Doom Eternal heeft voorlopig geen ray tracing
Nieuws

Doom Eternal heeft voorlopig geen ray tracing

In een interview met Digital Foundry laat Marty Stratton, studiobaas bij id Software, weten dat Doom Eternal bij de release geen gebruik maakt van ray tracing. Ook wordt er ingegaan op de verschillende mogelijkheden die beschikbaar zijn geworden door de nieuwe id Tech 7-engine.

Stratton geeft aan dat het team weinig bezig is geweest met ray tracing. Er is destijds een team geweest dat het idee heeft verkend, maar destijds waren er volgens Stratton genoeg andere zaken met een hogere prioriteit die aandacht nodig hadden. Om ervoor te zorgen dat de game op tijd uitgebracht kan worden, is er besloten om de focus niet op ray tracing te leggen.

Dit betekent echter niet dat ray tracing helemaal niet naar de game gaat komen. Stratton legt namelijk uit dat ze kort geleden weer zijn begonnen met het verkennen van de mogelijkheden omdat ray tracing "niet alleen zorgt voor mooie reflecties". Hier gaat hij verder niet op in, omdat nog niets vaststaat. Wel zegt Stratton dat het team een aantal goede ideeën heeft voor het gebruik van de ray tracing-technologie.

Ray tracing is dus geen onderdeel van Doom Eternal tijdens de lancering, maar er is een goede kans dat dit later alsnog wordt toegevoegd. Wel kunnen spelers uitkijken naar een uitgebreidere wereld, betere animaties, fysica en nog meer dankzij de id Tech 7-engine.

Stratton gaat ook in op de verschillende verbeteringen die zijn toegepast met behulp van de nieuwe engine. Deze zorgen ervoor dat de wereld waarin Doom Eternal zich afspeelt significant groter is dan bij de voorgaande games. Stratton meldt dat de levels zo’n twee keer groter zijn dan voorheen. Ze wilde hiermee de schaal en het epische gevoel van de game vergroten, een volledige wereld creëren.

Hij geeft een opsomming van verschillende gebieden waar de speler in terecht gaat komen; de Sentinel Homeworld, een arctische basis van een cult, hun versie van de hemel en de hel, Mars en meer. Ook de gameplay van het personage zelf en de interactie met de omgeving schijnen veel te hebben gehad aan de id Tech 7-engine, dankzijde vernieuwde fysica en de animaties binnen de game.

Watch on YouTube

Doom Eternal komt op 20 maart 2020 uit voor pc, PlayStation 4, Switch, Stadia en Xbox One. Lees hier over onze ervaringen met de eerste drie uur van de campaign.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gran Turismo 7-update voegt drie nieuwe wagens toe
Nieuws

Gran Turismo 7-update voegt drie nieuwe wagens toe

Ook worden er nieuwe evenementen aan World Circuits toegevoegd

Vandaag verschijnt er een nieuwe gratis update voor Gran Turismo 7, waarmee onder andere drie nieuwe auto's aan de game worden toegevoegd.

Het gaat om de Mitsubishi Lancer Evolution VIII MR GSR 2004, Toyota HiAce Van DX 2016 en Nissan GT-R (R35) Premium Edition T-Spec 2024.

De update voegt verder nieuwe evenementen aan World Circuits toe, zoals de Sunday Cup (Tokyo Expressway - Central Clockwise), Nissan GT-R Cup (Circuit de Sainte-Croix - A) en Evolution Meeting (Kyoto Driving Park - Yamagiwa+Miyabi Reverse / Autodromo Nazionale Monza / Colorado Springs - Lake).

Spelers kunnen ook een nieuw menu voor de Audi-collectie verwachten (voor mensen met een Collector-level van 42 of hoger), Sophy-ondersteuning voor Brands Hatch Grand Prix Circuit en Dragon Trail - Seaside en Chicago als een Curation in Scapes. Alle informatie en meer beelden zijn op de officiële Gran Turismo-website te vinden.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Eve's lichaam reageert realistischer door nieuwe Stellar Blade-update
Nieuws

Eve's lichaam reageert realistischer door nieuwe Stellar Blade-update

Ook zorgt de patch voor diverse verbeteringen en bugfixes

Update 1.007 is onlangs uitgekomen voor Stellar Blade. Met deze update reageren specifieke lichaamsdelen van hoofdpersonage Eve realistischer.

De update kwam vorige week al uit, maar er verschijnen nu vergelijkingsvideo's waarin de daadwerkelijke aanpassingen aan Eve's lichaam worden uitgelicht. In onderstaande vergelijkingsvideo valt te zien dat bijvoorbeeld de borsten van het personage realistischer worden samengedrukt wanneer Eve haar armen er tegenaan houdt.

De update zorgt er ook voor dat de zomerupdate van de game, waarmee onder andere bikini's voor Eve en een zomervakantiegebied aan de Great Desert Oasis werden toegevoegd, permanent is. Mensen kunnen deze feature nu in- en uitschakelen.

De update voegt ook een nieuw item genaamd de Ammo Package toe, waarmee spelers al hun ammunitie tegelijk kunnen aanvullen. Ook worden spelers nu gevraagd of ze een aankoop echt willen maken voordat het geld wordt betaald, en zijn er diverse bugs opgelost. De volledige patch notes zijn hier te vinden.

Stellar Blade verscheen afgelopen april op PlayStation 5. De game speelt zich af in de nabije toekomst, waarbij de mensheid van de aarde wordt verbannen na het verliezen van een oorlog tegen de buitenaardse Naytiba. Om de aarde weer terug te winnen, kruipen spelers in de huid van Eve. Zij moet het tij keren voor de mensheid. De game draait vooral om de hectische gevechten, vol met aanvallen, verdedigingsmoves en vloeiende combo's.

Erik Nusselder gaf de game een 7: "Er is niet zo veel mis met Stellar Blade, maar er is ook niet zo veel geweldig. Het voorspelbare verhaal en de lege personages worden gecompenseerd door spannende en vloeiende gevechten. Hopelijk wordt in een eventueel vervolg onze fantasie wat meer geprikkeld."

Shift Up werkt ondertussen aan een eerder aangekondigde nieuwe IP genaamd Project Witches. Deze moet in 2027 of later uitkomen op pc, "console" en mobiel met cross-play. De game wordt blijkbaar vergeleken met spellen als Genshin Impact en Fate/Grand Order. Ook overweegt de ontwikkelaar een vervolg op Stellar Blade, alsmede een pc-versie.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Saber werkt aan triple-A actie-rpg gebaseerd op Avatar: The Last Airbender
Nieuws

Saber werkt aan triple-A actie-rpg gebaseerd op Avatar: The Last Airbender

Het moet 'de grootste game in de Avatar-franchise' worden

Saber Interactive is begonnen aan de ontwikkeling van een triple-A actie-rpg gesitueerd in het Avatar: The Last Airbender-universum.

Dat heeft het bedrijf aangekondigd, zo meldt IGN. Het moet volgens Saber "de grootste game in de Avatar-franchise" worden en een compleet nieuw verhaal vertellen dat zich duizenden jaren in het verleden afspeelt.

Spelers besturen een compleet nieuwe, nooit eerder vertoonde Avatar. Daarbij zal men een "levendige spelwereld kunnen verkennen, alle vier de elementen kunnen leren, deelnemen aan dynamische gevechten samen met metgezellen en de uitdagingen en keuzes ervaren die horen bij het behouden van de balans in de wereld".

Saber werkt naar eigen zeggen nauw samen met Avatar Studios, de divisie binnen Paramount die in 2021 is opgericht door de makers van de show, Michael DiMartino en Bryan Konietzko. Het spel moet naar pc en consoles komen, al is niet bekend welke consoles precies.

Saber Interactive boekte onlangs nog succes met Warhammer 40,000: Space Marine 2, en is ook bekend van spellen als Quake Champions, Snowrunner en World War Z. Er zijn al verschillende games gebaseerd op Avatar: The Last Airbender verschenen, met wisselende resultaten.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!