SEGA Bass Fishing (Wii) | Gamer.nl

Vi en is een bezigheid die geduld vereist. Op het moment dat de lijn in het water ligt wacht je soms uren tot je beet hebt. Gelukkig is hier bij de meeste visgames rekening mee gehouden, zodat je in een sneller tempo kunt vi en. Als er één game is die hierin de kroon spant, dan is het SEGA Ba Fishing. Al sinds de game in de arcades is verschenen vraagt het de mensen zoveel mogelijk vis binnen te halen binnen twee minuten, wat vaak de nodige stre met zich meebrengt. Na de overzetting van de arcadeversie naar de Dreamcast, laat SEGA ons negen jaar later nog een keer genieten van SEGA Ba Fishing, ditmaal op de Wii.

Met de aankondiging van de Wii-versie van het populaire vi pel, gingen de meeste fans er van uit dat ons een compleet nieuw deel in de serie te wachten stond. Tot grote spijt van deze groep kunnen we ons slechts vermaken met een opgeleukte versie van de Dreamcast-game. Hoewel recyclen in sommige opzichten zeker niet teleurstellend hoeft te zijn, is deze game dat wel.

Aan de succesvolle gameplay van de game is niets veranderd, wat eigenlijk niet meer door de beugel kan. Wat we voorgeschoteld krijgen met SEGA Ba Fishing voelt als een game uit 2002. De graphics zijn vrijwel identiek aan de Dreamcast-versie, wat zelfs voor de Nintendo Wii beschamend is. Op het moment dat je een vis vangt verwacht je dat je trots met de vis kunt pronken. Je zult je echter vooral knullig voelen wanneer je na de vangst  het hoekige excuus voor een vis omhoog houdt.

Buiten het feit dat de game verouderd voelt, is de gameplay net als in de Dreamcast-versie goed uitgewerkt. Hoewel je voornamelijk op baarzen vist, zijn er veel verschillende vi en binnen deze soort. Zo zal een bepaald lokaas voor de ene vis aantrekkelijker zijn dan voor de andere vis. In combinatie met de diepte, de weersomstandigheden en de omgeving waar je rekening mee dient te houden, zul je het juiste a ortiment aas moeten samenstellen om zoveel mogelijk vis binnen te halen. In de arcademodus is het de bedoeling dit te doen binnen twee minuten en een aantal eventuele bonu econden. Zoals je je mi chien voor kunt stellen levert dit soms stre volle situaties op waarin je zo snel mogelijk het juiste aas moet kiezen in de hoop dat de vi en zullen bijten. Bij het behalen van de benodigde score, krijg je de mogelijkheid om te verder te vi en in nieuwe omgevingen. Hoewel er steeds een nieuwe uitdaging ontstaat in de combinatie van aas, diepte en vi oorten, blijft de arcademode eentonig.

Het behalen van een hoge score binnen de tijdslimiet was één van de unieke punten aan het spel. Het zal voor velen dan ook een teleurstelling zijn dat je keer op keer continues kunt gebruiken zonder vorderingen te verliezen. Mocht je tijd een keer om zijn, dan geeft het spel je maar al te graag twee nieuwe minuten erbij. Naast de standaard arcademodus zijn er nog een aantal modi aanwezig zoals een oefenmode en een modus waarin je op je dooie gemak kunt vi en. Hoewel er wel meerdere modi aanwezig zijn dan in de Dreamcast-versie voegen ze zeer weinig toe aan het concept van de arcademodus. Voor een port van een negen jaar oude titel had SEGA er net iets meer moeite in mogen steken.

Het spel op zich heeft een goed concept en is zeker niet vervelend om te spelen. Het feit dat het spel in e entie compleet gerecycled is, is echter een zeer negatief punt. Als SEGA moeite had gestoken in het ontwikkelen van een echte opvolger van SEGA Ba Fishing, dan was het waarschijnlijk beter ontvangen. Los daarvan biedt SEGA Ba Fishing wel de beste viservaring op de Nintendo Wii tot nu toe en laat hierbij zijn tegenhanger Fishing Master ver achter zich.