Frank Herrman
Gebruikte systeem:
Amd Athlon 650
192 MB SDRAM
Diamond viper v770 ultra (TNT2 32 MB 4XAGP)
Sound Blaster live! Player 1024
Creative 4-point surround set
48 speed cd-rom speler
Systeemeisen (volgens novalogic):
Pentium 2/celeron of beter
64 MB SDRAM geheugen
4X cd rom speler
Muis
SVGA 32 Bit D3D videokaart
Inleiding
Ik herinner het me nog als de dag van gisteren (en het is echt al weer meer dan een jaar geleden): de demo van Delta Force (DF) werd uitgebracht. Dat was één van de vele mooie dagen uit de games geschiedenis. Zodra de hele versie in de winkel lag ben ik ernaar toe gerend. Ongelooflijk zo verslaafd ik aan het spel geraakt was. Dat had ik nog niet veel vaker meegemaakt (eigenlijk alleen met GTA en Carmageddon (yep, ik was ook zo ziek)). Daarom zat ik ook met spanning te wachten op Delta Force 2. Toen ik deze uiteindelijk tot mijn beschikking kreeg en geïnstalleerd had, kreeg ik de schrik van me leven. Op bovenstaand systeem draaide DF2 voor geen meter in 1024*768! Daarvoor koop je een nieuwe computer! Maar gelukkig ging het wel goed in 800*600. De reden dat dit spel zo een supercomputer vereist is het volgende:
het spel maakt geen gebruik van polygonen, maar van voxels. Hierdoor zijn de landschappen ontzettend groot en kun je heel ver kijken. Maar alle 3D videokaarten van tegenwoordig ondersteunen geen voxels, vandaar dat het ontzettend langzaam gaat. Na deze grote schrik heb ik nog wel lekker kunnen gamen en vergat ik dit voorval gelukkig snel…
Op het volgende screenshot is duidelijk te zien wat mogelijk is met de voxel engine: