking en begrip. We willen niet alleen reflecteren op het verleden, maar er voor zorgen dat de verhalen die we vertellen spelers blijven verenigen, inspireren en uitdagen, ongeacht hun achtergrond. We blijven ons aan deze waarden houden, omdat ze een belangrijk element van het hart van deze franchise zijn, alsmede van de toekomst van verhaalvertelling. De rijkdom en diversiteit van de menselijke ervaring zorgt er juist voor dat Assassin's Creed zoveel spelers wereldwijd aanspreekt, en we blijven pal achter die fundering staan."

Wat Coté betreft is de inzet hoger dan ooit. "De verhalen die we vertellen en de personages en gamewerelden die we creëren worden als gereedschap gebruikt door hen die creativiteit de kop in willen drukken en angst en haat willen zaaien." De Ubisoft-topman hoopt dan ook dan fans van de reeks open blijven staan voor dit soort verhalen en hij bedankt mensen die van de reeks blijven genieten en zich er positief over uiten.

Assassin's Creed Shadows had eigenlijk dit najaar moeten verschijnen, maar werd eerder dit jaar uitgesteld naar 14 februari 2025. Onlangs liet Ubisoft nog weten dat de nieuwe releasedatum haalbaar is. Overigens gaan er geruchten dat het bedrijf de komende vijf jaar elk halfjaar een nieuwe 'ervaring' binnen de reeks wil uitbrengen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuwe Mario and Luigi Brothership-trailer bevat jolig zeemanslied
Nieuws

Nieuwe Mario and Luigi Brothership-trailer bevat jolig zeemanslied

Game komt aanstaande donderdag uit voor Switch

Nintendo heeft een nieuwe trailer van het aankomende Switch-spel Mario and Luigi Brothership uitgebracht, waarin een vrolijk zeemanslied over de game ten gehore wordt gebracht.

De toevoeging van het nummer is geen toeval: in de game varen Mario en Luigi op Zeiland - deels schip, deels eiland - om verschillende eilanden te bezoeken, met tropische regenwouden en bruisende steden.

Onlangs bleek al dat het spel is ontwikkeld door Acquire, de studio achter de Octopath Traveler-games. De vorige delen in de rpg-reeks werden ontwikkeld door Alpha Dream, dat in 2019 failliet ging. Fans vroegen zich dan ook geruime tijd af wie de ontwikkelaar van dit nieuwe deel is.

Mario and Luigi Brothership verschijnt aanstaande donderdag voor Nintendo Switch. Gamer.nl-redacteur Bastiaan Vroegop speelde onlangs al enkele uren van de game en schreef het volgende in zijn preview: "Dit belooft een ouderwets Mario and Luigi-avontuur te worden. Een fijne afsluiter van het jaar voor Nintendo - en misschien wel de laatste 'echte' Mario-game die op de Switch verschijnt. De Switch 2 loert immers om de hoek." De review van de game volgt spoedig op Gamer.nl.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!