Global Operations | Gamer.nl

Counter-Strike is een uniek spel. Uitgegroeid van een simpele mod gemaakt door twee hobbyisten, tot een commercieel product en tegelijk de meest gespeelde FPS online. Vaak met meer spelers dan de kaskrakers Quake 3 en Unreal Tournament bij elkaar. Nu CS bijna uitontwikkeld is, is de tijd rijp voor nieuwe teambased FPS spellen. De blikken zijn nu vooral gericht op Tribes 2 en wat verder in de toekomst op Team Fortre 2. Barking Dog heeft echter recentelijk het spel Global Operations aangekondigd, een spel wat wel heel erg lijkt op CS, of juist toch niet ?

Ze zijn bij Barking Dog in ieder geval niet bang voor een kleine uitdaging. Volgens de makers van Global Operations moet het spel 100x keer beter worden dan Counter-Strike (hoe bedoel je, een uitdaging voor de ontwikkelaar ) . De basis is in ieder geval wel hetzelfde. Er zijn twee teams die allebei een bepaald doel binnen een bepaalde tijd moeten uitvoeren, daarbij gebruikmakend van realistische wapens en spelend in levensechte locaties.

Zo zal de speler de gehele wereld rondgaan, er zijn 16 verschillende locaties in het spel verspreid over de gehele wereld. Van de jungle in Sri Lanka, de woeste Zuid-chineese zee tot de donkere gangen van de Kanaaltunnel, je zult het allemaal tegenkomen in GO. Elke map zal natuurlijk zijn geheel eigen look met plaatselijke inwoners hebben.

Naast de totaal verschillende omgevingen zullen ook de opdrachten zeer divers zijn. Er zullen uitaard de gebruikelijke hostage-rescue mi ies zijn Voorbeeld hiervan is een veld waarbij de VN vredesmacht in Beirut de Amerikaanse amba adeur moet redden uit een gecrashte helikopter. Naast deze overbekende hostage-rescuesitaties zullen er ook de VIP levels te spelen zijn in GO, al het is niet op de gebruikelijke manier. Zo zal er een veld zijn wat zich afspeelt in Ierland, waarbij (uiteraard J) de IRA en Britse strijdkrachten in gevecht raken. De Britse strijdkrachten moeten de VIP naar hun basis brengen, de IRA moet dit zien te voorkomen en de VIP naar hun eigen basis brengen. Een aardige verandering waarvan ik hoop dat het zo leuk is als dat het klinkt.