Singstar Pop Hits | Gamer.nl

Het zijn gouden tijden voor Singstar. Op de PlayStation 3 komt het spel eind juni uit met wel 350 liedjes die van de Singstore te downloaden zijn. Toch zal de PlayStation 2 niet vergeten worden en met Singstar Pop Hits zijn we alweer aan het achtste deel toe met nu in totaal 240 liedjes. Wat kun je van dit nieuwe deel verwachten?

Singstar Pop Hits heeft niet echt een duidelijk thema, naast dat het allemaal 'pophits' zijn. De verschillende popliedjes liggen zover uit elkaar dat je zeker weet dat er in ieder geval wel iets leuks tu en zit. Van rappers als Akon, tieneridolen als Britney Spears, rockers als Evanescence, arrenbie-sterren als Jamelia, extreem rustige muziek als Norah Jones en weer iets heel anders in de vorm van de Sci or Sisters.

Voor deze editie van Singstar is er niet al te goed gekeken welke liedjes van welke artiesten hier populair zijn. Zo kent iedereen hier America van Razorlight, maar staat op Pop Hits het nummer Golden Touch van dezelfde artiest, staat niet 'This Ain't a Scene' van Fall Out Boy er op, maar het nummer 'Dance' en van Lily Allen kunnen we niet 'Smile' meezingen, maar moeten we het doen met 'Littlest Things'. En ze hebben Nelly Furtado er eindelijk op staan, maar dan met het rapnummer 'Promiscuous' in plaats van een van haar andere meezingbare hits.

Daarnaast zijn er ook genoeg nummers die in theorie leuk mee te zingen zijn, maar in de praktijk zwaar tegen vallen. Zo zul je het refrein van 'Put Your Records On' van Corinne Bailey Rae zo mee kunnen neuriën, maar de rest van het liedje is bijna onzingbaar voor Singstar. Zo ook met 'Don't Know Why' van Norah Jones. Tevens zijn er de nummers waarbij er voor velen niet eens een belletje zal gaan rinkelen. Zoals 'No Good Advice' van Girls Aloud, 'Helena' van My Chemical Romance, 'Bright Idea' van Orson en 'Switch It On' van Will Young.

De weinig echt goed meezingbare nummers zijn die als 'You Give Me Something' van James Morrison, 'EveryTime We Touch' van Cascada, 'I Don't Feel Like Dancin' van de Sci or Sisters, 'Beautiful Day' van U2, 'Bring Me to Life' van Evanescence, 'Bad Day' van Daniel Powter en (hoe schaamtevol ook) 'Baby One More Time' van Britney Spears.

Ondanks de release van Singstar PS3 volgende maand, heeft Sony beloofd ook de PlayStation 2-gamers van liedjes te blijven voorzien. Maar om een stapel bekende namen op een disc te werpen, en dan maar hopen dat de fans met verzameldrang het kopen, dat is toch echt iets te makkelijk.