Infinite Undiscovery (hands-off) | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Zou het niet leuk zijn als je constant nieuwedingen ontdekt, die bovendien je intere e nog weten te wekken ook? Dat is defilosofie die achter Infinite Undiscovery verborgen zit, een actie-RPG die opdit moment bij ontwikkelaar Tri-Ace in de maak is. Toegegeven, de titel van ditspel bekt een beetje vreemd, maar het idee erachter is op z'n minst leuk tenoemen. Op de Tokyo Game Show kregen de aanwezige journalisten de kans om meerte weten te komen over deze aankomende game en wij vatten voor jullie debelangrijkste feiten samen.InfiniteUndiscovery wordt gemaakt door een team dat onder leiding staat van mensen die alheel wat ervaring hebben binnen game-industrie. Het concept van het spel is uitde geest van Hiroshi Ogawa ontsprongen, een man die in het verleden titels alsStar Ocean: Till the End of Time en Valkyrie Profile heeft bedacht. Ook HajimeKojima, een belangrijk persoon bij Square Enix die op dit moment onder andereaan Star Ocean IV aan het werken is, stelt zijn creatief brein ter beschikkingtijdens de productie van deze aankomende Xbox 360-titel. Met dat in onsachterhoofd is het duidelijk dat Infinite Undiscovery er eentje is om in hetoog te houden.Ik haalde inde inleiding al aan dat Tri-Ace de speler tijdens het spelen van InfiniteUndiscovery constant nieuwe dingen wil laten ontdekken. Een haast onmogelijkeopdracht zou je denken, al hebben we de neiging om Tri-Ace het voordeel van detwijfel te geven gezien het aantal parels van games dat dit Japans bedrijfreeds heeft voortgebracht. Bovendien gaf de ontwikkelaar in een interview aandat elke ontdekking de potentie heeft een reactie te laten plaatsvinden diekleine, maar ook grote gevolgen kan hebben voor de omgeving.  Blijkbaaris het ontdekken op zich dus geen simpele gimmick,al werd alles pas duidelijk nadat Tri-Ace een voorbeeld gaf. Attente spelers zullenbijvoorbeeld aan bepaalde visuele onregelmatigheden kunnen voorspellen dat ereen tsunami op komst is. Geen al te leuk vooruitzicht zou je denken, maar aan deandere kant zou het best kunnen dat je deze waterramp in je voordeel kuntgebruiken. Op die manier hoopt men de speler aan te moedigen nieuwsgierig enleergierig te zijn.Natuurlijkzal Infinite Undiscovery ook een lekkere dramatische verhaallijn bevatten zoalsdat meestal het geval is in Japanse RPG's. Heel breed mocht Tri-Ace op de TokyoGame Show nog niet uitweiden over wat er ons precies te wachten staat, al ishet ondertu en duidelijk geworden dat de maan een belangrijke rol zal spelentijdens de afwikkeling van het plot. In Infinite Undiscovery voorziet hetbekende hemellichaam de wereld namelijk van energie, terwijl ze de inwoners vanhet land ook nog eens speciale krachten geeft. Er is echter een duisterepersoonlijkheid die de maan en haar magische mogelijkheden voor zichzelf wilt.Gelukkig is er een dappere jongeman die het recht in eigen handen neemt en opavontuur uittrekt om het kwaadaardige plan te dwarsbomen.Het leukeis dat je deze keer eens niet rechtstreeks de rol van de held aanneemt, jekrijgt daarentegen de jonge Capel onder de knoppen. Deze guitige knaap is echter geen complete buitenstaander, uiterlijk gelijkt hij opvallend hard op onzekoene held uit het verhaal. Wat later zal nog blijken dat ook Capel zijnverleden op mysterieuze wijze verbonden is aan dat van de beschermer van hetvolk. Uiteindelijk zal Capel samen met het boogschietende meisje Aya de dappereheld helpen om de wereld te redden. Verder wilde Tri-Ace niet op het verhaalingaan, een kwestie van het allemaal nog een beetje spannend houden. Doordat wete maken hebben met een actie-RPG zullen de gevechten in Infinite Undiscovery snelen dynamisch zijn, een trend die we tegenwoordig vaak in role-playing gamestegenkomen. De makers van het spel vergelijken het vechtsysteem met dat vanStar Ocean 3, wat wil zeggen dat de speler slechts één personage moet besturen,terwijl de andere leden van de groep aan de hand van artificiële intelligentiebesli ingen nemen. Tri-Ace gaf toch aan dat we zelf ook wat invloed uitkunnen oefenen over de handelingen van andere personages door gebruik te makenvan een systeem dat te vergelijken valt met het Gambit-systeem uit FinalFantasy XII. Dit wil inhet kort zeggen dat je allerhande opdrachten aan je strijdmakkers kunt geven,bijvoorbeeld dat ze slechts één vijand mogen aanvallen. Eens je dit commandohebt gegeven zal de computer de personages uit je team zo besturen dat ze allemaalop hetzelfde monster gaan hakken. Of het systeem vlot werkt moeten we nogafwachten totdat we zelf met de game aan de slag kunnen gaan. In het verledenis echter gebleken dat deze manier van spelen met wi elend succes kanuitpakken, laten we hopen dat Tri-Ace niet al teveel gamers tegen het hoofdstoot met een té revolutionaire manier van spelen. Een ander leukaspect is dat gevechten in real-timeplaatsvinden met als resultaat dat je de overgang tu en het uitkammen van deomgeving en het betreden van de virtuele arena niet zult merken. Als laatstewist men nog te melden dat er tijdens sommige gevechten gebeurteni en kunnenplaatsvinden die negatieve of positieve effecten met zich meebrengen, alblijven de details daaromtrent nog wat vaag. Het zal dan ook nog een hele tijdduren voordat we met Infinite Discovery aan de slag zullen kunnen gaan, Tri-Aceschat dat de game pas eind 2008 in de winkelrekken terug te vinden zal zijn. Wij volgendeze titel in ieder geval met argusogen, al was het maar om naar analogie metde filosofie achter de titel van het spel, elke keer iets nieuw te ontdekken!
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou