Nintendo legt patenten voor diverse Zelda: Tears of the Kingdom-elementen vast

Nintendo legt patenten voor diverse Zelda: Tears of the Kingdom-elementen vast

Waaronder een patent voor het laadscherm

Nintendo heeft eerder patenten vastgelegd voor diverse elementen uit The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom.

Een aantal patenten van het bedrijf zijn publiekelijk gemaakt, en daaruit blijkt dat verschillende elementen die in de game gebruikt worden zijn vastgelegd (via Automaton). Zo zijn de Ultrahand- en Fuse-moves vastgelegd, alsmede het laadscherm van de game. Het laadscherm toont op een plattegrond waar spelers op dat moment in de spelwereld zijn en - wanneer er van fast travel gebruik wordt gemaakt - waar men naartoe warpt.

Andere gepatenteerde onderdelen uit de game zijn de wijze waarop spelers een object waar ze op staan niet kunnen grijpen, en hoe Link de snelheid van een bewegend object overneemt wanneer hij deze aanraakt.

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom kwam in mei uit op Nintendo Switch. Het spel bleek een groot succes - tot en met eind juni zijn er wereldwijd 18,51 miljoen exemplaren van het spel verkocht.

Ron Vorstermans beloonde het spel op Gamer.nl met een 10: "The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom vindt het wiel niet opnieuw uit, maar maakt jou de uitvinder van het wiel. Deze zandbak om in aan te klooien gaat jarenlang nieuwe ontdekkingen opleveren. In Tears of the Kingdom ben je eigenlijk continu onder de indruk. Is het niet van de weergaloze spelwereld en puzzels, dan is het wel van je eigen inventiviteit."

The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom
The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!

Aangezien veel andere bedrijven vaak ‘Zelda-like’ games maken, kan dit slecht zijn voor deze bedrijven en er uiteindelijk voor zorgen dat vette games (zoals Immortals) ontnomen worden van ons als gamers, maar van de andere kant gaan ze hier ook pure sh*t als Genshin Impact mee tegen. Dusja… Een tweezijdige medaille.

[Reactie gewijzigd door MooiMan op 9 augustus 2023 - 16:04]

0

Garrysmod wilt graag een woord je hebben. Ik vind spel mechanics vastleggen met patenten niet echt acceptabel, stel je bijvoorbeeld voor dat er nog een spel uit komt met de Nemesis mechanic van Shadow of Mordor

[Reactie gewijzigd door Tad op 9 augustus 2023 - 21:13]

0

Aanbevolen voor jou