EA geeft Frostbite-engine nieuw logo en 'identiteit'
EA-studio's bepalen zelf of ze de engine gebruiken
Electronic Arts heeft een rebrand van de Frostbite-engine onthuld.
In een blogpost doet het bedrijf het nieuwe logo uit de doeken. Daarbij is er een "vernieuwde focus op samenwerking" binnen diens studio's, al kunnen ontwikkelaars zelf bepalen welke engine ze gebruiken voor hun games.
Het nieuwe logo is een handafdruk. De verschillende lagen binnen deze afdruk stellen de "samenwerkingen die de Frostbite-engine van binnenuit transformeren" voor.
De Frostbite-engine werd oorspronkelijk door Dice ontwikkeld voor de Battlefield-reeks, maar is inmiddels in diverse andere EA-games gebruikt, waaronder de Fifa/EA Sports FC-reeks, Mass Effect: Andromeda en de Dead Space-remake.
Hoe vond je dit artikel?
Altijd als eerste op de hoogte?
Join ons op Discord
Reacties
poklaan 19 december 2023 - 14:39
Dit is zo extreem slecht dat ik niet verbaasd zal zijn als we binnenkort ergens een lek krijgen dat dit met AI is gemaakt.
Kwolly 19 december 2023 - 15:28
Met die 'lagen' lijkt het wel of er een dikke laag kleurcompressie overheen zit. Niet echt iets waarmee ik graag een geavanceerde game engine zou willen presenteren.
TomKauw 19 december 2023 - 18:47
Vond die gestapelde lagen wel goed gevonden, maar inderdaad: het lijkt ergens ook een beetje op (matige) beeldcompressie. Gaat even wennen worden, denk ik zo. Sowieso is het een beetje een ontwikkelplatform met een 'maar'-factor geworden. Ooit was dit Dice' gevierde engine, het gulden kindje van EA. Nu denk ik bij Frostbite vooral aan hoe Anthem erop geforceerd werd en hoe Dice er zelf ook niet veel meer uit wist te halen voor Battlefield 2042.
Aanbevolen voor jou
Altijd als eerste op de hoogte?
Join ons op Discord