Nieuws
PUBG

Zichtbare geslachtsdelen verwijderd in PUBG

'Het was een model van een outsourcer'

Geschreven door Eline Oosterloo op
De zichtbare lijnen van de vrouwelijke geslachtsdelen in PUBG zijn nu verwijderd.

Brendan 'PlayerUnknown' Greene heeft gehoor gegeven aan commentaar rondom de vrouwelijke models in PlayerUnknown's Battlegrounds. De models bevatten lijnen waardoor de vrouwelijke geslachtsdelen erg zichtbaar waren. Greene heeft nu laten weten de models aan te passen:

"Toen we er keken na wat commentaar op het internet, bleek dat dit inderdaad het geval is. Het gedeelte kwam als onderdeel van een model van een outsourcer toen we het project opstartten. Het bestand heeft al twee jaar geen update gehad. We zullen snel een patch doorvoeren die dit verhelpt. Excuses voor diegenen die hierdoor gekwetst zijn!"

Reacties gingen vooral uit naar dat het een onnodig deel van PUBG is en dat het vreemd is dat mannelijke geslachtsdelen niet zo sterk benadrukt zouden zijn. Ook al waren de reacties op dit aspect van de game op Twitter en Resetera niet extreem, was het voor het PUBG-team een makkelijk beslissing het onderdeel van de model te veranderen.

Wel is uiteraard veel kritiek gekomen op het feit dat het veranderd is. Sommige PUBG-spelers op Reddit vinden de ophef maar onzin.

PlayerUnknown's Battlegrounds is vandaag uitgebracht voor Xbox One. De pc-versie van de game heeft vooralsnog Early Access niet verlaten.

Dit artikel delen:

Lees meer

De Doomsday Heist in GTA Online uitgelegd Volgende Battlefield wordt mogelijk Bad Company 3
24

Reacties op: Zichtbare geslachtsdelen verwijderd in PUBG

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • StormFox

    • 12 december 2017 11:04
    teen +1 , jammer dat er weer gehoor wordt gegeven aan een kleine groep klagers

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • El Ninjo

    • 12 december 2017 11:17
    SJW butthurt came and conquered .

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fpsbig

    • 12 december 2017 11:20
    Ik voel me als hermafrodiet zwaar beledigd dat er geen modellen zijn met zowel het mannelijke als vrouwelijke geslachtadeel gemodeleerd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 12 december 2017 11:28
    "Excuses voor diegenen die hierdoor gekwetst zijn!"

    ik wordt ondertussen gekwetst door al diegene die gekwetst worden om het minste en het geringste, SJW's, zwarte pieten, joden, arabieren, afro amerikaanse negers, gele, rode, beige mensen, bosuitjes, oplaadbare batterijen (ook rasistisch) xbox live, psn , nintendo ds, pannekoeken en oliebollen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Battlestar28

    • 12 december 2017 11:34
    @casualkiller
    Ik word gekwetst door onjuist gebruik van de Nederlandse grammatica.

    Ik wordT?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 12 december 2017 11:59
    @Battlestar28 Ja, met een T van Dylsectie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • The Chosen One

    • 12 december 2017 13:07
    @casualkiller Dyslectie is geen excuus voor word en wordt. ;p

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 12 december 2017 13:10
    @The Chosen One ik heb het helemaal niet over een voorwoord !!

    ;p

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • GRDavies

    • 12 december 2017 11:40
    @casualkiller ja, ik hoor en snap je, wat dat betreft zitten we wel in hetzelfde kamp (denk ik), maar ik probeer me dan altijd ook nog een beetje in te leven in andermans standpunten. Wát als behoort tot een minderheidsgroep en je wordt stelselmatig geconfronteerd met negatieve reacties en behandelingen, zou je dan nog zo makkelijk denken "ze moeten niet zo zeuren"?
    En al zou je als individu het kunnen hebben, de manier waarop iets gebeurt is vaak bepalend of het dragelijk is of juist niet, dan nog kunnen anderen die precies in hetzelfde schuitje zitten het wel erg vinden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 12 december 2017 12:05
    @GRDavies Ik behoor tot een minderheidsgroep! er is er namelijk maar 1 van mij !!

    maar zonder gekheid, mensen hebben geen ruggegraat meer en huilen om het minste en het geringste, en het liefst in grote groepen, … je beledigt voelen is een keuze, geen lichamelijke reactie,

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • timtim96

    • 12 december 2017 12:18
    @casualkiller
    "mensen hebben geen ruggegraat meer en huilen om het minste en het geringste, en het liefst in grote groepen"
    Hihi, #lootbox

    Anyway, je kiest er niet voor om je beledigd of gekwetst te voelen! Dat vóélt zo, zit van binnen. De meeste mensen zijn geen robots die gevoel uit kunnen schakelen. Misschien behoor jij wat dat betreft als enige persoon tot een minderheidsgroep.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 12 december 2017 12:39
    @timtim96 Lootboxen zijn geen belediging, maar nice try, dat is een gevoel van verzet. en daar kies ik voor, om mij er tegen te verzetten, want de andere keuze is om het gewoon te accepteren en je niet uit te spreken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • timtim96

    • 12 december 2017 13:45
    @casualkiller
    Je lult heerlijk om mijn tweede alinea heen. Het citaat heeft niets met "het kiezen om iets te voelen" te maken. Dat was enkel bedoeld te laten zien dat het in jouw geval een enigszins hypocriete opmerking is, gezien je gejank in groepsverband omtrent lootboxen. Binnenpretje.

    Nog steeds lijkt het erop dat je het inlevingsvermogen hebt van een aardappel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 12 december 2017 15:00
    @timtim96 en jij het IQ van een garnaal.

    Het is een keuze wat je met je gevoel doet. voel je je beledigt kun je 2 dingen doen, je beledigt voelen en heel hard gaan huilen, of het gewoon ignoren en je niet van je stuk laten brengen.

    Maar geef even toe dat je er naast zit met je lootboxen verhaal, want dat is verzet en geen belediging. of praat je daar net zo makkelijk overheen ? :smile:

    Ik heb er al het begrip voor hoor, dat een gutmensch en SJW als jij niet met verzet kan omgaan, en je wellicht een beetje beledigt daar door voelt. Maar ik geef je een tip:

    google op: beledigt zijn is een keuze.

    Misschien dat je daar een betere uitleg kan vinden, en wellicht een beter passend voorbeeld wat ergens op slaat, omtrend lootboxen.

    (want dat was 1 en al protest en geen gejank, al probeer je dat zo hard als je kan te linken aan elkaar voor je eigen beeld)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • timtim96

    • 13 december 2017 02:19
    @casualkiller haha, het IQ van een garnaal.
    De enige referentie die ik maak, beste man, naar jou in combinatie met lootboxen is dat je 'vaak jankt' (vooral onder elk bericht op deze site met 'lootbox' of 'EA' in de titel). Je slappe verzet gezwets is irrelevant. Jij haalt dat er uit het niets bij.

    BeledigD zijn is een keuze googlen/opzoeken (contaminatie). Had je het over mijn IQ?

    Natuurlijk kan je in veel gevallen een bepaald iets naast je neerleggen. Jij vindt dat het énkel een keuze is om je beledigd te voelen. Dat is geen feit. Op internet vind je meningen van beiden kanten. Je kan je gewoon niet inleven in een onzekere persoon die vaak ervaringen heeft waardoor die zich gevoelsmatig sneller beledigd zal voelen. Die zijn er.
    Je beledigd of gekwetst voelen is best menselijk. Zoals ik al zei, mensen zijn geen robots die op commando gevoelens uit kunnen schakelen.
    Je beledigd voelen is een lichamelijke reactie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • whopper

    • 12 december 2017 12:40
    @timtim96 en dan nog, het leven is hard, je wordt gekwetst , DEAL WITH IT. Dat gejank de hele dag door maar van iedereen die zich gekwetst voelt. Ga lekker in een bos wonen zonder internet en zonder je af van de buitenwereld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • timtim96

    • 12 december 2017 13:47
    @whopper jij, hebt écht het inlevingsvermogen van een aardappel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 12 december 2017 15:01
    @timtim96 Lekker aan het beledigen jongen ? (ja zoek het op!)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • timtim96

    • 13 december 2017 02:21
    @casualkiller misschien voelt onze lekkere burger van de Burger King zich wel beledigd, ook al zou hij liever willen kiezen dat deze uitspraak hem niets doet!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 12 december 2017 13:42
    @casualkiller het ironische is dat volgens het artikel de mensen die beledigd zijn dat het veranderd is het hardst schreeuwen.