Nieuws
Yakuza Remastered Collection

Yakuza-games zijn voortaan turn-based

Real-time actie weggelegd voor Judgement-games

Geschreven door Jacco Peek op
De Yakuza-games blijven turn-based. Dat laat bedenker Toshihiro Nagoshi weten tijdens een interview met IGN.

Tot en met het zesde deel stonden de Yakuza-games onder andere bekend om een real-time vechtsysteem waarbij spelers gebruik kunnen maken van objecten in de omgeving. Met Yakuza: Like a Dragon is dat veranderd en koos de ontwikkelaar voor een beurtelings vechtsysteem dat is geïnspireerd door Dragon Quest.

"De Yakuza-serie is getransformeerd tot een turn-based rpg", zegt Nagoshi. "Anderzijds heeft Ryu ga Gotoku Studio de middelen opgebouwd om een flitsende en opwindende actiegames te ontwikkelen. We hebben daarom besloten om onze kenmerkende actiegameplay door te zetten via Lost Judgement."

Lost Judgement is het tweede deel in Ryu Ga Gotoku Studio's andere reeks. De game verschijnt op 24 september voor PlayStation- en Xbox-consoles.

Dit artikel delen:

Lees meer

Apple vs. Epic is een smakelijke strijd - Ron en Erik Podcast 332 Resident Evil Village is populairste deel op Steam
12

Reacties op: Yakuza-games zijn voortaan turn-based

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    coola

    • 9 mei 2021 12:21
    Heel erg goed nieuws , like a Dragon is onder andere door de Jrpg mijn favoriete yakuza game geworden. 66 uur en 47 minuten over de game gedaan en ng+ is heel erg aantrekkelijk om er meteen achter aan te doen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Dokter Caspari

    • 9 mei 2021 13:32
    @coola ik weet dat jij weinig slaapt door een medische conditie. Maar waar haal jij toch altijd alle tijd vandaan om zoveel games te spelen? Je hebt wel gewoon werk of? (Bedoel ik niet vervelend, ben op recht geintereseerd). Ik krijg veel games amper uitgespeeld door tijd. Op de Switch in bed red ik nog wel wat gametijd, maar verder is het karig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    worms_master

    • 9 mei 2021 15:25
    @Dokter Caspari Avonden, weekenden, kan toch?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Michael-Raymond-Clayton

    • 9 mei 2021 15:32
    @Dokter Caspari Hear, hear… Gewoon 2,5 maand gedaan over één game (Valhalla) terwijl ik voor mijn gevoel echt veel heb gegamed…
    Naar aanleiding van deze post heb ik trouwens voor het eerst kennis genomen van de game 'judgement'. Ziet er tof uit. Maar is dat wat? Of is het allemaal zwaar over de top net zoals de Yakuza games (daar waarschuwde coola me voor in elk geval)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    do365nic

    • 9 mei 2021 19:00
    @Dokter Caspari ik heb bijvoorbeeld cyberpunk al sinds launch en heb hem nog steeds niet uit 🤣 zit wel zo goed als aan het einde

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 10 mei 2021 12:25
    @Dokter Caspari Ik speel ook veel hoor (Sta ook zo bekend onder vrienden, vraag t maar aan hem, hij weet t wel want die speelt toch alles) Terwijl ik gewoon werk, maar ik heb geen gezin of wat dan ook. en dan hou je best tijd over hoor (plus geld om t allemaal te bekostigen). En ik slaap ook gewoon m'n 7 to 8 uur per dag

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • ZeMMiK

    • 9 mei 2021 22:19
    alle Yakuza games speel ik voor het verhaal en de eerste delen kun je lekker doorheen knallen, helaas ik vond die turnbased erg leuk maar het word op het laatst te langzaam en je moet een paar keer door de riolen heen om genoeg te levellen voor de eindbazen, die ook nog een keer heel moeilijk zijn…..het lukt mij niet om hem uit te spelen. Heb er 50 uur in zitten maar zit pas op 3e van de game en ermee gestopt. Helaas zal ik afhaken van deze serie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 9 mei 2021 23:46
    Heel jammer ik had liever gezien dat ze meer de richting van GTA opgingen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 10 mei 2021 12:22
    @TommyVercetti Jij wil alles in de richting van GTA hebben geloof ik.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 11 mei 2021 09:40
    @Messtranor Ja ze hoeven niet veel te veranderen alleen de mogelijkheid om in voertuigen te kunnen gaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Markus88

    • 10 mei 2021 06:56
    Dat vind ik persoonlijk erg jammer. Ik heb alle yakuza gespeeld en vind ze geweldig maar like a dragon kan ik niet goed inkomen door de turn based… Maar hoor dat veel mensen er heel enthousiast over zijn dus het is een logische keuze 👌🏻

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 10 mei 2021 12:26
    Met andere woorden, Like a dragon heeft gewoon enorm goed verkocht.