In The Climb moeten spelers rotswanden beklimmen die geïnspireerd zijn door locaties in de wereld. Naast de eerder aangekondigde Alpen- en Bay-locaties heeft Crytek nu ook details over de derde omgeving onthuld: Canyon. Deze derde locatie is geïnspireerd door de Grand Canyon en andere natuurlandschappen uit de Verenigde Staten. Spelers kunnen in deze omgeving mysterieuze mijnschachten ontdekken, vuurwerk aanschouwen van een nabij muziekfestival en luisteren naar huilende coyotes.
De vr-game bevat een tutorial-modus met een eindeloze klimmuur die procedureel gegenereerd is. Ook bevat The Climb een Tourist-modus, waarin zonder druk nieuwe routes kunnen worden ontdekt of kan worden genoten van het uitzicht.
The Climb is nu exclusief beschikbaar voor Oculus Rift voor 49,99 dollar.
Reacties op: Crytek’s eerste vr-game The Climb nu beschikbaar voor Oculus Rift
gamerlezer
MacUseless
Grohe
incarnatus
VR moet open source blijven en niet afhankelijk van de hardware.
(Momenteel heeft de VIVE roomscale en motion controllers, maar dat is alleen maar meer dan Oculus.)
pfipfo
Overigens is OpenVR helemaal niet open source, de binaries zijn gratis te gebruiken maar de Source is volledig eigendom van Valve.
gamerlezer
incarnatus
"en waar moet Oculus dan zijn geld mee verdienen?? Dus ze mogen de ontwikkeling van bepaalde games VOLLEDIG financieren en dan tegen de concurrentie zeggen: alsjeblieft. Ja, daar zou Valve inderdaad erg blij mee zijn :-"
Zowel Oculus als Valve mag zijn geld verdienen met de hardware verkoop zoals elke verkoper van beeldschermen.
En ja beeldschermen kunnen elke game weergeven die ze willen.
"Overigens is OpenVR helemaal niet open source, de binaries zijn gratis te gebruiken maar de Source is volledig eigendom van Valve."
Ik doel meer naar dit:
"But HTC has a huge advantage over other companies making VR headsets in its partnership with Valve – there's a massive amount of Steam games that already have the necessary code to work with the Oculus Rift, and Valve is releasing an open source API (application programming interface) so that developers can make their products (not just games) compatible with SteamVR"
Bron: wearable punt kom /vr/htc-vive-vr-headset-release-date-price-specs-7929
pfipfo
Wat ik maar wil zeggen: Oculus heeft geen keus.
edit:
"Valve is releasing an open source API (application programming interface)".
Dit is dus niet juist: de API is niet Open Source. Hij is weliswaar vrij te gebruiken, maar alleen Valve bepaalt hoe dat ding werkt.
SuperDre
incarnatus
Je hebt volkomen gelijk maar je snapt mijn punt?
Dutch-Glory
Ik vind dit nog steeds meer op een Tech-demo lijken dan een daadwerkelijk spel.
En of dat dan inderdaad 50 doller waard is valt te betwijfelen.
Ik denk dat het wow effect snel wegebt, en wat houd je dan nog over?
oropher
Verder waarschijnlijk idd geen 50 euro waard. Als de graphics fotorealistisch waren geweest zou het misschien wel heel erg spannend kunnen zijn met die bril op je kop. Maar dan nog, veel te veel geld voor alleen een beetje klimmen.
Maar dat is ook precies de reden waarom VR nooit mainstream gaat worden. Voorlopig werkt iets als VR gewoon niet lekker met een volwaardige game-ervaring. Het blijft meer om de ervaring ansich gaan.
Het is de vraag of het mogelijk is om een volwaardige game lekker te laten werken met VR, zoja dan wordt dit alsnog alleen iets voor de elite zoals volwaardige racestoelen dat nu voor professionele racegamers zijn.
Dutch-Glory
Klopt, het is en blijft een gadget. Ik denk persoonlijk ook dat het nooit mainstream gaat worden. Het is teveel gedoe..
En buiten dat is de prijs nou ook niet bepaald goedkoop.