Life is Strange: Before the Storm Episode 3: Hell Is Empty | Gamer.nl

Life is Strange: Before the Storm was een welkome verrassing dit jaar. Deze prequelserie, gemaakt door een andere studio en met andere stemacteurs, wist toch de juiste snaren te raken. De intense derde aflevering sluit het verhaal over Chloe Price en haar relatie met Rachel Amber af. Of toch niet?

De tweede aflevering van Before the Storm eindigde met een heftige onthulling. Deze derde aflevering gaat over de gevolgen daarvan. Het nieuwe personage Sera is hierdoor van een schim in de eerste aflevering uitgegroeid tot een van de belangrijkste personages in het verhaal. Ook Rachel's vader is een stuk belangrijker en intere anter dan we hadden verwacht.

Mist samenhang

Hell Is Empty gaat naast Chloe en Rachel voornamelijk over ouderschap en wat het betekent om een goede vader of moeder te zijn. Afgezien van Rachel en haar ouders worstelt Chloe ook nog steeds met de dood van haar vader. Dat is extra zwaar nu de nieuwe vriend van haar moeder thuis is ingetrokken. Deze aflevering gaat daarom ook over verlies en het daarmee omgaan. Al met al levert het best een complexe episode op, waarin ook alle keuzes van de voorgaande afleveringen samenkomen. Hierdoor zijn de besli ingen die je maakt complexer en intere anter dan voorheen.

Media has no description

Toch mist de aflevering hierdoor ook samenhang. De scènes volgen elkaar wat onhandig op, alsof er niet genoeg tijd was om alles glad te strijken. De vreemdste keuze is dat een extra personage plots een belangrijke rol krijgt, terwijl dat helemaal niet nodig is. Deze oude vriend van Chloe komt uit het niets. Hij weet wel een intense scène te creëren, maar als speler weet je hem nauwelijks te plaatsen, geef je niet om hem en uiteindelijk had het beter geweest als hij het verhaal niet onderbrak.

Toch goed

Toch is Hell Is Empty een fijne afsluiter van deze serie. Net als de voorgaande afleveringen creëren de makers een prettige wereld waar je wil blijven hangen, door de mooie scènes en de uitstekende soundtrack. Deck Nine Games vertelt, hoewel wat warrig, tevens een goed verhaal, met een fijne schurk, complexe personages en hartverscheurende keuzes.

Life is Strange: Before the Storm Episode 3: Hell is Empty is nu beschikbaar voor Xbox One, PlayStation 4 en pc.