In Amerika zijn ze er al jaren gek van en in Europa krijgen we er ook stilaan mee te maken: de worstelsport. Denk nu echter niet meteen aan van die dikke gasten die voor ze elkaar te lijf gaan, de hele ring vol met rijst strooien. Neen, ik heb het over World Wrestling Entertainment (WWE) waarin regels niet echt van belang zijn en waar het vooral draait rond het zo indrukwekkend mogelijk je tegenstander pijn doen. THQ komt dit najaar met WWE Smackdown vs RAW 2007 op de proppen, een spel dat volledig draait rond het reilen en zeilen binnen de populaire WWE community. Net zoals in de vorige WWE Smackdown vs RAW games, zit deze 2007-editie weer propvol met mogelijkheden. Als je het spel voor het eerst opstart en in het startmenu terechtkomt, voel je je zelfs een beetje hulpeloos. Er zijn als professionele worstelaar in spé namelijk zo ongelofelijk veel dingen te doen dat je het bos door de bomen even nietmeer ziet. Na wat rondkijken kom je er echter al snel achter dat je als speler de mogelijkheid krijgt om je eigen carrière uit te bouwen, wat meteen ook het doel van het spel is: beroemd worden binnen de worstelwereld. Beroemd word je uiteraard het snelst door zoveel mogelijk worstelmatches te winnen, al kun je ook je naam op andere manieren laten klinken binnen het WWE-milieu. Er zit namelijk een verhaallijn in het spel verstopt, waarbinnen jij als speler enkele keuzes zal moeten maken. Zo ontmoet je al snel een worstelaar die niet echt populair is bij z’n eigen collega’s doordat hij altijd alle potjes van hun weet te winnen. Jij zal op een bepaald moment zelf moeten kiezen of je je zal gaan aansluiten bij de niet al te geliefde worstelaar of bij de tegenpartij die maar al te graag een einde aan zijn carrière wil maken. Naargelang je keuze, krijg je andere situaties en reacties te zien, al moet je niet al te complexe plotwendingen verwachten. Natuurlijk ligt de hoofdnoot van WWE Smackdown vs RAW 2007 niet bij het verhaal maar bij het worstelen zelf, en ook dat is zeer goed uitgewerkt. Het vechten was al lekker bij de vorige editie, maar toch heeft THQ het geheel weer grondig weten uit te breiden met enkele nieuwe functies. De meest interessante toevoeging is zeker en vast de mogelijkheid om gebruik te maken van objecten die je buiten de ring kunt vinden. Stel je bijvoorbeeld maar eens voor hoe het moet voelen om met een brandblusser je tegenstander te lijf te gaan of simpelweg een hele stoel stuk te slaan op zijn blote rug! Ook is er deze keer interactie mogelijk tussen de worstelaars en het publiek, doordat je eigen fans je soms voorwerpen kunnen toesteken die je dan tijdens het vechten kunt gebruiken. Het zijn geen baanbrekende toevoegingen maar ze dragen ongelofelijk hard bij tot de hele WWE-sfeer.Nu we het toch over sfeer hebben, WWE Smackdown vs RAW 2007 is zeker en vast het spel dat tot nu toe het dichtst in de buurt komt met de worstelrealiteit. Zo voorziet het spel elke worstelaar van enkele bekende kenmerken, zoals een eigen soundtrack en typische uitdrukkingen, terwijl de commentatoren ondertussen enkele leuke weetjes vertellen over allerlei memorabele overwinningen of nederlagen van de spierbundel in kwestie. Verder zijn er in de achtergrond ook échte filmbeelden van je virtuele worstelaars te zien. Grafisch ziet het spel er op de PS2 trouwens erg mooi uit zonder je echt uit je stoel te blazen, terwijl de muziek ook helemaal bij het spel past. Uiteraard zorgen al de die dingen ervoor dat de PS2 nogal wat rekenkracht zal moeten leveren en daarin kunnen we dan ook onmiddellijk het grootste minpunt van het spel terugvinden: de laadtijden. Deze zijn erg lang en nemen vaak het tempo weg uit het spel. Ook duiken ze op de meest vervelende momenten op waardoor je meermaals naar een zwart laadscherm zal moeten staren, wat na een tijd ongelofelijk vervelend kan gaan worden. Naast het worstelen zelf kun je ook met de Create Modes aan de slag gaan. Hierin krijg je de mogelijkheid om zelf een heleboel dingen binnen WWE Smackdown vs RAW 2007 aan te passen en toe te voegen. Naar goede gewoonte kun je zelf je eigen worstelaar aanmaken en zijn uiterlijk volledig naar je eigen smaak samenstellen. Wat origineler is echter de Create An Entrance mode. Zoals de naam al doet vermoeden, mag je binnen deze mode in de regisseurstoel gaan zitten om zelf een show op te bouwen rond het in de zaal binnenkomen van je eigen worstelaar. De mogelijkheden om je eigen personage aan te maken en om zo’n binnenkomst op poten te zetten zijn bijna eindeloos te noemen, een groot voordeel als je weet dat alles ook te zien zal zijn als je online een gevecht aangaat. Inderdaad, WWE  Smackdown vs. RAW 2007 is ook online speelbaar waardoor de levensduur van het spel aanzienlijk stijgt. Via internet kun je met je zelfgemaakte (of reeds bestaande) worstelaar andere spelers uitdagen. THQ houdt zelf ranglijsten en statistieken bij over gewonnen en verloren matches, die je op elk moment van de dag kan gaan bekijken. Soms is er wel wat lag tijdens het spelen van zo’n online match, maar gelukkig heeft men dit weten te beperken tot het minimum.