Elk jaar zien we de verschillen in kwaliteit van de producten waar we gebruik van maken. Televisies worden hoger in resolutie, wasmachines draaien kortere wasprogramma's en bijna elk huishouden heeft tegenwoordig een DVD speler. Ook in de games is de kwaliteitsverhouding tot het jaar ervoor goed te merken. Vooral met de vooruitgang in de videokaarten en chips industrie gaan de graphics van games tegenwoordig met sprongen vooruit. Dat was dit jaar op de showfloor dan ook goed te merken. Niet alleen van de uitgevers en ontwikkelaars waar je het zou van verwachten, zoals Electronic Arts en Ubisoft, maar helemaal van de uitgevers en ontwikkelaars die ook in de gaten hebben gekregen dat kwaliteit hoger in het vaandel staat dan kwantiteit.
En dat is nog maar één van de vier hallen!!Met de opening van de deuren van de E3 dit jaar ging het één en ander nogal goed mis. Vlak voor de opening kreeg een segment van de registratie ruimte een stroomstoring en viel de stroom gedurende drie uur uit. Normaal gesproken niet zo'n probleem, maar liet dat nou net de ruimte zijn waar de pers zich moest registreren voor hun toegangs badge. Na een uurtje of 3 in een rij te hebben gestaan die zich uitstrekte tot ver buiten het beursgebouw, kregen we eindelijk het felbegeerde toegangsbewijs. Niet zozeer een probleem zou je denken, die 3 uur in de rij staan, maar als je er van uit gaat dat afspraken zouden moeten beginnen om 10:00 uur en je pas om 13:00 uur je toegangsbewijs krijgt, kan je jezelf voorstellen dat je niet blij wordt. Drie afspraken moeten verzetten, maar achteraf bleek met wat hulp van Take 2 Benelux en Vivendi Universal Games dat alles niet zo'n groot probleem was.