Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord
Special
None

Wat willen we zien in Halo 6?

Een terugkeer naar de hoogtijdagen

Geschreven door Brian Artiles Govita op
Er staat Microsoft een hoop te wachten in 2017. Dit najaar moet Project Scorpio niet alleen het verschil gaan maken voor Microsoft, maar ook voor ontwikkelaars en gamers. Project Scorpio mag dan wel de krachtigste console van deze generatie gaan worden, maar uiteindelijk zijn het de games die consumenten moeten overhalen om de nieuwe console van Microsoft boven die van Sony en Nintendo te verkiezen. Op dat gebied moet Microsoft zich dit najaar gaan bewijzen. In deze ‘Wat willen we zien’ kijken we vooruit naar een game die waarschijnlijk dit jaar aangekondigd gaat worden op E3 2017, Halo 6.

De positieve invloed die de Halo-franchise op het Xbox-merk heeft gehad valt niet te onderschatten. Zonder de iconische first-person shooter zou de originele Xbox waarschijnlijk de eerste en de laatste console van Microsoft zijn geweest. Hoewel de Halo-serie nog steeds erg succesvol is en een solide fanbase heeft, is de community door de jaren heen steeds verder gekrompen. In deze ‘Wat willen we zien’ bespreken we een aantal punten die we in Halo 6 terug willen zien die de serie een welverdiende boost kan geven.

Halo 5

Meer focus op het verhaal

Sinds Halo: Combat Evolved houdt het verhaallijn van de Halo-serie fans in zijn greep. Het resultaat is dat boeken, zoals Halo: The Fall of Reach, Halo: Ghosts of Onyx en Halo: The Flood enorm populair zijn onder Halo-fans en fanatieke lezers. De focus van de games is echter steeds meer naar de multiplayer verschoven na het succesvolle Halo 2.

Vanuit commercieel oogpunt een slimme keuze, maar vanuit het perspectief van de speler neemt dat een deel van het plezier weg. Waar je in Halo: Combat Evolved met gemak twintig uur lang Grunts, Elites en Hunters ervan langs kunt geven is dat in Halo 5: Guardians nog maar acht uur, terwijl het Halo-universum zich uitstekend leent voor diepgaande verhaalvertelling. Het verhaal van Halo 5: Guardians werd daarom ook bekritiseerd om het schrijfwerk en de duur van de singleplayercampagne. Volgens 343 Industries zal Halo 6 ‘een menselijker verhaal’ vertellen dan voorgaande games. We hopen dan ook langer van het verhaal te kunnen genieten.

Halo

Een split-screenmodus

Hoewel Halo een fantastische serie is om alleen te doorlopen zijn er genoeg gamers die een nostalgisch gevoel krijgen wanneer ze terugdenken aan al die veel te lange speelsessies met vrienden en familie waarin ze in de split-screenmodus het verhaal doorliepen of aan het knallen waren in de multiplayer. Voor Halo 5: Guardians besloot 343 Industries om een punt te zetten achter de split-screenmodus. Na hevige kritiek van fans heeft de ontwikkelaar deze beslissing herzien en zich publiekelijk verontschuldigd voor het achterwege laten van deze geliefde feature uit voorgaande delen. Dit betekent dat alle Halo-games vanaf nu weer een split-screenmodus zullen bevatten.

Wat 343 Industries wel goed doet in Halo 5: Guardians is het introduceren van een online co-op-modus waarbij spelers in de huid kruipen van een Blue Team-lid, het team dat onder leiding staat van de Master Chief. Als dit vertaalt kan worden naar de split-screenmodus dan maakt dat de zeer geliefde modus nog beter en vooral logischer dan simpelweg een tweede Master Chief op de onderste helft van het scherm te toveren.

None

Terugkeer naar klassieke gameplay

Gamers die Halo: Combat Evolved bewust hebben meegemaakt kunnen zich hoogstwaarschijnlijk herinneren hoe invloedrijk de game was op het gebied van first-person shooters op de console. De game was zowat standaard te vinden op elke LAN-party en stond garant voor urenlang multiplayerplezier. Dit heeft voornamelijk te maken met de gameplay, button lay-out en besturing die ijzersterk waren.

Toen 343 Industries het stokje overnam van Bungie vond de ontwikkelaar het nodig om elementen uit andere populaire shooters over te nemen om een zo breed mogelijk publiek aan te spreken. Om die reden kregen spelers in Halo 4 te maken met perks, ordnance drops en loadouts die de gameplay van Halo veranderden. De vergelijking met die ene shooter van Activision is dan ook snel gemaakt en ook daar waren fans niet over te spreken. In Halo 5: Guardians maakten deze features plaats voor nieuwe toevoegingen aan de gameplay-mechanieken.

None

Hoewel dit zeker een stap vooruit is, zouden we dolgraag de klassieke gameplay weer terug willen zien uit Halo: Combat Evolved, Halo 2 en 3, waarbij iedere speler met dezelfde wapens en vaardigheden start en vooral van hun eigen krachten moeten uitgaan om hun tegenstanders te verpletteren.

Meer Master Chief

Het verhaal rondom Master Chief is interessant, maar zijn complexe persoonlijkheid wordt vooral in de boeken veel beter belicht dan in de games. Halo 6 is daarom een uitgelezen kans voor 343 Industries om te laten zien waarom Master Chief geen inwisselbaar personage is in het Halo-universum. In Halo 4 kroop de loodzware supersoldaat al wat meer uit zijn harnas (we kregen immers zijn ogen te zien in een post-creditscene), maar in Halo 5: Guardians voerde het verhaal van Spartan Locke meer de boventoon . In Halo 6 zien we Master Chief graag weer in de hoofdrol.

Halo 5

Essentiële gametypes bij de lancering

Halo staat bekend om zijn diverse gametypes in de multiplayermodus. Big Team Battle, Infection, King of the Hill, Grifball, SWAT of Oddball zijn modi die de multiplayer van Halo zo sterk maken. Bij de lancering van zowel Halo 4 en Halo 5: Guardians waren een aantal van deze gametypes nergens te bekennen, wat op z’n minst spijtig is aangezien deze modi juist zo populair zijn onder de fans. Als de multiplayer bij de lancering meteen de leukste gametypes bevat, dan kan 343 Industries rekenen op een hoop blije gezichten tijdens het spelen van Halo 6.

Dit artikel delen:

Lees meer

Outlast 2 Flinthook
14

Reacties op: Wat willen we zien in Halo 6?

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Shinjite

    • 2 maanden, 3 weken geleden
    De Halo serie is 1 van me favo series die ik heb gespeeld. Ik heb ook de audioboeken gevolgd wat veel meer informatie geeft.

    De split screen is een must have. Toen ik er achter kwam dat halo 5 geen splitscreen had was ik al zo teleurgesteld dat ik na een half uurtje het al niets meer aan vond.

    Ik hoop daarom dat ze nu wat meer hun best gaan doen met het verhaal omtrend master chief. Spartan lock kan mij gestolen worden. De mini serie die bij de halo 5 game kwam was opzich een leuke toevoeging alleen jammer dat de serie zelf zo slecht was en ook weer alleen richte op spartan lock.

    Master chief moet de hoofd rol hebben, side characters vind ik prima.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    MaTriX

    • 2 maanden, 3 weken geleden
    Wat we gaan zien is een aankondiging van een exclusieve deal tussen MS en Rockstar Games voor Red Dead Redemption 2 :).

    Maar goed dat terzijde wat ik wil zien is weer een goede Halo zoals we gewend zijn van MS.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    Bevers

    • 2 maanden, 3 weken geleden
    het singleplayer verhaal is wat mij pakte in het begin van Halo, zou er graag meer van willen genieten (20 uur, mmmmmm) :) ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • jaquesparblue

    • 2 maanden, 3 weken geleden
    Een PC release.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • promike360

    • 2 maanden, 3 weken geleden
    343Studios heeft een tijdje terug bevestigd dat split-screen terug komt in de nieuwe halo-games

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    TheDeeGee

    • 2 maanden, 3 weken geleden
    Een PC versie om mee te beginnen, want daar is het uiteindelijk allemaal mee begonnen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    brianartiles

    • 2 maanden, 3 weken geleden
    @thedeegee Sterker nog, het begon met een Mac-versie, voordat Microsoft Bungie overnam :). Aangezien Microsoft steeds meer titels uitbrengt voor zowel Xbox One als Windows 10 zou een PC-versie van Halo 6 zomaar eens aangekondigd kunnen worden op E3.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    Shadow

    • 2 maanden, 3 weken geleden
    ik wil de game helemaal niet zien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    Vriess

    • 2 maanden, 3 weken geleden
    Remasters van deel 1-5 voor de PC.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 2 maanden, 3 weken geleden
    Halo 5 is de beste shooter van deze generatie. Speelt extreem vloeiend en ziet er geweldig uit. En dan heb ik het niet eens over de fantastische ondersteuning vanuit ms/343

    Ik hoop dat deel 6 vooral meer van hetzelfde is!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    obi-twan kenobi

    • 2 maanden, 3 weken geleden
    @-it-
    Wat mij betreft is Halo 5 de slechtste game uit de (shooter) reeks en was mijn grootste teleurstelling van 2015. Dat komt vooral door het slechte verhaal wat een klap in het gezicht is voor de fans van de campaigns uit de voorgaande delen: De focus lag op Locke in plaats van Master Chief, amper onderbouwing voor de overige karakters (de extended lore wordt niet door iedereen gevolgd en het zou dan ook niet nodig moeten zijn deze te kennen) en de gebeurtenissen uit Halo 4 worden tenietgedaan. Ze moeten echt iets heel bijzonders doen met Halo 6 willen ze mijn vertrouwen terugwinnen. Wel positief dat ze hebben aangegeven de focus in deel 6 weer op Master Chief te willen leggen. Hopelijk doen ze ook wat meer met Arbiter, want de samenwerking met hem en zijn factie was minimaal in deel 5.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • None

    Cornish

    • 2 maanden, 3 weken geleden
    Het probleem met Halo 5 was niet zo zeer dat er weinig Master Chief in zat, zou eigenlijk willen zeggen dat er teveel Master Chief in het spel zat. Om ook maar niet te beginnen over de rest van het Blue Team. Master Chief moet het niet hebben van z'n persoonlijkheid, maar heeft het voordeel dat hij verschillende interessante personages om zich heen heeft weten te vergaren, zoal als Arbiter en Cortana. De personages in Blue Team waren even oninteressant als de Chief, maar dan zonder deze bagage.

    Halo 5 had gewoon het spel van Team Osiris moeten zijn en die personages uit moeten diepen zodat je in het vervolg die twee teams samen kon voegen tot één interessant team. En dan kon het spel ook gewoon de hoge lat raken die de promotie zette door middel van die geweldige podcast. Nu was het je na 1-2 uurtjes spelen al meteen duidelijk dat de Chief geen verrader is en is de hele spanning al weg.

    Vond de gameplay een hele verbetering. Halo was daarvoor al tijden verouderd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • sandervs

    • 2 maanden, 3 weken geleden
    Halo 6 moet iig alles bevatten wat pas later aan Halo 5 is toegevoegd zoals Forge en Firefight etc. Daarnaast ook luisteren naar de pro's zoals ze de afgelopen maand pas echt gedaan hebben zodat Halo weer kan groeien qua esports. Ook meer open events ipv enkele, dus kleinere prijspotten maar meer open events.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Cor9

    • 2 maanden, 3 weken geleden
    "Hoewel dit zeker een stap vooruit is, zouden we dolgraag de klassieke gameplay weer terug willen zien uit Halo: Combat Evolved, Halo 2 en 3, waarbij iedere speler met dezelfde wapens en vaardigheden start en vooral van hun eigen krachten moeten uitgaan om hun tegenstanders te verpletteren."

    Dat is al het geval in Arena (ranked) playlists.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.