De PlayStation Portable is zo´n systeem dat zowel snelle spelletjes voor onderweg als grote, thuisconsole-achtige games wil bieden. Het lijkt wat moeilijk om deze twee principes met elkaar te combineren. Het is echter wel precies wat Midnight Club: L.A. Remix doet. De nieuwste draagbare telg in deze serie is een prima spelletje om even snel te spelen en tegelijkertijd een grote en uitgebreide game.

Deze L.A. Edition doet op de PSP waar zijn grotere broertje, Midnight Club: Los Angeles, ook goed in is op de PlayStation 3 en de Xbox 360: arcade straatracen met duizelingwekkende snelheid. Het allereerste dat opvalt aan de game, is de grafische pracht. Midnight Club: L.A. Remix is zonder twijfel één van de mooiste games beschikbaar op de PlayStation Portable. Los Angeles is zonder laadtijden helemaal vrij te betreden (het is wel een kleinere, afgeslankte versie van de stad) en kent bovendien een dynamische weercyclus. De open stad oogt voor een PSP-game simpelweg zeer overtuigend en kleurrijk, waar met name de grote hoeveelheid sfeervolle verlichting aan bijdraagt.

Vanaf het moment dat je de game oppakt, voelt de besturing uitermate lekker aan. Het gaspedaal, de handrem en de boost zijn je beste vrienden in deze over-the-top racer. Het pookje van de PSP is uitermate responsief, waardoor Midnight Club: L.A. Remix qua besturing geen enkele steek laat vallen.

De hoofdmoot van de game behelst de carrièremodus, waarbij je je omhoog moet zien te vechten in Los Angeles (en later Tokio) door straatraces te winnen. Op je kaartje zijn racelocaties te vinden en met een flits van je lampen spring je in een race (dit wel na eventjes te laden). Met de races verdien je geld en respect. Met geld kun je nieuwe auto's en onderdelen kopen en met respect stijg je in de pikorde en speel je races en auto-onderdelen vrij.

Doordat de races in een open stad plaatsvinden, kun je vaak shortcuts vinden om je tegenstanders te slim af te zijn. Een andere manier om dat te doen, is door in hun slipstream te rijden, waarmee je een korte mogelijkheid tot boosten krijgt. Je tegenstanders hebben deze mogelijkheid ook bij jou en zo ontstaan er spannende races die soms van de laatste meters afhangen.

De checkpoints die in de races staan, zijn precies zo geplaatst dat je niet telkens op je kaartje hoeft te kijken waar je heen moet. Zo kun je je puur focussen op het racen en daarbij heb je al je aandacht ook nodig. Bij tijd en wijlen rijd je met waanzinnige snelheden door de straten en het wil dan ook wel eens gebeuren dat deze chaos net iets teveel is voor het kleine schermpje van je PSP. Het detail van een groot televisiescherm staat niet tot je beschikking, waardoor je soms ietsje later moet anticiperen omdat je de naderende verkeerssituatie nog niet ziet.

 Een ander miniem irritatiepuntje is dat, op sommige momenten, de collisie met muren niet helemaal klopt. Het wil wel eens voorkomen dat je tegen een muur knalt en er op een onlogische wijze met je neus tegenaan staat. Dit kan funest zijn als de race bijna ten einde is. Verder kan het voorkomen dat er net één checkpoint op een punt staat dat niet in de logische rijrichting staat, waardoor je toch even je ogen op je minikaartje moet richten, met alle risico's van dien.

Dit zijn echter minieme puntjes die maar zeer zelden voorkomen. De game heeft namelijk een enorm goede afwerking, en niet alleen in grafisch opzicht. De soundtrack is prima, met een goede mix van wat rock en veel hiphop, dat precies bij het sfeertje van de game past. Bovendien bevat het spel ook nog eens een online multiplayer, waarbij op het moment van reviewen helaas geen tegenstanders voorhanden waren.

Het moge duidelijk zijn: Midnight Club: L.A. Remix biedt enorm veel spelplezier en is bovenal een volledige, goed uitgewerkte game. Je zult vele uren kwijt kunnen in de carrièremodus en als je goed je best doet, mag je zelfs met flitsende bolides in Tokio rondkarren.