Dit zou betekenen dat games gewoon op elke nieuwe Xbox-versie zouden blijven draaien, maar dat er dus vaker Xbox-consoles uitkomen met verbeterde specs. "We denken dat we meer hardware-innovatie gaan zien in de console-industrie dan ooit tevoren. We denken dat we met nieuwe hardwaremogelijkheden komen gedurende een generatie voor games die al uit zijn en nog uit moeten komen. Het geeft ons de mogelijkheid te innoveren in hardware zonder de games die op ons platform draaien te invalideren."
Spencer noemt ook een voorbeeld om het duidelijk te maken: "Het wordt meer zoals op pc waar ik nog terug kan gaan en mijn oude Quake- en Doom-games kan spelen, maar ook de beste 4K-games kan draaien. Innovatie in hardware blijft doorgaan en software maakt daar gebruik van. Ik hoef niet een generatiesprong te maken en alles wat ik daarvoor heb gespeeld te verliezen."
Het valt te bezien hoe Microsoft dit precies tot stand gaat brengen in de console-industrie. Het bedrijf richt zich tegenwoordig wel op het Windows 10-platform, waarbij veel Xbox One-games ook op pc verschijnen, waaronder het aankomende Quantum Break.