Nintendo laat een deel van het spel zien tijdens de Treehouse Live-stream tijdens de E3. Volgens het bedrijf is het gedeelte dat ze in deze demo laten zien maar één procent van de totale game. De demo bevat een open veld, meerdere vijanden en verschillende Shrines.
De nieuwe game werd dinsdag eindelijk uit de doeken gedaan. Het spel werd onlangs uitgesteld naar 2017 en zal uitkomen op zowel de Wii U als de nog niet officieel onthulde console NX.
Nintendo bevestigde eerder op de dag dat de speler niet kan kiezen voor een vrouwelijk personage. Ook werden nieuwe amiibo voor de game onthuld.
Reacties op: Nieuwe Zelda is twaalf keer zo groot als Twilight Princess
Jelster
Man dat hebben we toch allemaal al eens gedaan? Nieuwe Zelda…meh.
Afgestofde oude Zelda. Helaas.
MeneerAert
Ik begrijp de drift voor veranderingen nooit zo goed. Volgens mij is dat ook ooit is door een developer gezegd, gamers willen geen innovatie. Het verkoopt simpelweg niet omdat de game dan teveel gaat verschillen van z'n voorgangers.
En trouwens, zoals Breath of the Wind er uitziet, lijkt het al een forse stap te zetten richting meer RPG. Dat vind ik voor een Zelda game gewaagd omdat je dan het gevaar loopt een generic RPG dungeon crawler te worden.
Arrahant
zwijn
Innovatie? Heb je de afgelopen jaren nog games gespeeld die niet van Nintendo zijn? Elder scrolls serie, the Witcher, Dragon Age zijn een paar bekende namen die te binnen schieten.
Maar als Nintendo het open wereld fantasy concept aanneemt, is het innovatie? Man doet me denken aan die nintendo fanboy van de PU redactie. Met een grote nintendo tattoo op zijn been. Niemand mocht hem, en niemand nam hem serieus. Want als het niet nintendo was, was het kut en afgezaagd. Was het wel nintendo dan was het innovatie en de beste game ooit.
MeneerAert
Wat ik bedoel is dat mensen de game moeten herkennen, dat gebeurt bij de games die jij noemt ook goed. Je weet dat je een Elder Scrolls game aan 't spelen bent omdat er bepaalde elementen in zitten. Er zijn gamers die daarop zeggen "ze innoveren niet". Een goed voorbeeld vind ik Far Cry 4. Ik heb enorm genoten van FC3 en daarom ook van FC4, terwijl de critici toch vonden dat FC4 teveel van hetzelfde was. Is dat erg, vraag ik mij dan af.
Jelster
Ik 'verwacht' gewoon een nieuwe Zelda. Met nieuwe kerkers, nieuwe wapens, nieuwe dorpjes, nieuwe bazen en een nieuw verhaal.
Concept Ocarina of Time maar dan gewoon lekker in HD.
Dat eeuwige gerotzooi met de formule. Dan weer vliegen, dan weer rennen als wolf, allemaal grappig, maar allemaal bijzaak.
Nu zitten we met zn allen alweer weet ik niet hoe lang te wachten op deze Zelda en wat krijgen we… Zelda 2.0.
De kracht schuilde altijd in de eenvoud, de routine. Nu wordt het gewoon een compleet ander spel. Helemaal goed hoor, maar noem het dan GEEN Zelda, en maak gewoon daarnaast een fatsoenlijke traditionele Zelda.
Win win situatie, iedereen blij.
zwijn
Agreed
rashura
hulstpower
blopa
Bij deze hebben ze alle dorpen en NPC wegelaten om niet te veel van het verhaal te verklappen.
Eerder werd al aangegeven dat als je bv naar een dungeon reist er zoveel op je pad komt aan bv side quests dat je vergeet wat eigelijk je doel was.
Tektwo
Nolimit2410
EdwinS
darkmanwls
TheRussian
Nope, de masterrace mag lekker de stof happen.
TheRussian
Sabor
Ik neem aan dat je nadat je gebieden bezocht hebt wel kan warpen naar die gebieden. Dat is volgens mij bij alle Zelda's geweest.
Dutch-Glory
Zelda is 1 van die games die ik al vanaf me jeugd en speel en me nog steeds een goed gevoel geeft.