Crystal Dynamics onthult nieuwe gameplaybeelden Marvel’s Avengers
Nieuws

Crystal Dynamics onthult nieuwe gameplaybeelden Marvel’s Avengers

Crystal Dynamics en Square Enix hebben nieuwe gameplaybeelden en verhaaltrailers van Marvel's Avengers getoond.

Dynamics onthulde onder andere nieuwe beelden van het verhaal. Daarin verzamelt Ms. Marvel de uiteengevallen Avengers om te strijden tegen de schurk Modok en organisatie AIM (Advanced Idea Mechanics). In een Hero Mission rondom Thor worden de vaardigheden van de held verder uitgediept. Zo kan hij zijn hamer werpen, ermee rondvliegen en donder gebruiken om AIM-robots te verslaan.

Elke held heeft drie verschillende 'Heroic Moves'. Zo is er assault-aanval die snel oplaadt en veel schade toebrengt en een support-aanval om teamleden te helpen. De 'ultimate' is een iconische aanval per held, zoals Thors bifrost-aanval.

Skills en co-op

In de stream benadrukt de ontwikkelaar elke held verschillend moet spelen door eigen skilltrees, perks, artifacts en verschillende uitrustingen. Zo geven perks bonuseffecten aan bepaalde stukken uitrusting, zoals een laser die vijanden doet krimpen. Ook zijn er voor elke held verschillende outfits uit de geschiedenis van Marvel-comics te verdienen. Sommige zijn enkel beschikbaar door te spelen, andere enkel als microtransactie.

Een andere trailer onthulde ook zogenaamde Warzone-missies. Deze kunnen solo en tot vier spelers worden gespeeld, die ieder een andere superheld besturen. Dergelijke missies bevatten locaties van verschillende omvang, waaronder open omgevingen. De game schaalt het level van elke speler, dus het maakt niet uit hoever elke teamlid in het verhaal is. Ook wordt de progressie gedeeld met de verhaalcampagne.

Marvel’s Avengers verschijnt op 4 september voor PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X, Xbox One, Stadia en pc. PlayStation 5- en Xbox Series X-bezitters kunnen een gratis update downloaden voor grafische verbeteringen.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Miyamoto: 'Wat we creëren is belangrijker dan hoeveel we er aan uitgeven'
Nieuws

Miyamoto: 'Wat we creëren is belangrijker dan hoeveel we er aan uitgeven'

Ook Nintendo ziet de stijgende kosten in game-ontwikkeling

Nintendo's Shigeru Miyamoto heeft gereageerd op de stijgende ontwikkelkosten en laat weten dat het nog altijd belangrijker is wat het bedrijf ontwikkelt, niet hoeveel geld er aan uit wordt gegeven.

Na het bekendmaken van de kwartaalcijfers van het bedrijf werd er een vragensessie met Nintendo-topmensen gehouden. Iemand vroeg aan hen hoe Nintendo met de stijgende kosten van game-ontwikkeling omgaat, en Mario- en Zelda-bedenker Shigeru Miyamoto antwoordde daar op.

"Onze uitgaven voor onderzoek en ontwikkeling stijgen elk jaar. Aangezien de schaal van ontwikkeling groeit, is een groei in kosten onvermijdelijk. Wij denken echter dat wat we creëren belangrijker is dan hoeveel we er aan uitgeven. We blijven onze producten verfijnen tot we er zeker van zijn dat we iets hebben gecreëerd waar onze consumenten tevreden mee zijn."

Hij vervolgt: "Met dat in het achterhoofd is het belangrijk dat we ideeën vinden die de moeite van het verbeteren waard zijn. Dit is niet veranderd sinds het NES-tijdperk. Iedereen heeft andere interesses, dus er is geen één antwoord op welke ideeën de moeite waard zijn. We weten wel zeker dat het iets moet zijn dat in het verleden niet bestond. Hoe meer je iets verfijnd dat nog nooit heeft bestaan, des te waardevoller het is. We vinden het belangrijk om ontwikkelaars die dit unieke concept najagen te koesteren, kosten daar aan toe te wijzen en games pas uit te geven wanneer we er tevreden mee zijn. Dit proces blijven we herhalen."

Daarnaast denkt Miyamoto dat niet elke game een duur ontwikkelproject nodig heeft. "Met de huidige technologie is het mogelijk om leuke games met een klein aantal ontwikkelaars te creëren in een kort tijdsbestek. Het is belangrijk om dat niet uit het oog te verliezen."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Vr-game Metro Awakening van Nederlandse Vertigo Games nu uit
Nieuws

Vr-game Metro Awakening van Nederlandse Vertigo Games nu uit

Speelbaar op PlayStation VR2, pc vr en Meta Quest 2 en 3

Afgelopen donderdag is de virtualrealitygame Metro Awakening uitgekomen. De game is ontwikkeld door het Nederlandse Vertigo Games.

Het is een verhaalgedreven prequel op de Metro-reeks waarin spelers wederom een post-apocalyptische wereld verkennen. Daarbij is Dmitry Glukhovsky, de schrijver van de boeken waarop de games zijn gebaseerd, betrokken bij het project.

De game is zoals gezegd ontwikkeld door Vertigo Games - de Nederlandse studio achter de Arizona Sunshine-spellen - in samenwerking met Deep Silver.

De Metro-reeks is gebaseerd op de boeken van de Russische schrijver Dmitry Glukhovsky, waarin de wereld in puin ligt na globale biologische en nucleaire oorlogsvoering. Er zijn tot nu toe drie games in de reeks uitgekomen: Metro 2033, Metro: Last Light en Metro Exodus.

Metro Awakening is nu verkrijgbaar verkrijgbaar op PlayStation VR2, pc vr en Meta Quest 2 en 3. Hieronder kan de launchtrailer bekeken worden.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!