Wij probeerden op de Leipzig Games Conventie de coöperatieve mode uit. Met vier man namen we het op tegen hordes zombies in een claustrofobische afdeling van een kantoor. Al meteen bleek dat de game gemaakt is voor deze mode. Je moet je medespelers helpen wanneer ze ergens opgesloten zitten of gepakt worden door zombies. Door ze allemaal van hen af te schieten bijvoorbeeld, maar soms moet je er ook echt heen lopen om je medespeler te redden met een lange druk op de knop.

Grafisch is Left 4 Dead geen schoonheid, maar de game leunt daar dan ook helemaal niet op. De zombie-invasie in Left 4 Dead wordt ondanks dat feit magnifiek op je beeldscherm getoverd. Je waant je echt met drie andere ongelukkige gamers op een locatie waar de hel losbarst. Alleen je eigen vermogen om te richten met een geweer en de drang om de anderen te helpen zal uiteindelijk beslissen of de mensheid het overleeft of dat de zombies zegevieren.

Extra interessant wordt het wanneer je als speler in de huid van een geïnfecteerde kruipt. Het is gedaan met dat zenuwachtige sluipen door donkere kamers, wachtend op een zombie die een stuk uit je nek scheurt. Nu mag je zelf ervaren hoe het is om iemand op te jagen en hem uiteindelijk met je kameraden op te peuzelen. Wel eerlijk delen.

Je medespelers worden aangeduid met simpele, groene aura's om hun personages. Die zie je zelfs door de muren heen om het allemaal wat makkelijker te maken. Heel het spel speelt sowieso erg soepel met toetsenbord en muis. Logischerwijs voelt de besturing even strak als Half-Life 2 en Counter-Strike. Er kan weinig mis meer gaan met deze toekomstige topper.