Sinds de lancering van Steam Early Acce in begin 2013 is maar 25% van alle Early Acce -games officieel uitgekomen, schrijft Walker. Overigens moet hier wel bij gezegd worden dat recente Early Acce -titels nog niet genoeg tijd hebben gehad om uit te komen. Van alle Early Acce -titels die in 2013 via deze dienst te koop waren, is 42% uitgekomen, meldt Walker.
Walker vergelijkt het Early Acce -model met crowdfunding en seizoenspa en: "Hoewel Early Acce veel voordelen heeft, is er ook kans op verbroken beloften aan consumenten. Dit heeft wel wat weg van andere verdienmodellen in de game-industrie, zoals crowdfunding of een seizoenspas met dlc verkopen, waar klanten alvast betalen voor content die nog moet komen."
Het verschil tu en die modellen en Early Acce is volgens Walker de afwezigheid van een vaste releasedatum. Dlc uit seizoenspa en komt binnen een bepaalde tijd uit en crowdfundingsite Kickstarter heeft een geschatte releasedatum voor gefinancierde projecten. "In theorie kan een Early Acce -spel eeuwig in ontwikkeling blijven en ondertu en verkocht worden aan spelers", aldus Walker.
Walker zegt ook dat Steam nog geen problemen heeft gekregen met het Early Acce -model. Dat zou wel kunnen gebeuren naarmate er meer games lang in Early Acce blijven of de ontwikkeling van meer Early Acce -games helemaal gestaakt worden, denkt hij.