Redactiepost

Killzone 2: Met opzet lelijk
subtitle
intro text
Twee jaar terug op de E3 werd van de in Nederland
ontwikkelde first-person shooter Killzone 2 een zwaar indrukwekkende trailer
getoond. In regio's met veel gamers moesten dijken verzwaard worden om de
hoeveelheid kwijl in goede banen te leiden. Als de Playstation 3 dit op het
scherm zou kunnen toveren, dan had Sony een haast onwerkelijke machine voor ons
in petto. Maar de waarheid die we zelf al vreesden kwam na enig gedraai van
Sony dan toch naar boven: de trailer was nep. Niet ingame, maar gewoon gerenderd.
Wel zou de trailer de graphics weer moeten geven die in principe mogelijk
zouden moeten zijn en dus als doelstelling gehanteerd werden.
Vervolgens werd het stil rond Killzone 2. Er kwamen met regelmaat
nieuwe speculaties naar boven, maar concrete informatie of échte ingame beelden
ontbraken. Tot vandaag. Want daar istie dan: het eerste echte ingame screenshot
van Killzone 2. Mijn eerste reactie was waarschijnlijk gelijk aan die van veel
gamers: LE-LIJK. Oké, dat is misschien wat overdreven, maar in ieder geval by far niet zo mooi als de trailer die
men ons toen liet zien. Het screenshot toont hoekige schaduwen, een Hellghast
met redelijk low-res textures en
buiten dat vooral: erg weinig. Het screenshot toont verder behalve een muur op
de achtergrond en wazig iets aan de linker kant en dito wapen, vooral veel
zwart.
De verwachtingen voor Killzone 2, dat op de komende E3
speelbaar zal zijn, liggen ineens stukken lager. Bij mij, en waarschijnlijk ook
bij veel andere mensen. Maar misschien is dat juist wel de bedoeling van dit
ene screenshot: verwachtingen temperen. Want met de prachtige trailer heeft
Sony zich heel wat op de hals gehaald met als gevolg dat Killzone 2 eigenlijk
alleen nog maar tegen kan vallen op de E3. Met dit ene screenshot is ineens het
omgekeerde het geval: Killzone 2 kan alleen nog maar meevallen.
De barre kwaliteit van het screenshotje zorgt trouwens voor
bizarre taferelen waarin mensen zich van hun naïefste kant laten zien. Zo heeft
iemand creatief een
muur op het screenshot gephotoshopt en zou het eigenlijke screenshot een
foto zijn dat op die muur geplakt is. Inderdaad, een prachtige high-res foto op
een high-res muur: Killzone 2 is wel mooi. Te onrealistisch voor woorden, maar
er zijn genoeg mensen die niet even een stap verder denken en het voor waar
aannemen. Blijkbaar omdat ze toch niet willen geloven dat Sony zo'n lelijk plaatje
zou vrijgeven. Maar geloof me, it's all part
of the plan!
Reacties op: Killzone 2: Met opzet lelijk
kreative
Erwintjuh
Erwintjuh
Lord Vampire
slyrullez
Emmertje Bert
Ravage
ttp:// stuff werkt niet echt.
Erwie
Emperor Mordred
Als het blijkbaar toch er zo crappy gaat uitzien, dan gaat morgen Guerrilla en Sony met hun broek op knieen staan tijdens die (3 uur?) durende presentatie…
Als de theorie klopt dan hebben die kerels wel ballen aan hun lijf zoals we hier in Belgie zeggen om zo'n stunt uit te halen
Zwienenstal
geniaal
Emmertje Bert
Maar goed, wat een onzinnig plaatje zeg. Alsof de graphics het probleem gaan zijn bij deze game. Ik hoop maar dat ze deze keer wat verder gekomen zijn dan die dertien-in-een-dozijn shooter mechanics van het eerste deel.
Aligator NL
JunkieVirus
maar van een ander weet ik wel dat er iets borreld bij geurilla.
iets positiefs we zullen het gaan zien morgen of later deze week.
mad max
Niet dat het me heel veel uitmaakt oid, maar ik verwacht toch dat Guerrilla wel met iets meer komt dan dit.
ArtGamer
joris09
Sony is sony bij de voorstelling van de ps2 waren er ook zo van die filmpje op de E3 ,
en iedereen maar denken dat de ps2 dat op het scherm ging toveren ( 1 van de redenen dat de beste console ooit de dreamcast ten onder ging )
toen de eerste games uitkwamen was het al veel minder ,
Nu zijn er weer zoveel sukkels die denken dat de ps3 van een andere planeet komt en zoveel meer kan als de concurrentie laat me aub niet lachen ,
ok killzone gaat er super uitzien maar niet zoveel mooier als bvb gears of war ons liet zien !
En dat is waar ik mij aan erger bij sony en in mindere maten bij MS pre renderd.filmpjes waar de console niet toe in staat is geen van beide zijn de techniek voor !
En dat ze nog niet aan de max zitten bij de console geloof ik best maar gaat dat nu zo extreem veel verschil zijn ik denk van niet !
I rest my case
Gekke Dirkie
inoj
SpookDeMc
LoPo