Nieuws

Zogenaamde destination-materialen verdwijnen uit Destiny 2

Bungie wil een simpelere in-game economie creëren

Geschreven door Michel Musters op
De zogenaamde 'destination'-materialen worden uit Destiny 2 gehaald.

Dat heeft Bungie aangekondigd in een nieuwe blogpost. Deze materialen zijn al sinds de eerste Destiny onderdeel van de game. Spelers verzamelen de materialen om gear te levellen of in te leveren bij Rahool. 

Vanaf het aankomende negentiende seizoen kunnen de volgende materialen niet meer gevonden worden: Dusklight Shards, Microphasic Datalattice, Helium Filaments, Baryon Boughs, Spinmetal Leaves en Glacial Starwort. Eerder gevonden materialen blijven wel in de inventaris van spelers zitten. Ze kunnen ook nog ingeruild worden bij Rahool, maar het levert wel minder op.

Bungie wil op deze manier een simpelere in-game economie creëren. Dat moet de game weer toegankelijker maken voor nieuwe spelers en een groter publiek aanspreken. Het 'farmen' in Destiny 2 kan nog steeds, alleen niet meer voor materialen - in plaats daarvan kan er XP en Glimmer vrijgespeeld worden.

Dit artikel delen:

Lees meer

Obsidian wil graag een nieuwe Fallout-game maken Studio's zouden dev kits van Pro-versies PS5 en Xbox Series X hebben
9

Reacties op: Zogenaamde destination-materialen verdwijnen uit Destiny 2

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Riyakuya

    • 17 oktober 2022 11:48
    Glimmer is volstrekt nutteloos in de game. Ik heb weet ik hoe lang het maximale gehad en nooit uitgegeven omdat er gewoon niets is om het aan uit te geven. Dat ze dit eruit halen zorgt alleen maar ervoor dat er nog minder te doen is. Eerst halen ze volledige werelden en wapens weg, nu ook nog dit. Geen idee waar ze mee bezig zijn daar bij Bungie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Akira

    • 17 oktober 2022 14:46
    @Riyakuya
    Sorry maar dit is gewoon onzin. Glimmer heb je bij de meeste dingen die je koopt nodig.
    Het is vaak glimmer en andere dingen.
    Glimmer heb je nosig voor oa mods, shards, gear.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 17 oktober 2022 15:46
    @Akira ik heb het echt altijd in overvloed gehad. Zoveel dat ik nooit in de gaten heb gehad dat je het daadwerkelijk ergens voor nodig hebt. Wellicht dat het me daarom nooit is opgevallen ofzo.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    CroniC

    • 17 oktober 2022 13:20
    Gister even geinstalleerd en samen met een vriend gespeeld, maar na de eerste missie kwam ik al gelijk tegen een DLC wall aangelopen, gelijk maar verwijderd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    melody

    • 17 oktober 2022 13:30
    @CroniC Destiny is niet leuk om te spelen als free to play, tenzij je alleen maar pvp wilt knallen. Als het goed is kan je de cosmodrome story spelen, maar Witch queen niet of maar 1 missie. Daarnaast kan je de helft van de planeten niet bezoeken. Ook ben je enorm in het nadeel gezien in de dlc's wel aanzienlijk sterkere wapens zitten en de level cap hoger ligt. Van de oude DLC's is ook al een belangrijk deel van de content weggehaald, dus het is bijna niet aan te raden om oude content te kopen.
    Ik zelf koop wel de seasonal content en speel het zo 2 tot 3 dagen in de week (met name om te raiden en een dungeon door te lopen), maar die seasonal content is ook maar maximaal een jaar speelbaar en soms korter…

    OT: Minder materials is alleen maar beter, het is een onoverzichtelijke puinhoop. Eigenlijk meer noemenswaardig is dat er volgende week weer een halloween event komt met speciale wapens (glacioclasm) die maar eens per jaar te krijgen zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 17 oktober 2022 14:22
    @melody ik kan me helemaal vinden in het onoverzichtelijke puinhoop deel. Toen ik pas begon met D2 had ik geen idee wat er aan de hands was, wie wie was of wat ik moest doen. Uiteindelijk lukt het dan wel maar wat een zooitje is dat. Van mij kregen ze de vriendelijke middelvinger toen ze de helft van de werelden uit de game sloopte. Mars was mijn favo plek om tijd door te brengen en die was dus ineens helemaal weg.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    -marco-

    • 17 oktober 2022 14:57
    Destiny is veelal een grind en dat zal blijven. Ook al gaan de materials eruit. Ik wil altijd zsm de lvl (hard) cap halen, dan doe ik veel mijn seasonal challenges en probeer wapens te krijgen die ik leuk vind. Dan blijft veelal enkel Raiden / Iron Banner leuk tot nieuwe seizoen.
    Helaas niet genoeg peeps in de clan om elke week te Raiden :(

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SoonTiel

    • 17 oktober 2022 15:09
    @-marco-
    gewoon een groepje zoeken via de destiny app. of andere LFG sites!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    -marco-

    • 17 oktober 2022 20:55
    @SoonTiel
    Doe ik ook. Maar gaat niets boven gamen met bekende vrienden ;)