Nederlandse Deliver Us Mars-studio KeokeN ontslaat hele team
Nieuws

Nederlandse Deliver Us Mars-studio KeokeN ontslaat hele team

Bedrijf blijft bestaan

De Nederlandse studio KeokeN Interactive heeft het hele team moeten ontslaan.

Dat maakt de studio bekend via een bericht op X. "Met een gebroken hart hebben we ons team bij KeokeN moeten ontslaan, omdat er niks substantieels is gekomen na ons bezoek aan GDC. We hebben helaas al onze mogelijkheden voor uitgeven, werken op projectbasis en co-productie uitgeput."

Vorige maand nam KeokeN de ongebruikelijke stap om vijf mogelijke projecten te onthullen waar de studio graag aan wilde werken. Het bedrijf wilde zo meer interesse genereren om uitgevers aan te trekken. "Na vijf games en tweehonderd pitches bij veertig uitgevers en honderden iteraties te hebben gedaan, blijven we maar horen dat het te uniek, niet uniek genoeg, te duur, te goedkoop, te commercieel en niet commercieel genoeg is. Daarom laten we het nu aan ons netwerk en de community over om te zien of we iemand kunnen interesseren in onze games - precies voor de Game Developers Conference", zei oprichter Koen Deetman toen tegen Gamer.nl.

Deze stap heeft blijkbaar niet genoeg interesse opgeleverd om verder te kunnen. Via X vraagt KeokeN nu aandacht voor al het ontslagen personeel, in de hoop ze aan een nieuwe baan te kunnen helpen.

De studio blijft wel bestaan: oprichters Koen en Paul Deetman zijn van plan om het bedrijf 'steen voor steen' weer opnieuw op te bouwen. "We bereiden binnenkort een Kickstarter voor voor ons langverwachte Deliver Us Home. Dit is een kleine stap voor KeokeN en een grote stap voor Deliver Us Home. We gaan een game voor en met jullie bouwen."

Deliver Us Home was één van de eerder gedeelde vijf pitches. Het vervolg op Deliver Us The Moon en Deliver Us Mars zou gamers meer vrijheid moeten geven in vergelijking met de vorige delen.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Tingle-bedenker wil dat Heroes-acteur hem in The Legend of Zelda-film speelt
Nieuws

Tingle-bedenker wil dat Heroes-acteur hem in The Legend of Zelda-film speelt

Het is een van de meest excentrieke personages in de Zelda-reeks

Takaya Imamura, de bedenker van het Zelda-personage Tingle, zou graag Heroes-acteur Masi Oka in de rol van het exentrieke personage zien.

Dat meldt Imamura in een interview met VGC. Hem werd in eerste instantie gevraagd of Tingle, die voor het eerst voorkwam in The Legend of Zelda: Majora's Mask, ooit nog in een Nintendo-game voor zal komen, zeker nu Imamura sinds 2021 niet meer werkzaam is bij Nintendo.

"Dat is een goede vraag", zo antwoordde hij. "Misschien, maar in Tears of the Kingdom zit een personage die niet Tingle is, maar wel wat van hem wegheeft. Ik denk dat de ontwikkelaars niet Tingle hebben gepakt, maar de creatie wel respecteren en hem op die manier in het spel hebben verwerkt."

Imamura begon daarna over de aankomende Zelda-film. "Ik ben erg nieuwsgierig of hij in die film zit of niet. Ik zou het geweldig vinden." Hij wist meteen wie de rol van Tingle zou moeten vertolken: "Masi Oka. Ken je de tv-serie Heroes? Hij is het Japanse personage die 'yatta!' zegt. Ik zou graag zien dat hij het doet." Oka speelde in Heroes de rol van Hiro Nakamura.

Nintendo kondigde vorig jaar aan dat het bedrijf samen met producent Arad - vooral bekend van de Spider-Man-films - werkt aan een Zelda-film. Sony Pictures distribueert de film wereldwijd en Zelda-bedenker Shigeru Miyamoto is nauw bij het project betrokken. Eerder dit jaar kondigde Nintendo ook aan dat het samen met Illumination aan een tweede Mario-animatiefilm werkt.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Bethesda onthult gelimiteerd verkrijgbare Xbox in de stijl van Indiana Jones
Nieuws

Bethesda onthult gelimiteerd verkrijgbare Xbox in de stijl van Indiana Jones

Zoals gebruikelijk is de kans om hem in huis te halen zeer klein

Microsoft en Bethesda hebben een custom Xbox Series X-console en bijbehorende controller onthuld in de stijl van Indiana Jones and the Great Circle.

De console heeft een goudachtige kleur. Zoals wel vaker bij dit soort custom Xbox-consoles is het apparaat niet makkelijk verkrijgbaar. Mensen moeten tussen 12 november en 6 januari afreizen naar de Microsoft Experience Centers in Londen, New York of Sydney en daar een puzzel oplossen om kans te maken om de console te winnen. Het bedrijf gaat op een later moment de console ook via social media weggeven.

Indiana Jones and the Great Circle verschijnt op 9 december voor Xbox Series-consoles, pc en Game Pass. Het spel moet in het voorjaar van 2025 ook uitkomen op PlayStation 5.

Indiana Jones and the Great Circle heeft een eerstepersoonsperspectief, al wisselt de camera soms naar de derde persoon - bijvoorbeeld tijdens tussenfilmpjes of wanneer Indiana Jones klimt. Het uiterlijk van het hoofdpersonage is gebaseerd op een jonge Harrison Ford, de acteur die de rol van het personage in de films vertolkt. De stem wordt ingesproken door Troy Baker, onder andere bekend voor zijn rol als Joel in de The Last of Us-games.

Het verhaal van de game speelt zich af tussen de films Raiders of the Lost Ark en The Last Crusade. Wanneer Indiana Jones in Marshall College op een inbreker in de vorm van een gigantische man stuit die een relikwie steelt, reist de avonturier af naar Vaticaanstad om meer te weten te komen. Andere locaties die spelers bezoeken, zijn onder andere Egypte en de Himalaya.

Spelers kunnen tijdens gevechten niet alleen schieten met geweren, maar ook vechten met hun vuisten of gebruikmaken van de iconische zweep. Puzzels spelen daarnaast een belangrijke rol in de game.

Lars Cornelis kreeg onlangs een uitgebreide presentatie van de game en schreef een preview: "De spelwereld oogt onmiskenbaar als de jaren dertig, maar dan door een jaren tachtig-lens, compleet met een acteur uit die tijd. Of het inderdaad de perfecte hommage aan de originele Indiana Jones-trilogie wordt, weten we later dit jaar."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Oorspronkelijke versie Age of Empires 3 niet meer te koop
Nieuws

Oorspronkelijke versie Age of Empires 3 niet meer te koop

De multiplayermodus gaat eind deze maand offline

Mensen kunnen de oorspronkelijke versie van Age of Empires 3 niet meer op pc aanschaffen.

Op de Steam-pagina's van het origineel en de Definitive Edition valt te lezen dat het oorspronkelijke spel niet meer te koop is. Daarnaast gaat de online multiplayer vanaf 30 oktober offline. Mensen die het spel in het bezit hebben kunnen nog de campagne en skirmish-content blijven spelen.

Age of Empires 3 van Ensemble Studios kwam in 2005 op pc uit. In 2020 verscheen een remaster genaamd Age of Empires 3: Definitive Edition, die wel in de verkoop blijft. Deze versie heeft verbeterde graphics, een nieuwe soundtrack en extra modi. Deze versie van de game staat ook op Game Pass voor pc en de Windows Store.

Op Xbox-consoles is er geen versie van Age of Empires 3 verkrijgbaar. Age of Empires 2: Definitive Edition en Age of Empires 4 zijn wel op Xbox speelbaar.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!