Misschien zijn graphics van een spel niet alles, maar voordat we ook maar iets van de gameplay gezien hebben is een game vaak al afgekraakt of gehyped enkel puur op basis van de leuke plaatjes op internetsites of in magazines.

Vooral Xbox lijkt het momenteel op grafisch vlak het voortouw te nemen met een zachtstgezegd indrukwekkende line-up. Eén van de games die zeker in dit rijtje thuis hoort is Morrowind, het derde deel in de pc rpg serie.

Vreemd genoeg zal dit deel van The Elder Scrolls (in tegenstelling tot de pc-versies) de stap maken naar het grote publiek. En daarbij horen natuurlijk mooie graphics en een grote bewegingsvrijheid.

De site 123Xbox (what's in a name ) had een interview met Todd Howard, de projectleider van Morrowind. In dit gesprek worden vooral vragen gesteld over de verschillen tussen pc en de xbox-versie en de toekomst van Elder Scrolls.The Elder Scrolls series has been very popular on the PC. What made you decide to make the jump to the Xbox and do you expect to have the same success on it as you did the PC?

It was really two factors. One, we thought it would be cool to bring this kind of game out on a console. It's a very unique experience and one that provides the player so many ways to play the game, that there's something there for everyone.

Second, Xbox was the only console we could bring Morrowind to without fundamentally changing the game. So, the opportunity to bring Morrowind to a console and not end up completely changing it was too good to pass up.

Het is enkel te hopen dat dit deel van Elder Scrolls iets minder bugs zal bevatten. De eerste 2 games op de pc staan op dat vlak namelijk niet al te goed bekend.