Dit komt volgens hem vooral door het open karakter en de laagdrempelige toegang voor ontwikkelaars. “De PC is de plaats waar geweldige ontwikkelaars worden geboren, zelfs – en mi chien juist – waar geweldige console-gameontwikkelaars worden geboren. Als je de toekomst van gaming wil kennen, koop dan een PC. En let op, want bovenal is dat ding op je bureau een kristallen bol.” Ondanks zijn opmerking zegt Levine geen idee hoe de gamegerelateerde toekomst van de PC eruit gaat zien.
Volgens Levine zijn Call of Duty-studio Infinity Ward, Ma Effect-ontwikkelaar BioWare en Halo-makers Bungie allemaal goede voorbeelden van hoe getalenteerde spelcomputerontwikkelaars zijn begonnen op de PC.
Irrational
Ook Levine's eigen studio heeft zijn oorsprong in de PC-wereld liggen. Irrational Games werd in 1997 opgericht door mensen van Looking Gla Studios, de ontwikkelaar van de PC-games Thief en System Shock. Het meest recent uitgebrachte project van Irrational Games, BioShock, is ook ontwikkeld voor PlayStation 3 en Xbox 360. Datzelfde geldt voor het project waar de studio momenteel aan werkt, BioShock: Infinite.