In Daylight gebruiken spelers een mobiele telefoon om door de gangen van een donker gebouw te navigeren. Zij kruipen in de huid van een vrouw die net wakker geworden is. De omgeving in Daylight wordt willekeurig gegenereerd, waardoor iedereen een andere spelervaring moet krijgen. De game is in een half uur uit te spelen, maar moet uitnodigen om meerdere keren te doorlopen.

"(Het hoofdpersonage) heeft geen naam en we geven geen achtergrondverhaal", aldus creative director Jared Gerritzen. "Ze is letterlijk net wakker geworden en je moet je weg zien te vinden. Maar er zijn wel veel verhalende elementen. We hebben allerlei documenten en case files liggen, maar je telefoon wordt ook bezeten en speelt vervolgens opnames uit het verleden af. Er zijn dus veel verschillende elementen die we gebruiken om de speler informatie te geven. Alle spelers krijgen eerst dezelfde informatie, en vanaf dat punt krijg je alles in verschillende volgorde."

Daylight verschijnt ergens in 2013 op Steam en kost maximaal 20 dollar. Na de release van Daylight komen er meer 'episodes'.