De varieteit van de monsters is niet bijster groot. Dat wil echter niet zeggen dat de gevechten die je voert saai zijn, sterker nog ze bieden elke keer weer een uitdaging. Ook de bossfights die zo nu en dan op je pad komen, zorgen voor genoeg uitdaging. Dat mag ook wel als je het opneemt tegen een mega groot monster met een machine gun als hand.
MultipreyHuman Head heeft tijdens de ontwikkeling van Prey de nadruk sterk gelegd op het creëren van een enerverende singleplayer ervaring. Dat is voornamelijk de reden dat er geen mogelijkheid is tot het spelen van Prey in coöperatieve-mode, maar wel gekozen is voor een multiplayer mode. In de multiprey mode, kun je het tegen elkaar opnemen in speciaal daarvoor ontworpen maps. Deze maps zijn uitgerust met features als de portal technologie, de wallwalk opties en ook de mogelijkheid om de zwaartekracht om te draaien. Dit maakt het spelen van Prey in multiplayer mode anders dan de normale deathmatch games die je uit het genre kent. Door deze features goed en doordacht door te voeren in het mapdesign is het Human Head gelukt om ‘camping’ tot een minimum te houden, want er kunnen zich overal portals openen en mensen kunnen boven je hoofd over het plafond lopen. Multiprey is geen perfecte multiplayer mode, maar biedt wel een leuke extra om Prey in ieder geval op elke gebied wat meer smeuïgheid te geven.
ConclusieHet mag gezegd worden, Prey is een game die er verrot lang over heeft gedaan om tot ons te komen. Maar nu de game daadwerkelijk speelbaar is, durf ik best te zeggen dat de game staat als een huis. De game bevat dan wel niet overweldigend veel nieuwe dingen om het shooter genre te revolutioneren, maar wat er aanwezig is mag gerust goed genoemd worden. Tijdens mijn Prey-ervaring ben ik niet één bug tegen gekomen, ben ik niet voorgesteld aan een lading graphical glitches en heb ik ook geen reisje gemaakt naar de spirit realm die Windows Desktop heet. Prey is tot in de puntjes verzorgd en afgemaakt, wat na al die jaren in ontwikkeling natuurlijk ook best mag. Grootste nadeel aan Prey is de korte speelduur voor gevorderde spelers in het genre. Door de geïntegreerde ‘godmode’ die spiritrealm heet, kun je Prey in ongeveer zes uur tot een einde brengen. Ben je echter niet zo’n ster op het gebied van de trekker overhalen, dan kom je in de buurt van de tien á elf uur.
Prey slaat gelukkig niet de weg in die Daikatana jaren geleden wel in sloeg en is een avontuur voor iedere speler die van shooters houdt en zich kan verplaatsen in een compleet andere wereld. Hoofdrolspeler Tommy kan soms ietwat irritant uit de hoek komen, maar gelukkig wordt dit afgewisseld met leuke quotes die totaal uit het niets komen, waarbij de referentie naar Doom 3 zelfs door de ontwikkelaar niet wordt geschroomd. Wil je een game spelen waarbij je de ervaring van actie en avontuur niet snel loslaat dan kun je aan Prey zeker geen miskoop doen.
Notitie aan ouders: Prey is een geweldadige game waarbij rondvliegend bloed, ingewanden en grof taalgebruik niet wordt geschroomd. De game heeft niet voor niets een 18+ rating.
Reacties op: Prey
kreative
Alleen: Notitie aan ouders? Eh?
Dennispls
Maar de multiplayer functie was daarintegen wel erg vermakelijk
leuke combinatie van doom 3(graphics en engine) aliens versus predator (alien wallwalking) en unreal tournament(voornamelijk assortiment van wapens en dergelijke)
JaapGoose
GoofyZ3
Wolf
Lukic
CrusherNL
Han Solo
Aanradertje!!
edit: doet gamer alleen nog maar hele punten?? Vind een 8 aan de magere kant.
wat betreft doom 3 engine: je kan zeggen wat je wilt, maar om een sci-fi sfeer neer te zetten is ie meer dan geschikt.
Dismember
GoofyZ3
Ik heb het spel uitgespeeld, maar ik snap niet wat je bedoeld met die Keuze van je, misschien heb ik wel 1 klein ideetje , heeft het te maken met een klein eind baasje en Jen ?? Maar dan nog ik heb nergens kunnen zien dat ik Op Ja of Nee kan klikken om een keuze te maken….
fransbollebas
Weinig replay waarde? Ik heb de demo alleen al 7 keer uitgespeeld. Dat zegt toch wel genoeg over de replay waarde, aangezien ik normaal iedere game maar 1 keer uitspeel. Als ik een game 2 keer speel, is een uitzondering. Als ik dan de demo alleen al 7 keer uitspeel, vind ik het toch wel een gruwelijk hoge replaywaarde hebben.
Korte speelduur boeit me niet, als de kwaliteit maar goed is. Sowieso heb ik liever een korte game dan een langdradige game. Als een game te lang duurt, gaat het vervelen en hoe korter de games zijn, hoe meer verschillende games ik kan spelen. Als de games te lang duren, heb ik geen tijd om al mijn spellen uit te spelen, dus doe mij maar een korte game.
Dat van de wapens is ook onzin. Bijna ieder spel heeft dezelfde wapens: pistooltje, shotgun, geweer, machinegeweer; in ieder spel lijken ze op elkaar. In prey zijn ze juist totaal anders, de wapens leven echt. Ze hebben dan wel ongeveer dezelfde uitwerking als wapens in andere games, maar probeer dan zelf maar eens iets originelers te bedenken. Dat ze al de moeite hebben genomen om het er anders uit te laten zien, vind ik al behoorlijk innovatief.
Trouwens, wanneer wordt die bug eens gefixed? De vergrotingen van de plaatjes doen het altijd alleen maar op pagina 1. In de volgende pagina's verschijnt in de pop-up's geen vergroting van het plaatje, maar de homepage van GNL.
En nog een bug: Als ik mijn reactie wijzig, verdwijnen de lege regels en wordt alles in één alinea gepropt.
Als jullie dan toch bezig zijn, fix dan ook meteen die bug dat als je op iemand reageert, dat dan maar de helft van de tekst zichtbaar is.
Wolf
Wolf
Wolf
Fred-Erik
Oké, te lang zeikverhaal. Sorry, ik zal het de volgende keer korter houden.
fransbollebas
Ronin
BTW wat ook gezegt mag worden het spel heeft niet meer dan 22 files en 2 mappen Klein en heeft veel in pettos met zen 1,6 GB!
8,5!
nintendowiiiiii
Emphasis
Het is een shooter, hij draait op de D3-engine en verder niks. Van wat ik lees is die zwaartekracht en wall-walking gewoon dikke pret, en ik ben geneigd me daar meer van aan te trekken dan een magere (ja, magere) 8.
jmdeking