Met het ondertussen roemruchte budget van $500 miljoen lijkt Microsoft een erg goede kanshebber om de top in consoleland te gaan veroveren. Of is dit een vertekend beeld?

Volgens veel analisten gaat het succes van de Xbox toch vooral afhangen van het aantal titels dat bij launch beschikbaar zal zijn. En daarbij moet flink tegen de Playstation2 opgebokst worden die bij release van de Xbox al een behoorlijke line-up van games klaargestoomd zal hebben.

USAtoday deed een onderzoek waarbij werd gekeken hoe de huidige gamesindustrie tegenover de Xbox staat en wanneer het apparaat een daadwerkelijk succes kan worden.In the 14 months since Microsoft Chairman Bill Gates green-lighted Xbox, Bach has jump-started an organization 1,000 strong, cemented corporate alliances on three continents and revved up a $500 million marketing campaign — all for the sake of duking it out with Sony and Nintendo for dominance of the $6 billion-a-year video-game market. By the time the Xbox rolls onto store shelves this fall, its lime-colored crisscross slash logo will be a cultural icon, Microsoft hopes.De wereld gedomineerd door het groene Xbox kruis? Lees het artikel op USAtoday.