Deze week voor Gamer.nl | Gamer.nl

Deze week voor Gamer.nl | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

Deze meeting duurde uiteindelijk een flinke tijd en hoewel veel onder het kopje ‘kul, kolder en kletspraat’ past, was er een zinsnede die me nu, toch alweer een goede anderhalve maand later, nog steeds helder bij staat.

We moeten gewoon artikelen hebben die aanspreken. Dan is het maar een keer te populair, te makkelijk, te seksistisch, te plat, te overtrokken, het moet gewoon. En de week erna zijn we dan weer even te moeilijk, te hoogwaardig, te wetenschappelijk, te column-achtig. Als je overal net een beetje ‘te’ van bent, dan kom je mi chien wel uit in het gouden midden.

Of het waar is? Geen idee. Geloof ik erin? Zeker wel. Een site kan nooit iedereen tevreden stellen, dan zouden we van elk artikel twintig versies moeten publiceren. Kijk naar afgelopen week. Nintendo-haters hadden het slecht op Gamer.nl, mensen die houden van een potje speculatie konden hun lol niet op met een PlayStation 4/Xbox 720 en Wii U-launch line-up voorspelling. Er is altijd een groep mensen die zich niet kan vinden in een bepaald artikel of neergepende mening. Want ook bezoekers hebben klachten, wensen, dromen, enzovoorts...dat beseffen we ons terdege. Aan de redactie om een voelspriet te hebben om te kijken of het, soms desondanks, de aandacht verdient. Het statement gaat dan ook niet over wat voor content we schrijven, maar dat we altijd weten waar we willen staan. Dat kan tu en de lezers zijn maar ook zeker tegenover de lezers.

Nu ben je wellicht op zoek naar een aanleiding waarom dit op papier staat en eigenlijk komt dat neer op het volgende. Het statement is ook een kick-off geweest om los te gaan met verschillende soorten artikelen. Meer bieden dan die constante geestdodende stroom van reviewtje/previewtje, even wat anders. We hebben nu al gezien dat het effect heeft. Mensen hebben discu ies, we leren wat net even ‘te’ was en we hebben alweer een haakje voor een volgend artikel. Het is een leerproces waar we middenin zitten, maar over het voorlopige resultaat ben ik in ieder geval tevreden. We zullen lang niet altijd in discu ie gaan, maar we lezen wel elk commentaar (zelfs die van jou *Darky*) .

En dan nu over naar de orde van de dag.

Deze week voor Gamer.nl

Normaliter wordt ‘Deze week’ aangegrepen om een agenda neer te zetten. Prima. Blijven we doen. Ik wilde deze gelegenheid vooral even aangrijpen om te vertellen hoe ík deze week voor Gamer.nl bezig ben en hoe je daar de komende dagen niets van terug gaat zien. Ik ben bezig met het maken van een planning tot aan de E3 waar geen speld meer tu en is te krijgen. Dat betekent dat ik de komende week aan het brainstormen ben (lekker vaag), aan het overleggen met verschillende mensen (lekker vervelend) en vooral naar volgende weken aan het kijken ben (lekker makkelijk). Dat is ook wel eens nodig.

Wat mag je dan ondertu en verwachten terwijl ondergetekende een beetje met ‘plannen’ bezig is? We hebben vorige week Festival of Games bezocht (te moeilijk?), dus daar komen nog de nodige artikelen vandaan. Daarnaast gaan we vanaf morgen aan de slag met Prototype 2 (te laat Activision!), kijken we vooruit naar onder meer Sim City en de Close Quarters-DLC voor Battlefield 3, en proberen we eens uit te vogelen hoe hacken werkt (te-chnisch!). En als mooie weekafsluiter: GTA IV is deze week vier jaar oud!

O ja, mi chien was de titel je opgevallen, het woordje ‘op’ is vervangen door ‘voor’. Want dat blijft de website toch, voor jullie. Of het nou een beetje ‘te’ is of niet.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou