Patrice Desilets, de Creative Director van Assassin's Creed, heeft in een interview laten weten dat zowel de PlayStation 3- als de Xbox 360-versie van de aankomende Ubisoft stealthgame 'uitdagingen' met zich meebrengen. Jammer fanboys, ditmaal geen gekleurd bericht dat de ene zijde positief en de andere zijde als boeman afbeeldt.
De uitdagingen voor de Xbox 360-versie hebben te maken met de grootte van de DVD: men moet hard werken om alles op de disc te laten passen in vergelijking met de zee aan ruimte die de Blu-ray-disc biedt. De PlayStation 3-versie daarentegen brengt 'problemen' met zich mee betreffende het geheugen.
Desilet's bevestigt nogmaals dat de PlayStation 3- en Xbox 360-versie beide even goed worden en dat er (bijna) geen verschil tussen de versies zal zijn. Assassin's Creed komt in november uit.
Met dank aan *D4rKy* voor het melden van dit nieuws
Reacties op: Zowel PS3 als X360 'uitdagingen' voor Assassin's Creed
mailnator
Idd een spel als dit neemt zeker veel ruimte in, nou dan wordt de xbox versie toch maar lekker 2 dvd's.
freaq
de 360 gebruikt geshared 512 mb gddr3 ram
de ps3 256 mb ram en 256 mb videoram.
dat eerste levert een probleem op
Brainstorm4ever
Brainstorm4ever
SjaakSnel
Azzzwanker
Wel tof dat zowel sony al MS helpen om het probleem op te lossen!
Bastrahetfield
losmilos
D4rKy28
komt vast wel goed met Assassin's Creed.
maar ik prefer de 360 versie, waarom?, omdat je altijd nog de HDDVD uit kan brengen, of 2 DVD,S.
bij de ps3 kan je niet zo ff snel wat werkgeheugen erin proppen, het is geen pc.
Kraftyx
De reden dat assasins creed moelijk past is omdat UBI 5 talen op 1 disc wil hebben niet omdat het spel zelf zo verschrikkelijk groot is.
Kraftyx
Komt bij dat het os van de PS3 ook nog een iets van 82mb opvreet!
shooter47
Eriksson
Lucifur
"Both have their own challenges. Right now we have a big challenge on the 360 to make it fit on a DVD, to put five languages, to put all the data on eight gigs. On the Blu-ray side we're really good, but then the memory is quite different. How we handle memory is really different between the two machines and we're struggling right now on the PS3.
Het PS3 geheugen "probleem" is volledig te wijten aan slecht programmeer werk. PS3 heeft vrijwel evenveel geheugen als de 360 alleen is het geheugen van de PS3 ANDERS, namelijk gesplits met 256mb geheugen voor Cell en 256 XDRAM Geheugen voor de GPU. En laat dat laatste blokje geheugen nou op 3,2Ghz geklokt staan en vele.. vele malen sneller zijn als het CPU geheugen. Terwijl de 360 één blok 512mb geheugen heeft voor beide kampen. PS3 heeft dus evenveel geheugen maar bij multiplatform spellen kan dit complicaties met de programmeer code opleveren als je uitgaat van een blok van 512mb. Maar bij titels die volledig gebruik maken van het gesplitste geheugen van van de PS3 kunnen mooiere titels maken (sneller geheugen gebruik). Het is vergelijkbaar met een geintegreerde videokaart in een laptop dat shared geheugen gebruikt van de CPU (daar is de BUS snelheid ook ernstig langzaam) in vergelijking met een standalone videokaart met z'n eigen (snellere) geheugen.
Het DVD9 probleem daarentegen kan je enigszins met slimmer programmeerwerk "oplossen" met compressie technieken maar het is simpelweg een limiet waar je onontkoombaar omheen kan. Hoe dan ook moet je of gaan downgraden qua qualiteit (detail van textures omlaag, etc) of downgraden op de content (minder levels/karakters/audio/et c). En dat belemmert de voortgang van elke titel en is dus een stuk erger als het "probleem" dat je moeite heb met programmeren op de PS3.
Dus je kan het wel vergeefs neerzetten als een slecht/neutraal bericht voor elk
Zoetermeer
Lucifur
Assasins Creed zou WELLICHT nog op multi-DVD kunnen omdat ze 3 grote steden hebben waar je "lineair" doorheen stroomt. Maar 9 van de 10 spellen (sport/race/fps/etc) werkt dit gewoon totaal niet of wordt het compleet onpraktisch om na het wisselen van een race of auto of wat dan ook een DVD te wisselen.
Dat gaat gewoon niet gebeuren. Alleen linaire RPG's "mogen" op multi-disc uitkomen terwijl andere developers simpelweg het spel MOETEN laten passen van Microsoft om te multi-disc te voorkomen. Want als je spellen op 2 DVDs uitbrengt geef je eigenlijk indirect aan dat Blu-Ray de betere keuze is. En dat wil Microsoft niet.
DarkBasic
Lucifur
Winslow
Lamah