Ik heb weer een nieuw spelconcept bedacht :D
Dat je een game hebt die draaid om keuzes. Dat gebeurd wel vaker, maar hoevaak zie je wat van je keuze terecht komt als je dood gaat?

Stel je bent een shooter aan het spelen maar tijdens een hevig vuurgevecht word je neergeschoten. Dan zal je een optie kunnen hebben, lvl opnieuw spelen of kijken wat er gebeurd met de wereld wanneer je doodgaat. Tijdens een Bossfight zou de boss een promotie ofzo kunnen krijgen, de evil lord zou dan de wereld overnemen. Of als je doodgaat voor een plottwist zie je ineens een compleet ander einde dat je verwacht.

Of stel, door de wereld te redden moet je jezelf opsluiten in een radioactive kamer en daar een bom onschadelijk maken. Je kan natuurlijk ook kiezen om een ander character er in te sturen en dat jij de boss ff dood gaat maken. Maar nu kies je om het zelf te doen. Het lukt en de bom gaat niet af, maar jij sterft door de straling.
Je kiest om te kijken wat er nu gebeurd en ziet dat de politie of whatever van alle kanten komt aangestormd om de badguy te arresteren. Jij bent dan nog de held maar met een ander soort einde.

Met dit soort eindes kan je een game al heel vroeg uitspelen door jezelf misschien in het begin op te offeren om het probleem in de kiem te smoren. Of je doet het niet en vind een andere weg die kan leiden tot een veel langer verhaal. Met weer andere keuzes.