Zelda-producer ziet lineaire games als 'games van vroeger'

Zelda-producer ziet lineaire games als 'games van vroeger'

Het lijkt erop dat we een lineaire Zelda-game kunnen vergeten

The Legend of Zelda-producer Eiji Aonuma omschrijft lineaire games als "games van vroeger".

Dat doet hij in gesprek met IGN. De laatste twee nieuwe Zelda-games, Breath of the Wild en vervolg Tears of the Kingdom, volgden beiden een openwereldstructuur. Sindsdien vragen fans Nintendo ook weer eens een ouderwetse lineaire Zelda-game te maken. Aonuma begrijpt dat niet helemaal. "Ik vraag me af 'waarom zou je terug willen naar een type game waarin je meer gelimiteerd of beperkt wordt in de dingen die je kan doen en de manier waarop je speelt?'", zegt hij.

In de ogen van de producer kenmerken moderne games zich door "de beslissingen van spelers te accepteren en en de vrijheid te geven om flexibel te werk te gaan". Toch plaatst hij daar ook een kanttekening bij: "Ik moet toegeven dat deze manier van games maken altijd een hoop meer ontwikkelingskosten oplevert."

Toch begrijpt Aonuma de vraag naar een meer traditionele Zelda-game. "Ik begrijp het verlangen dat we hebben naar nostalgie", verklaart hij. Dat wil niet zeggen dat de volgende Zelda-game teruggrijpt op het verleden. "Wij als mensen hebben de neiging om iets te willen dat we momenteel niet hebben."

Over een nieuwe The Legend of Zelda-game heeft Nintendo nog niets bekendgemaakt. Tears of the Kingdom kwam op 12 mei uit en kreeg op Gamer.nl een 10 van redacteur Ron Vorstermans. "The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom vindt het wiel niet opnieuw uit, maar maakt jou de uitvinder van het wiel. Deze zandbak om in aan te klooien gaat jarenlang nieuwe ontdekkingen opleveren. In Tears of the Kingdom ben je eigenlijk continu onder de indruk. Is het niet van de weergaloze spelwereld en puzzels, dan is het wel van je eigen inventiviteit", concludeert hij in zijn recensie.

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!
test

Misschien omdat mensen ook ouderwetse super opgezetten meeslepende Zelda dungeons willen doen die niet in een open wereld zitten? Ocarina of Time vind ik ook niet lineair, maar je volgt wel een verhaal in bepaalde volgorde. Je bent nog steeds vrij om door de wereld te lopen en dingen te ontdekken, maar als je echt verder wilt moet je wel eerst naar een bepaald punt gaan. Vind ik echt niks mis mee.

1

het enige wat ik niet goed vond aan de nieuwe games zijn de dungeons die waren gewoon niet leuk veel te kort en simpel

0

Aanbevolen voor jou