Preview

Call of Duty: Infinite Warfare Zombies-modus (hands-on)

Ontploffende clowns en David Hasselhoff

Geschreven door Ron Vorstermans op

De videobanden, cassettebandjes en floppydrives komen weer tevoorschijn in de Zombies-modus van Call of Duty: Infinite Warfare. Het verlaten pretpark Spaceland fungeert naast broedplek voor ondode deeltijdmedewerkers en suïcidale clowns ook als een nostalgische trip naar de jaren tachtig. Het maakt Spaceland een van de tofste Zombies-settings tot nu toe.

Op Call of Duty XP mogen we voor het eerst zelf met de modus aan de slag. De limiet voor onze speelsessie ligt op tien waves, die in dit retroavontuur toepasselijk ‘Scenes’ heten en worden ingeluid met een clapperboard. Het duurt twee pogingen voordat we dat einde van de sessie behalen, maar wat we in de tussentijd meemaken is zonder twijfel memorabel.

Kleurrijk

Zelfs tijdens de onheilspellende avonduurtjes worden we vrolijk van het uitgebreide kleurenpallet in Spaceland. De flikkerende discolichtjes, kleurrijke fonteintjes en getekende filmposters doen de Zombies nog niet vergeten. Al is er uiteraard de krakende stem van David Hasselhof die je met zijn muzikale begeleiding continu op de feiten drukt: het is moorden of gemoord worden. Onder begeleiding van The Final Countdown, dat dan weer wel.

Spelers beginnen op een pleintje naast de parkeerplaats en knokken zich vervolgens richting de entree. Zo ook wij. Aan de formule is niet echt getornd. Voor we het weten staan we als vanouds raampjes dicht te timmeren en vliegen de welgetimede headshots op aanstormende zombies de loop van onze M1 uit. Een klassieke M1 Garand, want in Infinite Warfare keren onder de noemer ‘Classics’ ook allerlei wapens uit het verleden terug (ook in de multiplayermodus, trouwens).

Overleef je een aantal waves, dan kun je het verdiende geld besteden aan wapens die je kunt ontgrendelt om het allemaal iets makkelijker te maken. Daarnaast vergaar je met het neerknallen van zombies verschillende kaarten die power-ups vrijspelen, waaronder ongelimiteerde munitie, een tijdelijke railgun of een tactical nuke die het gehele speelveld ontdoet van zombies.

Ontploffende clowns

Zombies breekt ook in Infinite Warfare niet met actie of waves. Zo kent ronde vijf een ontploffende-clownronde en ja, dat klinkt net zo onheilspellend als het in de praktijk is. De uit I.T. weggelopen feestverschrikkingen spawnen in tientallen tegelijkertijd, maar ontploffen na één schot. Dat betekent dat je ze op afstand moet houden. Die shotgun-ammunitie kun je het beste bewaren voor de wat minder explosieve zombies.

Tijdens onze speelsessie duurt het niet lang voordat we de tiende ronde bereiken. Wederom nemen we het op tegen een legioen aan ontploffende clowns. Een nuke biedt ditmaal op eenvoudige wijze uitkomst. We spreken David Hasselhoff nog even aan terwijl hij een nieuwe vinylplaat op zijn speler legt, maar vervolgens zit ‘t er echt op. Helaas, want door de beperkte speeltijd krijgen we erg weinig mee van de easter-eggs waaraan Zombies zo’n groot deel van z’n herspeelbaarheid ontleent.

Afijn, we twijfelen er niet aan dat ’t op dat vlak goedkomt. Een toffe en kleurrijke setting, uiteenlopende personages (onder wie een Star Trek-nerd die wordt vertolkt door Pee-wee Herman) en heel veel pretparkattracties om te verkennen; Spaceland is zeker kandidaat om onze favoriete Zombies-map tot dusver te worden. De jaren tachtig zullen het ons leren.

Call of Duty: Infinite Warfare komt op 4 november 2016 uit voor pc, PlayStation en Xbox One. Lees ook onze preview van de multiplayermodus van de game.

Dit artikel delen:

Lees meer

Live vanaf 18:00 uur: Call of Duty Championship 2016 Tweede aflevering Batman: The Telltale Series later deze maand
3

Reacties op: Call of Duty: Infinite Warfare Zombies-modus (hands-on)

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • zwijn

    • 3 september 2016 16:12
    Ze brengen de zombie maps al los van de gebruikelijke DLC map packs uit, waarom niet een aparte game? Met een beetje geluk flopt infinite warfare, en hebben ze CoD net zoals Tony Hawk en Guitar Hero kapot gemolken. Dan komen ze vanzelf wel met een zombie game.
    Bij een van de black ops delen, was het grootste deel van de spelers enkel nog zombie-modus aan het spelen. Multi-player gedeelte was er niks bij.

    Ik ga namelijk niet CoD infinite warfare aanschaffen, voor de zombie modus. Dat heb ik met black ops 3 wel gedaan, en enigsinds spijt van gekregen.
    De zombie mode is nu wel erg voor de hand liggend, eastereggs kan ik het niet meer noemen iig. Je hebt een menu waarin je simpelweg ziet wat je nog moet verzamelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • JustRaine

    • 3 september 2016 17:29
    @zwijn Klopt, ik heb alleen Der Eisendrachen (DLC1) van Black ops 3 veel gespeeld, Zetsubou No Shima (DLC2) nauwlijks & Gorod Krovi (DLC3) nog niet eens. En met Black ops 1 en 2 had ik dit helemaal niet zodra er een nieuwe map uit was meteen helemaal kapot spelen en met je vrienden rondkijken wat misschien bij de easter egg hoorde en gewoon random zooi proberen :)

    En bracht Treyarch maar een aparte game uit met alleen Zombie content, dan koop ik die gelijk, Sledgehammer en Infinity Ward proberen het, maar die zombiemodus van die developers trekt mij totaal niet.

    Deze zombie game van Infinity Ward lijkt me ook gewoon ruk, maar dat is mijn mening, heb het niet gespeeld, dus kan ook niet echt oordelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Millman7

    • 5 september 2016 00:52
    Er is geen andere cod ontwikkelaar die de easter eggs maakt zoals treyarch dat doet

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
met onze voorwaarden voor reacties.