Nieuws
Cyberpunk 2077

Xbox Series S-versie Cyberpunk 2077 krijgt mogelijk 60 fps-ondersteuning

Spelers zijn ontevreden met 30 fps-limiet

Geschreven door Niels Arts op
De current-gen update van Cyberpunk 2077 is uit, maar Xbox Series S-spelers zijn niet tevreden met het limiet van 30 fps op hun console.

Waar spelers op de Xbox Series X en PlayStation 5 kunnen kiezen tussen een Performance-modus die naar 60 fps streeft en een grafisch mooiere Ray tracing-modus die 30 fps behaalt, moeten Xbox Series S-spelers het doen met 30 fps en een 1440p-resolutie.

Na verschillende meldingen van Xbox Series S-spelers die hier teleurgesteld in zijn, heeft ontwikkelaar CD Projekt Red via een post op hun forum aangegeven dat ze overwegen het fps-limiet op de Series S te verhogen.

Ze geven aan de mogelijkheid te onderzoeken, maar dat ze verder nog geen concrete plannen gemaakt hebben. Ook het overzetten van Trophies van PlayStation 4 naar de PlayStation 5-versie van Cyberpunk 2077, wordt nog onderzocht. Momenteel is het nog niet mogelijk om trofeeën over te zetten.

Dit artikel delen:

Lees meer

Pedro Pascal zegt dat fans niet teleurgesteld zullen zijn door The Last of Us op HBO Horizon Forbidden West doet bijna alles beter
12

Reacties op: Xbox Series S-versie Cyberpunk 2077 krijgt mogelijk 60 fps-ondersteuning

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    MikkelE30

    • 18 februari 2022 11:30
    Waarom niet standaard 1080p 60fps en 1440p of hoger en 30fps?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xeros

    • 18 februari 2022 13:07
    @MikkelE30 Dat je als ontwikkelaar daar niet van te voren even bij stil staat.
    Heel vreemd.
    30 fps is niet aan mij besteed.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    KrisPain

    • 18 februari 2022 11:49
    Volgens mij zijn zij door een te snelle uitbreiding het overzicht een beetje kwijt geraakt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 18 februari 2022 13:15
    Netjes dat ze het alsnog gaan toevoegen. Dat gezegd hebbende raytracing + 30 fps is bij deze game the way to go voor mij. Sure 60 fps is fijner maar 30 fps is ook echt geen issue voor mij. Ik kan gelukkig ook heel snel wennen aan 30 fps als ik eerst een game op 60 fps heb gespeeld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Akira

    • 20 februari 2022 09:10
    @coola
    Er staat niet dat ze het gaan toevoegen toch?
    Er staat dat ze het gaan onderzoeken. En dit had er gewoon al bij moeten zitten. Net als het overzetten van Trophies. CDPR kan dit soort missers eigenlijk niet meer maken om een beetje goodwill terug te krijgen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ritch

    • 18 februari 2022 16:56
    Series S hoort 60 fps te kunnen spelen dus vrij logisch dat ze dit toevoegen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • ronnet_2

    • 18 februari 2022 18:49
    @Ritch elk platform kan 60fps spelen zolang je de graphics maar ver genoeg terug schroeft. Deze generatie willen MS en Sony inderdaad 60fps de standaard maken. Gevolg is wel dat games er grafisch minder zullen uitzien dan als 60fps niet de norm was. Ik ben benieuwd of ze dat aan het einde van de generatie nog zullen volhouden. Uiteindelijk willen ze ook concurreren met de beste graphics.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 19 februari 2022 07:18
    @ronnet_2 nou sony geeft wel alles een 60 fps mode maar hun games starten in 30 fps en moet je hem dus in de mindere mooie mode zetten voor 60 fps. Ik zelf kan prima gamen op 30 fps als het maar stabiel is hogere fps is beter, maar men doet net alsof het niet te spelen is en ik kom nog van een tijd met kleine tv en 4 player splitscreen op 15 tot 20 fps met golden eye

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Akira

    • 20 februari 2022 09:19
    @hulstpower
    Zo denk ik er dus precies over. Maar soms lijkt het alsof ik hier de enige in ben.
    Fijn om te lezen dat dat niet zo is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 20 februari 2022 15:16
    @Akira nee hoor, vind de actie in cyberpunk ook redelijl slow pased dus kan prima vind ik, is het een game met hoge snelle actie zoals een gears dan liever zoveel mogelijk fps maar als het stabiel is kan ik er mee gamen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tweewh33ler

    • 19 februari 2022 22:59
    Die hele series S is toch een marketing truc om mensen het idee te geven dat ze "next gen" kunnen gamen voor een lage kostprijs. Voor een dubbeltje op de eerste rij.

    Uiteindelijk zit je gewoon met beroerde graphic settings games te spelen die er op de series X en PS5 veel beter uitzien en vloeiender spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Akira

    • 20 februari 2022 09:14
    @Tweewh33ler
    Heb je zelf een S, of gok je nu maar wat?
    Ziet het er grafisch iets mindee uit, tuurlijk. Dat weet je als je hem koopt. Maar beroerd slaat natuurlijk nergens op.

    Al mijn maten schakelen over naar de ps5, ik ook (als ik er 1 kan vinden). Maar ik wil wel graag meegenieten van gamepass. Dan is de S een geweldig apparaat om erbij te hebben.