Naast simpele slagen die gemaakt kunnen worden met de vier functietoetsen, kunnen door de richting van de analoge stick te combineren met deze functietoetsen hardere slagen worden uitgedeeld. Het combineren van twee toetsen, zoals de X- en de O-knop resulteren wederom in hardere slagen. Ditmaal ook weer af te wisselen door de analoge stick te gebruiken. En dan is vanuit de ontwijkfunctie, die door de schouderknop in gedrukt te houden is uit te voeren, ook nog eens een nieuw scala aan slagen te maken. Het aantal bewegingen is op zich zeer compleet te noemen, maar door de relatief ingewikkelde uitvoering ervan wordt het maken van combo's lastig. Bovendien is het zaak om per knoppencombinatie te wachten tot de bokser zijn voorgaande animatie heeft afgemaakt. En aangezien deze zeer traag kan zijn, wordt het moeilijk om de ingewikkelde combinaties op tijd uit te voeren. Samengevat is te stellen dat het besturingsysteem diepgaand is, maar zeker niet intuïtief. Een interessante toevoeging zijn de stemmingen die je bokser tijdens een gevecht kan hebben. De stemming wordt door de loop van het gevecht bepaald. Deze verschillen ook nog eens sterk per bokser. Zo kan Apollo Creed met het maken van goede punten heel makkelijk in een ‘Dancer Mood’ terecht komen, waardoor hij sneller voetenwerk gaat vertonen. De meer vooraanstaande vechters hebben allemaal hun kenmerkende stemmingen, maar de wat mindere vechters moeten het doen met de basis toestanden zoals 'Tired Mood' of 'Power Mood'. Er zijn meerdere beschikbaar en ze zijn in werking te stellen door op een aangegeven moment een knoppencombinatie in te drukken. Afhankelijk van de kracht van de stemming wordt de tijd dat de combinatie kan worden gebruikt korter of langer gemaakt. Erg handig is trouwens de 'Power Mood Reversal'. Deze geeft je de mogelijkheid om tijdens een afranseling het gevecht te doen omdraaien in jouw voordeel. Zo blijven gevechten interessant, zelfs al lijkt er geen manier meer te zijn om te winnen.
Zoals de meeste vergamingen van films, mag Rocky Balboa ook beschikken over een flinke portie gelicenceerd materiaal. Het typische Rocky-sfeertje wordt bij het opstarten van de game meteen opgewekt door de bekende Rocky tunes. Ook wordt de game opgesierd met filmpjes van bekende scènes uit alle films. Deze zijn zowel aan het begin van gevechten als in de menu's te zien. Dit alles is een welkome toevoeging aan de game, hoewel de zich herhalende tunes op een gegeven moment wel op je zenuwen gaan werken. Ditzelfde geldt overigens ook voor het commentaar tijdens de gevechten: herhalend en saai. Bovendien leidt het commentaar vaak af omdat het geregeld niet overeen komt met de actie op het scherm. Grafisch is de game een middenmoter. De boksers zien er goed gemodelleerd uit en tijdens close-ups zijn de gezichtskenmerken goed te zien. Leuk is om de verschillende Rocky's te vergelijken die de game rijk is. De achtergronden zien er redelijk uit, hoewel de herhalende modellen van de toeschouwers met steeds dezelfde animatie slordig aandoen. Och, Rocky Balboa springt er om één belangrijke reden tussenuit. En dat is de licentie die ervoor zorgt dat je kunt spelen met alle bekende boksers uit de Rocky filmreeks. De filmpjes die de gevechten ondersteunen zijn een welkome toevoeging die de Rocky-sfeer weer naar boven haalt. Doordat de ontwikkelaar de game niet heeft hoeven porten, zou je verwachten dat de besturing en het aantal aanwezige speelmodi in orde zijn. Dit is echter niet waar. Mijn vooroordeel over dat deze game een slechte vergaming zou worden, is echter bevestigd.
Reacties op: Rocky Balboa
Joennn
pelikaan
ConstantW
nee geintje wat verwacht je… verbaast me dat EA der niet achter zit..
True Rolo
Als je er een spel van maakt moet je er een soort GTA van maken.
Buiten lopen , mensen afpersen(dat was Rockko zijn eerste beroep).
Gevechten doen, geld incasseren, spullen kopen , verlies draaien enz.
Dan hou je de Films in ere.
slyrullez
Helaas, ik zag best naar deze game uit, maar nu dus niet meer
TeRorNL SquAd*
inoj
Ahhh, memories…
Sgt.NightFire
Goldadon
PBvB