Nieuws
Xbox Series S

Xbox Series X en S zijn op 22 september vanaf 9:00 uur te reserveren

Microsoft geeft duidelijkheid

Geschreven door Michel Musters op
Microsoft heeft per werelddeel precies bekendgemaakt wanneer de reserveringen van Xbox Series X en Series S online gaan.

In Europa, het Midden-Oosten en Afrika is dat op 22 september om 9:00 uur Nederlandse tijd. Reserveren kan in winkels als Microsoft Store, Amazon, MediaMarkt, GameStop en diverse lokale winkels.

Microsoft wil dat het voor consumenten ver van te voren duidelijk is wanneer de pre-orders voor hun next-gen consoles live gaan. Sony kondigde afgelopen woensdag tijdens een livestream aan dat de pre-orders voor de PlayStation 5 meteen de volgende dag live gingen. In de Verenigde Staten besloten veel winkels echter meteen na de livestream de reserveringen te openen.

De Xbox Series X en Series S verschijnen op 10 november. Eerstgenoemde console kost 499 euro, terwijl de Series S voor 299 euro verkrijgbaar komt.

Dit artikel delen:

Lees meer

Multiplayer van Disintegration wordt uitgefaseerd Hades nu verkrijgbaar voor Switch en pc
25

Reacties op: Xbox Series X en S zijn op 22 september vanaf 9:00 uur te reserveren

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    niqomipa

    • 18 september 2020 08:27
    Kijk je even mee, Sony, zo moet dat dus.

    Al vermoed ik dat Sony dit expres doet om schaarste en gekte te creëren om vervolgens over een paar weken de retailers weer een nieuwe batch te beloven zodat iedereen de PS5 alsnog kan reserveren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vizzie35

    • 18 september 2020 08:38
    @niqomipa ik denk dat het bewust is gedaan tegen scalpers. Zodat die niet met bots klaar zitten of dergelijke om massal op te kopen en op marktplaats dik te verdienen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 18 september 2020 08:39
    @niqomipa Mja, het nadeel van de strategie van Microsoft is dat je het op die dag op moet nemen tegen talloze bots. Geen strategie is in dit geval zaligmakend denk ik.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 18 september 2020 08:57
    @MichelMusters
    Dat is ook weer waar, maar dit voelt eerlijker. Sony beloofd op tijd te laten weten wanneer de PS5 te pre-orderen is om het vervolgens zonder waarschuwing te doen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 18 september 2020 09:04
    @niqomipa Mee eens hoor, de waarschuwing van Sony was zeer kort dag. Dat bepaalde winkelketens in de VS meteen ná de presentatie live gingen met pre-orders, is dan weer niet Sony's schuld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 18 september 2020 10:43
    @MichelMusters of gewoon men moet ouderwets naar de winkel aanbetaling doen en dan reserveren zoals bij game mania nu al kan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ali3n8tor

    • 18 september 2020 08:40
    Snap totaal niet waarom Sony zo paniekerig de pre-orders opengegooid heeft (al kan ik wel een paar redenen bedenken) Dat ding is nergens meer te krijgen nu online , maar grote kans dat winkels als de mediamarkt wel een paar pallets op releasedag in de winkel hebben staan… hopelijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 18 september 2020 08:42
    @ali3n8tor ik hoop met je mee, maar die gozer van de mediamarkt zei dat ze met de release van de ps4 er ook maar 40 kregen mediamarkt (Den Haag) hij zegt tel nu de Corona erbij op dus hij denkt heel weinig

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Zoidberg

    • 18 september 2020 08:46
    Netjes van ze, had bij Playstation liever gehad dat oudere klanten voorrang kregen bij aankoop, via je psn account o.i.d

    Tip: Het blijkt dat je bij Intertoys in de fysieke winkels een pre order kan plaatsen voor de PS5, might wanna give it a try :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ali3n8tor

    • 18 september 2020 08:50
    Ook wil ik meteen van de gelegenheid gebruik maken om te vragen om te kappen met al dat fanboy gezeur om de ps5/xbox , ik wordt er helemaal depressief van, het nog enige lichtpuntje in deze klote corona dagen, nieuwe consoles, nieuwe games , de ps5 en xbox gaan day one allebei uitverkocht zijn, maar ik kan geen website meer openslaan of de fanboys rollen over elkaar heen. (en ik maak mezelf er ook schuldig aan maar ik probeer er op te letten om het positief te houden) .. Bij enige kritiek wordt je als fanboy neergezet, als je postief bent, ook, en ja zoals ik al zei soms vind ik het leuk om mee te trollen uit pure verveling denk ik , maar het gaat allemaal echt nergens over.

    Who cares welke console je koopt, als je er maar gelukkig mee bent en plezier uit haalt.

    Game on motherf*ckers!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Paxopoxo

    • 18 september 2020 08:53
    @ali3n8tor Ik ben het met je eens maar dit zal nooit verdwijnen, helaas. Playstation vs Xbox, Samsung vs Apple en noem het maar op.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 18 september 2020 08:59
    @ali3n8tor Ben het met je eens hoor, maar het is tegelijkertijd geheel menselijk om voor een 'bedrijf' te zijn. Het is niet anders dan mensen die een sportteam supporten: puur stamgedrag. Dat krijg je zomaar niet uit het instinct van de mens gepraat, vrees ik.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 18 september 2020 09:20
    @MichelMusters sportteams is niet hetzelfde. Een sportteam kan ook uit jouw streek of stad komen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 18 september 2020 09:21
    Als je een beetje geld hebt, koop je allebei (of alledrie) de consoles en dan boeit het niet meer welke de beste of snelste is. Fanboys zijn daarom vaak een beetje paupers. :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 18 september 2020 09:02
    @ali3n8tor
    @ali3n8tor

    Het maakt inderdaad geen moer uit welke console je koopt, zolang het de PS5 maar is! 🤪

    Ik wilde ze allebei kopen maar het lijkt erop dat het alleen de series X gaat worden. Ahh well, daar kan ik vast wel mee vooruit tot de PS5 weer op voorraad is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 18 september 2020 10:57
    @ali3n8tor ik zelf speel het liefst alles wat me aanspreekt en dat is dus zowel pc, ps nintendo en xbox.
    Heb geen voorkeur wie beter is ze doen allemaal wat anders en goed en ook dingen slecht.
    Maar ken wel die hard sony en micro fan boys en beide zeggen die heeft niks.
    Maar ze hebben nu beide wel goede games en deals vind ik.
    Zat gisteren nog door de lijst van xbox te kijken en die hebben ook wel wat aardig ex deals met 3rd party dev gemaakt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xeros

    • 18 september 2020 13:10
    @ali3n8tor Tja mensen willen graag hun aankopen verdedigen. Blijkbaar geeft het ego een goed gevoel als je de concurrentie kan afzeiken. Als je dat op een gegeven ogenblijk door gaat krijgen zie je pas in hoe zinloos het is.

    En daarnaast is het maar een mening van een ander.
    Niet meer en niet minder.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    JointCh1L

    • 18 september 2020 09:23
    Genoeg aan den XBox Series S hiero.

    Voornamelijk voor Destiny 2 60 FPS, Black Desert 60 FPS, Tera Online, Warzone, Apex Legends, Gears en Halo.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ShadowKiller

    • 18 september 2020 09:30
    Wacht het kan pas vanaf 22 september? Maar ik zie al zoveel GameMania bonnetjes voorbij komen in Facebook groepen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Footy

    • 18 september 2020 10:04
    @ShadowKiller Dat zijn mensen die hem al gereserveerd hadden. Zelf in april bij Nedgame gereserveerd en ik kon vorige week m'n bestelling afronden.