Bomberman Land Touch! 2 | Gamer.nl

Het paarswitte mannetje wat zich maar al te graag bezig houdt met het plaatsen van bommen is terug op de Nintendo DS. Na een klein jaar wachten kunnen we genieten van het tweede deel in de Bomberman Land Touch-serie. Ook dit keer reist Bomberman af naar een pretpark waar hij een scala aan minigames voor zijn kiezen krijgt. De gamers die al ervaring hebben met het eerste deel zullen het hier waarschijnlijk al warm van krijgen. Wacht echter nog even met voortijdige conclusies want het spel zal wellicht niet al je verwachtingen waar maken.

Bomberman Land Touch, dat wij vorig jaar nog zeer lovend beoordeelden, heeft al spoedig een vervolg gekregen. Bomberman Land Touch! 2 staat voor de deur met meer ontploffingschaos. Het spel bestaat net als zijn voorganger uit een verhaalmodus, waarbij minigames ook deze keer een grote rol spelen, en de kla ieke modus waarin je de strijd om leven en dood aangaat met andere Bomberlui.

Hoewel het spel opnieuw erg leuk is om te spelen, zal Bomberman Land Touch! 2 niet door iedereen even enthousiast worden ontvangen. Eigenaren van het eerste deel zullen tot hun vera ing een identiek ogende verhaalmodus aantreffen, met exact dezelfde kwaliteit graphics en dezelfde gebouwen die ook al prominent aanwezig waren in het eerste deel. Desondanks is de verhaalmodus van prima kwaliteit, doordat de succesvolle gameplay behouden is gebleven, gecombineerd met een nieuwe verhaallijn. Mensen die echt wat nieuws zoeken, zullen waarschijnlijk minder tevreden zijn.

Ook dit keer word je in de verhaalmodus in een pretpark gesitueerd, waar je zoveel mogelijk minigames moet overwinnen. Deze minigames worden in het pretpark voorgesteld als attracties waar je verschillende emblemen kunt verdienen, die je vervolgens nodig hebt om andere delen van het park te kunnen betreden. Naast deze emblemen verzamel je verschillende soorten bommen, zoals een basketbalbom, waarmee je speciale evenementen in het pretpark kunt spelen. Tijdens je bezoek aan het pretpark kom je er echter achter dat er niet louter plezier te beleven is. Het pretpark wordt namelijk geplaagd door een geheimzinnige schaduw van een man.

De kracht van deze Bomberman-game zit in de minigames, die naar mate het verhaal vordert lastiger worden. Elke minigame heeft een ander thema waarin de stylus altijd een rol speelt. Soms zul je door de stylus naar links of rechts te bewegen je evenwicht moeten bewaren op een eenwieler. In een andere minigame glijd je van een schans waarbij je de hoek van de sprong bepaalt door met de stylus zo lang als nodig het scherm aan te raken. Je voltooit elke minigame door het behalen van de vereiste score, waarna je beloond wordt met een embleem. Na het behalen van een embleem kun je gaan voor de hoogste score. Hoewel er niet altijd evenveel diepgang zit in de minigames is het merendeel erg uitdagend en heeft het gebruik van de stylus een toegevoegde waarde.

In de kla ieke Bomberman-modus staat het doden van je tegenstanders centraal. In een veld met vernietigbare muren zul je je een weg moeten banen naar de tegenstanders, terwijl je diverse upgrades opraapt voor een grotere ontploffingskracht, een hoger maximum aantal bommen of een hogere loopsnelheid. Wie al eerder een Bomberman-games gespeeld heeft zal dit bekend in de oren klinken en zij weten dat dit één van de meest verslavende spellen is om met vrienden te doen. Ook de versie die we aantreffen bij Bomberman Land Touch! 2, stelt niet teleur. Naast een scala instelmogelijkheden zal ook de online ondersteuning voor velen een toegevoegde waarde te zijn.

Hoewel Bomberman Land Touch! 2 niet vernieuwend is, blijft het een leukspel. Mensen die ervaring hebben met het vorige deel zullen wellicht minder enthousiast zijn dan degene die voor het eerst met deze reeks in aanraking komen. Mocht je er geen probleem mee hebben dat Bomberman Land Touch! 2 zo goed als niet innoveert, dan zul je zeker tien tot vijftien uur zoet zijn met de verhaalmodus. Vooral degene die niet bekend zijn met het eerdere deel raad ik aan deze titel te proberen. Anderen zullen moeten afwegen of zij 'meer van hetzelfde' bezwaarlijk vinden.