Nieuws

Xbox One X breekt Microsofts eigen verkooprecords

Te reserveren console is populair volgens het bedrijf

Geschreven door Redactie Gamer.nl op
De Xbox One X kent volgens Microsoft de snelste voorverkoop ooit, vergeleken met voorgaande Xbox-consoles.

Hoeveel exemplaren van de Xbox One X al zijn vooruitbesteld, maakte Microsoft niet bekend. Het bedrijf noemt de vraag naar de spelcomputer "overweldigend".

De Xbox One X is een sterkere variant van de Xbox One. De spelcomputer kan Xbox One-games in Ultra HD-resolutie en met verbeterde graphics afspelen. De reguliere Xbox One kan games in maximaal Full HD draaien.

De spelcomputer is sinds vorige week zondag vooruit te bestellen. Volgens Microsoft werden er wereldwijd binnen vijf dagen meer exemplaren van de Xbox One X besteld dan van de Xbox, Xbox 360 of reguliere Xbox One.

In veel landen is de nieuwe console volgens Microsoft al uitverkocht. Het bedrijf zegt volgende maand meer informatie te geven over extra voorraad die vooruit te bestellen zal zijn. De Xbox One X verschijnt op 7 november, en kost in Nederland 499 euro.

Door NU.nl

Dit artikel delen:

Lees meer

De Porsche 911 GT2 RS scheurt rond in Dubai in Forza 7 'FIFA en CoD moeten abonnementen worden' - Gamer.nl-Podcast 135
22

Reacties op: Xbox One X breekt Microsofts eigen verkooprecords

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Aces-82

    • 28 augustus 2017 09:02
    Zijn dit praatjes of zou het echt zo zijn? Weet wel dat bij onze game mania de eerste lading uitverkocht is. Zou mooi nieuws zijn voor ms.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • hubertje

    • 28 augustus 2017 09:15
    Ik twijfel nog of ik er een zal kopen. Hoelang zal dat ding mee gaan want als het een soort van nieuwe generatie is dan is het te doen. Anders zul je straks zien dat je net de xbox one x hebt en dat dan de nieuwe generatie komt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • kleinekoosjer

    • 28 augustus 2017 09:23
    Whoop whoop! kan niet wachten tot ie binnenkomt..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Nocturnal

    • 28 augustus 2017 09:42
    Geweldig !! Nog eventjes wachten

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Aces-82

    • 28 augustus 2017 09:58
    Ik kan ook niet wachten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 28 augustus 2017 10:04
    Zijn er hier mensen die hun Xbox One verkocht hebben om de One X aan te schaffen?
    Ik ben benieuwd wat jullie daar voor kregen.
    Of zijn er inruilacties ergens zoals toen bij de Pro?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • hubertje

    • 28 augustus 2017 10:37
    @fonsrutte gamemania verkoopt used xbox one 1tb voor 219.98. Dus ik denk dat als je hem zelf via marktplaats verkoopt er ook nog zo iet voor kunt krijgen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Nocturnal

    • 28 augustus 2017 10:46
    @fonsrutte Ik zou de prijs die je wilt ervoor verhogen met 20eu en vervolgens op marktplaats zetten, zo krijg je altijd wel de prijs die je ongeveer wilt.

    Voor mijn phat versie kreeg ik begin dit jaar 130 eu waardebon of 85 euro contant zoiets.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • The soy sauce

    • 28 augustus 2017 10:41
    Dat had ik niet verwacht eigenlijk dat die zo snel de schappen uit zou vliegen.
    Maar ik blijf sceptisch, YEA het word de krachtigste console op de markt nu….maar tegelijkertijd is er qua exclusives helemaal niks spannends aangekondigd

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Apetjoek

    • 28 augustus 2017 13:35
    @the-soy-sauce Nee, maar alle multiplatform games worden aanzienlijk mooier op de X1X. Ik wil toch echt Red Dead Redemption 2 op de best mogelijke ervaring spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • spreadthehate

    • 28 augustus 2017 16:26
    @apetjoek

    Oftewel checkerboard 4k 30 fps op beide platformen ps4 en x1x.

    Zal vrij weinig verschil inzitten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Apetjoek

    • 28 augustus 2017 16:58
    @spreadthehate Bron?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • spreadthehate

    • 28 augustus 2017 17:47
    @apetjoek

    Geen bron nodig dit is allang bekend gemaakt dat de meeste triple A games geen native 4k zullen draaien op de nieuwe xbox. Kijk naar Assasins Creed en Destiny bijvoorbeeld. 4k checkerboard 30 fps waar overigens niks mis mee is. 99% zeker dat dit niet anders zal zijn met Rdr2.

    Ik heb hier een dikke game pc staan van een paar duizend euro met dubbel zoveel power als de x1x als het niet meer is. En deze haalt bij de meeste triple A games al geen native 4k 60 fps tenzij ik wat settings naar beneden schroef. Het komt dicht in de buurt op de pc tegenwoordig, Maar dat kost je wel wat meer dan 500 euro.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 29 augustus 2017 09:31
    @spreadthehate Oh jij bent de bron. Nou dan weet ik tenminste hoe serieus ik jouw uitspraak moet nemen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ayho

    • 29 augustus 2017 10:37
    @fonsrutte ik moet spread wel gelijk geven. 6 teraflops is niet genoeg. Gtx 1080 heeft 9 teraflops op de pc en als je geluk hebt haal je 40 fps op native 4k. Ik verwacht juist dat de first party games van ms 4k native worden maar third party games zijn te zwaar. Verhaal is meestal dit:

    Microsoft is hyping for the Xbox One X. One title went from a 720p, 60 fps performance on the base hardware to a 4K, 38 fps performance when trying to force peak resolution on a basic Xbox One X port. For games like this, techniques like checkerboarding and dynamic scaling might be needed to maintain framerates at higher resolutions even with the Xbox One X's additional power.

    Of dit over ac origins.

    Digital Foundry heeft de E3-demo van Assassin's Creed: Origins geanalyseerd op de Xbox One X. De game is niet geheel native 4k, maar maakt wel indruk vanwege verbeterde textures en lichteffecten.

    De game maakt net als de PlayStation 4 Pro gebruik van checkerboard rendering wanneer de console een native 4k-resolutie niet kan behalen. Uit de analyse blijkt dat overblijfselen van de techniek zichtbaar zijn, maar het eindresultaat indruk maakt.

    Als je echt native 4k belangrijk vind dan is pc de beste keuze. Beide consoles zijn te zwak voor ook al is xbox x wel krachtiger dan pro.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Scream2Late

    • 29 augustus 2017 10:46
    @spreadthehate

    Maar wel in 4k assets
    … wat de ps4 gewoon NIET kan

    Kijk tomb raider vergelijk op digital foundry … een wereld van verschil

    En dat is alleen maar een patch
    Als er meteen vanaf het begin rekening mee word gehouden is het verschil groter

    Kijk naar forza 7
    Geen enkele racegame op ps komt in de buurt

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • spreadthehate

    • 29 augustus 2017 11:18
    @scream2late

    En ik heb al vaker aangegeven dat race games ook niet zoveel rekenkracht nodig hebben. Op mijn pc haal ik vrijwel bij iedere racespel native 4k 60fps met ultra settings.

    Grand Turismo is straks ook 4k 60 fps op de PS, wel checkerboard maar daar zie je vrijwel geen verschil in vergeleken met native.
    Alleen de mierenneukers zullen dit zeggen.

    Het is gewoon een feit dat de nieuwe Xbox en de PS pro niet zoveel van elkaar gaan verschillen als het op games aankomt.

    Beide doen in de meeste gevallen 4k checkerboard 30 fps en daar kun je het mee doen. Waar nogmaals overigens niks mis mee is voor dat bedrag.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • The.Eraser

    • 28 augustus 2017 11:16
    Heb hem ook in pre-order staan. Bij GM bevestigde dat console blijkbaar populairder was dan ze aanvankelijk dachten.

    Microsoft heeft natuurlijk een prima console weten te bouwen. Backwards compatible tot en met de allereerste generatie Xbox-games en een groot deel van de huidige generatie op 4K kunnen spelen. Persoonlijk heb ik geen 4K televisie, maar heb nog een day one xbox one dus benieuwd naar snelheid en grafische upgrade. Maar met de One X heeft Microsoft technisch gezien de beste kaarten in handen. Nu hopen dat de games hier niet op achter blijven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Scream2Late

    • 28 augustus 2017 16:05
    @theeraser

    Als je goed hebt gekeken ..

    ALLE 3rd party games zien er duidelijk met een groot verschil beter uit op de xbox one x

    Ik speel fifa , forza,
    En games als witcher / tombraider / shadow of mordor / destiny 2 / fallout

    Hier zit 95% van mijn tijd in

    Dus de keuze is voor mij heel makkelijk altijd al geweest sinds ze gran turismo hebben veneukt

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • spreadthehate

    • 28 augustus 2017 16:01
    Ik wacht nog even met mijn aankoop tot er echt wat games voor te krijgen zijn.
    Dit heb ik met de PS4 ook gedaan in het begin.

    Bij de pro versie heb ik ook een maand of 4 gewacht voor ik die weer kocht.