Trailer
Schim

Door Nederlander ontwikkelde game Schim krijgt trailer

Het spel heeft een uniek uiterlijk

Geschreven door Michel Musters op
Tijdens de Day of the Devs-presentatie werd een nieuwe trailer getoond van het in Nederland ontwikkelde spel Schim.

De trailer stond al een maand online, maar viel gisteren tijdens de presentatie in positieve zin op. Het spel draait om een klein schaduwmonstertje dat onlosmakelijk met een persoon was verbonden, maar nu opeens geheel losstaat. 

Spelers kunnen niet overleven in het licht, dus moeten zich via schaduwen verplaatsen en ondertussen naar hun wederhelft zien terug te keren. Het unieke concept wordt gecombineerd met een net zo unieke grafische stijl.

Schim wordt ontwikkeld door de Nederlander Ewoud van der Werf. De game heeft een Steam-pagina, maar het is nog niet duidelijk wanneer het spel precies uitkomt.

Dit artikel delen:

Lees meer

Bear & Breakfast komt op 28 juli uit Nieuwe gameplay van adventuregame Planet of Lana getoond
6

Reacties op: Door Nederlander ontwikkelde game Schim krijgt trailer

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    -JK-

    • 10 juni 2022 10:02
    Vind het wel raar dat je niet tegen licht kan, maar wel van schaduw door het licht heen, naar de volgende schaduw kan springen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Smallie

    • 10 juni 2022 13:15
    @-JK-
    Ik speel dit spelletje in het echt altijd met mn zoontje van 6 als we over straat lopen.
    Als het bewolkt is, dan zijn de rode straatstenen lava.

    Leuke spelletjes.
    Maar nee, niet bijster realistisch.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    -JK-

    • 10 juni 2022 14:12
    @Smallie grote verschil is dat jullie waarschijnlijk wel tegen het ligt zelf kunnen en niet ook zelf helemaal in de schaduw hoeven te staan, alleen je voeten toch?
    Zo zou ik het spelen iig.
    Wat ik meer zou kunnen waarderen in deze setting is dat je bv bruggen van schaduw naar schaduw kan door objecten om te gooien. Dan krijg je wel een heel ander spel maar voor mijn hoofd zou dat beter werken ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    FrozenOne-94

    • 10 juni 2022 14:39
    @-JK- Ik snap je punt maar aan de andere kant… als ik een ijssculptuur of sneeuwpop overhevel van een koelwagen naar een andere koelwagen kan ik deze ook best door de buitenlucht van 20 graden transporteren voor een paar meter. Wil nog niet zeggen dat die sneeuwpop het overleven kan bij lange blootstelling.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    -JK-

    • 10 juni 2022 16:01
    @FrozenOne-94 ik snap die van jou ook, alleen wil ik nog zeggen dat licht er in een instant voor zorgt dat er geen schaduw is. Hoelang je blootgesteld kan worden aan het licht zal dan aan het monstertje zelf liggen, dat dat toch net iets anders zou moeten zijn dan een schaduw.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Heiny Reimes

    • 11 juni 2022 01:34
    @-JK- Ik ben benieuwd naar je analyse van Splatoon :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.