Eén van de eerste dingen die ons opviel tijdens de presentatie is dat door middel van een sterk verbeterde Battle for Middle Earth II-engine, de 3D graphics er ultra gedetailleerd uit zien. Met name de belichting, de reflecties en de rook zijn een lust voor het oog. Opvallend aan de gameplay was het gebruik van drie zones, te weten de blauwe, gele en rode zones. Aangezien het derde deel zich afspeelt in 2047 is er besloten om de wereld op te delen in drie verschillende zones. De blauwe zones zijn nog het meest beschaafd, er is veel toezicht door de GDI en er is geen Tiberium te vinden. De gele zones hebben wel te maken met een flinke concentratie van Tiberium en dit zijn ook de locaties waar veel oorlog woedt. Ten slotte zijn er de rode zones, waar een ontzettende hoge concentratie aan Tiberium is en je er eigenlijk van uit kunt gaan dat deze gebieden onbewoonbaar zijn.
Wat ons nog wel eens ergerde aan het origineel waren de rushes. In Command & Conquer 3 is dit nog steeds mogelijk, maar de laidback basebuilders zijn prima in staat om de rushes af te slaan. Zo is de game voor iedereen geschikt en belooft de balancing (wat nog wel eens een probleem vormt bij EA-games) een stuk beter te zijn. Leuk is trouwens ook het gegeven dat elk ras zijn eigen campaign heeft, en dat al je acties invloed hebben op het verloop van het verhaal. Neem je dus bijvoorbeeld een haven over in de eerste mi ie, dan kan dit helpen in latere levels. Doe je dit niet, dan kan het mogelijk zijn dat je het zonder water reinforcements moet doen of dat de tegenpartij dit juist wél heeft.
Command & Conquer 3: Tiberium Wars staat gepland voor maart 2007 en lijkt de reeks weer terug op het rechte pad te zetten na het lichtelijk teleurstellende Generals. Qua graphics zit het sowieso wel snor, maar ook de gameplay heeft weer potentie om wederom een RTS-knaller van jewelste neer te zetten.