Sonic Unleashed | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Dit deel staat in het teken van de nieuw ontwikkelde Unleashed-engine.Hiermee hoopt men Sonic weer op het rechte pad te brengen. Je zult weer alsvanouds loopings maken, vijanden bespringen en als een straaljager doorde levels knallen. In Unleashed zal het beeld in tegenstelling totSonic Adventure regelmatig wi elen tu en 2D en 3D. Een leuke touchdie zorgt voor wat visuele variatie. Uiteraard is Dr. Eggman weer degrote boosdoener die jou en de rest van de wereld wil vernietigen.

Nieuw in dit deel is de aanwezigheid van dag- en nachtlevels. Dedaglevels speel je met Sonic. Hij heeft naast een paar nog snelleresportschoentjes ook de beschikking over een paar nieuwe bewegingen. Zokun je met een quick step heel snel naar links of rechts uitwijken omte voorkomen dat je obstakels raakt. Of je gebruikt de speed drift omzonder snelheidsverlies door bochten te manoeuvreren. Ook de grindrails uit Sonic Adventure zijn in Unleashed weer aanwezig, zodat jenaar hartenlust over de buizen kunt suizen.

Dat ook de mensen bij Segaweleens andere games spelen blijkt uit de implementatie van quick-timeevents. Tijdens grote sprongen moet je soms bepaalde knoppencombinatiesindrukken die op je scherm verschijnen. Dit voelt toch een beetjeoverbodig aan. Omdat andere spellen zo'n systeem in hun spel stoppenbetekent dit toch niet dat het daarom ook in een Sonic-spel thuishoort?

In de nachtlevels bestuur je Sonic in een weerwolfachtige vorm. Hierheb je grote, scherpe klauwen en een soort elastische armen. De klauwenzijn uitermate geschikt om grote groepen slechteriken van tafel tevegen en met behulp van verschillende combo's flink huis te houden.Deze weerwolf-Sonic is wel een stuk minder snel aangelegd, wat zorgtvoor een heel ander soort gameplay. De nadruk ligt hier dan ook op dewi elwerking tu en vechten en het oplo en van simpele puzzels.Puzzels waarbij je bijvoorbeeld in een klein gebied drie verschillendgekleurde voorwerpen op drie schakelaars moet leggen om verder temogen. Het spelen met een weerwolf lijkt ons eveneens een overbodigelement te zijn. Toch typisch dat de momenten dat je met weerwolf-Sonicspeelt helemaal niet aanvoelen als een Sonic-spel. Wat ons betrefthadden ze dat personage achterwege mogen laten en zich volledigconcentreren op de kwaliteit van de turbo-actie van de blauwe egel.

Als Sonic op volle krui nelheid door de omgevingen rent is het toch wat lastig om echt van de waanzinnig mooie details te genieten. Gelukkig kun je, indien je dat wilt, op ieder moment even gas terugnemen of stoppen om alles van wat dichterbij te bekijken. Maar de echte adrealinekick krijg je natuurlijk als je Sonic met rokende sneakers door de geluidsbarrière laat knallen, dáár ligt de grote kracht van Sonic. We begrijpen dan ook niet waarom Sega per se tegenwicht wil bieden aan die hogesnelheidspret door je het halve spel te laten spelen met een veel trager personage. Voor sommigen zal dat mi chien een welkome afwi eling zijn, anderen zullen het echt onbegrijpelijk vinden dat de flow van het spel op zo'n manier bruut onderbroken wordt. We zullen nog even af moeten wachten of Sega's besli ing goed uitpakt.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou