Door Nederlander ontwikkelde game Schim krijgt trailer

Door Nederlander ontwikkelde game Schim krijgt trailer

Tijdens de Day of the Devs-presentatie werd een nieuwe trailer getoond van het in Nederland ontwikkelde spel Schim.

De trailer stond al een maand online, maar viel gisteren tijdens de presentatie in positieve zin op. Het spel draait om een klein schaduwmonstertje dat onlosmakelijk met een persoon was verbonden, maar nu opeens geheel losstaat. 

Spelers kunnen niet overleven in het licht, dus moeten zich via schaduwen verplaatsen en ondertussen naar hun wederhelft zien terug te keren. Het unieke concept wordt gecombineerd met een net zo unieke grafische stijl.

Schim wordt ontwikkeld door de Nederlander Ewoud van der Werf. De game heeft een Steam-pagina, maar het is nog niet duidelijk wanneer het spel precies uitkomt.

Watch on YouTube

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!
test

Vind het wel raar dat je niet tegen licht kan, maar wel van schaduw door het licht heen, naar de volgende schaduw kan springen.

0
test

@-JK- Ik speel dit spelletje in het echt altijd met mn zoontje van 6 als we over straat lopen. Als het bewolkt is, dan zijn de rode straatstenen lava. Leuke spelletjes. Maar nee, niet bijster realistisch.

0
test

@Smallie grote verschil is dat jullie waarschijnlijk wel tegen het ligt zelf kunnen en niet ook zelf helemaal in de schaduw hoeven te staan, alleen je voeten toch? Zo zou ik het spelen iig. Wat ik meer zou kunnen waarderen in deze setting is dat je bv bruggen van schaduw naar schaduw kan door objecten om te gooien. Dan krijg je wel een heel ander spel maar voor mijn hoofd zou dat beter werken ;)

0
test

@-JK- Ik snap je punt maar aan de andere kant... als ik een ijssculptuur of sneeuwpop overhevel van een koelwagen naar een andere koelwagen kan ik deze ook best door de buitenlucht van 20 graden transporteren voor een paar meter. Wil nog niet zeggen dat die sneeuwpop het overleven kan bij lange blootstelling.

0
test

@FrozenOne-94 ik snap die van jou ook, alleen wil ik nog zeggen dat licht er in een instant voor zorgt dat er geen schaduw is. Hoelang je blootgesteld kan worden aan het licht zal dan aan het monstertje zelf liggen, dat dat toch net iets anders zou moeten zijn dan een schaduw.

0
test

@-JK- Ik ben benieuwd naar je analyse van Splatoon :D

0

Aanbevolen voor jou