Epic vraagt voortaan jaartarief voor gebruik van Unreal Engine buiten games
Vorig jaar liet het bedrijf al weten wijzigingen door te voeren
Mensen die een ander product dan games ontwikkelen met Unreal Engine, moeten daar vanaf eind april jaarlijks 1850 dollar voor betalen.
Dat heeft Epic Games laten weten. Op dit moment wordt een royaltysysteem gebruikt - ontwikkelaars kunnen Unreal Engine gratis gebruiken. Wanneer en een miljoen dollar of meer aan wordt verdiend vraagt Epic vijf procent van de opbrengsten.
Dit blijft zo voor game-ontwikkelaars, zoals Epic vorig jaar al beloofde. De verandering naar een jaarlijks tarief van 1850 dollar geldt dus alleen voor ontwikkelaars die Unreal Engine 5 voor andere producten dan games gebruiken, bijvoorbeeld voor special effects in films. Het bedrag geldt per "zitplek", dus waarschijnlijk per werkstation of per persoon die gebruik maakt van de engine. Daarbij geldt ook hier dat het product in kwestie minstens een miljoen dollar aan bruto inkomsten moet genereren.
De wijziging gaat ergens tegen het einde van april in. Dan komt versie 5.4 van de Unreal Engine uit.
Hoe vond je dit artikel?
Altijd als eerste op de hoogte?
Join ons op Discord
Reacties
Sabor 13 maart 2024 - 16:46
Per gebruiker zelfs. Stuk duurder wellicht dus.
Larafin 13 maart 2024 - 17:33
Bij omzet van meer dan een miljoen, dus ja, dan heb je het niet over de minste bedrijven.
SuperDre 13 maart 2024 - 20:58
1850 per jaar, per seat, en je moet een minimaal een miljoen aan omzet per jaar hebben. Dan is dat bedrag echt peanuts hoor, een doorsnee werkplek voor dit soort gebruikers is al vele malen meer per jaar, soms zelfs per maand (aan oa softwarelicenties).
Aanbevolen voor jou
Altijd als eerste op de hoogte?
Join ons op Discord