Nieuws
PUBG

Framerate van PUBG op Xbox One S en Xbox One X vergeleken

Een instabiele 30fps

Geschreven door Eline Oosterloo op
De Xbox One-versie van PUBG blijkt met grote prestatieproblemen te kampen.

Dat deze uitgave van PlayerUnknown's Battlegrounds achterblijft in vergelijking met de pc-versie was al duidelijk. Zo ontbreekt bij op Xbox One first-person servers, de optie om helderheid aan te passen en Proximity chat, waardoor spelers die bij elkaar in de buurt zijn elkaar kunnen horen.

Los daarvan heeft de Xbox One-versie ook een instabiele framerate. Wanneer spelers zich in de lobby bevinden of uit het vliegtuig springen draait de game vaak op minder dan 20 fps. Tijdens de match verbetert de situatie en uiteraard levert de Xbox One X betere prestaties. Desalniettemin ergeren veel spelers zich aan de inconsistente framerate.

De Xbox One-versie van PUBG kwam gisteren uit. Bekijk hieronder de kritische video van Digital Foundry, waarin de game vergeleken wordt op Xbox One X en Xbox One.

Op Reddit zijn afbeeldingen verschenen van spelers die een keyboard hebben aangesloten aan hun Xbox One tijdens het spelen van PUBG. Wanneer met een keyboard op O gedrukt wordt verschijnt een scherm met instellingen. Hierin zien we wel een helderheidsbalk en andere opties. Echter blijkt dat niets aangepast kan worden, ook niet wanneer een muis wordt gebruikt.

Opvallend in deze beelden is dat de kwaliteitsinstellingen van Xbox One-versie op Very Low staat. Op Xbox One X is dit Medium. Bekijk de foto's hieronder.

Xbox One
Xbox One X

Dit artikel delen:

Lees meer

'Nintendo zoekt partners om meer mobiele games te maken' Analisten verwachten Diablo 4 en Overwatch 2
22

Reacties op: Framerate van PUBG op Xbox One S en Xbox One X vergeleken

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • armilo-theus

    • 13 december 2017 11:23
    Wat een shit developer zeg. Ze doen er nog niet eens moeite insteken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • mcbrew

    • 13 december 2017 11:39
    @armilo-theus Ik denk dat ze onder druk staan van een uitgever om die game voor de feestdagen op de console te hebben draaien. Op zich heeft dit denk ik niet eens zo veel met de developer zelf te maken. Daarnaast is de game sowieso vrij slecht geoptimaliseerd (wat overigens alles met de developer te maken heeft), Ik heb een behoorlijk dikke pc en ik heb ook geen consistente FPS.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 13 december 2017 12:24
    @mcbrew We hebben het hier dan ook over een game die op pc nog niet eens officieel uit is. Ze hadden dan ook moeten wachten met een console versie vind ik. Maar ja, geld stinkt niet he.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • mcbrew

    • 13 december 2017 12:41
    @darkmanwls Dat ben ik inderdaad met je eensm ze hadden eerst moeten zorgen dat de game uit early acces en goed geoptimaliseerd is op de PC. Daarna pas de port naar consoles.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Battlestar28

    • 13 december 2017 13:11
    @armilo-theus
    Op de nieuwe pc testserver draait hij gewoon stabiel op 130 FPS in tegenstelling tot mijn huidige 55-60 fps in de normale versie.

    Dus als hij straks 20-12 uitkomt draait hij gewoon rond de 120-130 fps. Dat vind ik gewoon goede optimalisatie. Xbox/PS is altijd ruk met 30fps. Daarom ben ik ook gekapt met consoles.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • armilo-theus

    • 13 december 2017 13:27
    @Battlestar28 Daar hebben wij het niet over. We hebben het over het heden niet over de toekomst en het heeft niks met de console te maken. Ze doen het gewoon bagger. Het is te raar voor worden dat The Witcher 3 60/70fps stabiel draait op high en PUBG gewoon crap draait.

    Het is een leuk spel maar optimaliseren doen ze wel heel erg laat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • spreadthehate

    • 13 december 2017 15:28
    @armilo-theus

    uhmm, optimaliseren doe je ook pas op het laatste moment.
    ieder dingetje wat je aanpast in de game met updates, nieuwe wapens, nieuwe voertuigen, etc. Dit brengt je performance steeds omlaag en kun je dus iedere keer weer gaan liggen optimaliseren.

    het is vrij logisch dat ze de optimalisatie op het laatst pas doen.
    Early acces games wil je naar mijn mening ook niet eens op de consoles brengen, dit moet je lekker op een pc laten met dikke hardware erin.
    Als je met dikke hardware al slechte performance hebt dan heb je dit gegarandeerd op de consoles al helemaal.

    Behalve met games zoals Fortnite Cell shade is niet zo zwaar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 14 december 2017 11:16
    @spreadthehate Onderschat games als Fortnite niet, omdat ze er zo 'simpel' uit zien, wil nog niet zeggen dat het ook zo simpel onderliggend is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • spreadthehate

    • 14 december 2017 12:27
    @SuperDre

    Ik onderschat ze ook niet ze doen het super goed.
    Maar over het algemeen zijn cell shade games niet zwaar en draaien op een aardappel al goed.

    Early Acces games, zoals Ark, PUBG, The Forest etc zijn veels te demanding voor de consoles, dat moet eerst zwaar geoptimaliseerd worden. Borderlands zou je bijvoorbeeld al wel als EA uit kunnen geven op de consoles (cell shade)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • El Ninjo

    • 13 december 2017 11:33
    Jammer, maar is dit niet de eerste poging van de ontwikkelaar voor een game op consoles? Misschien wordt het beter na optimalisatie.

    Over het algemeen is men het eens dat 30fps prima is op consoles, 25fps nog geaccepteerd wordt, en onder de 20fps onspeelbaar is.

    Balen dat deze game dan af en toe onder de 20fps komt, tot die tijd dan maar Fortnite Battle Royale ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tweewh33ler

    • 13 december 2017 12:01
    Ze hadden dit gewoon lekker alleen op de PC moeten houden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • clandestine666

    • 13 december 2017 12:09
    Zal allemaal voor een deel wel gepatched worden, jammer alleen dat het in deze staat de markt wordt opgeslingerd.

    Wacht zelf nog op een Ps4-versie wegens gebrek aan een Xbox, lijkt me verder wel een tof spel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • timtim96

    • 13 december 2017 12:16
    Ik dacht steeds dat dit een volle pond kostte. 30 euro maar? Ga ik hem toch maar aanschaffen denk ik, veel mensen uit mijn friendlist spelen het.

    Vraagje. Je start met 100 man in een wereld, eentje blijft over; is dat het concept? Op het moment dat je gepakt wordt, respawn je dan of ga je dan terug naar het menu?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Stickz

    • 13 december 2017 12:18
    @timtim96 dat laatste inderdaad. Er blijft er 1 over bij solo, 1 tweetal bij duo’s en 1 team bij squads. Je joined gewoon steeds een nieuwe game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Frez

    • 13 december 2017 12:19
    @timtim96 je gaat door naar een nieuwe game, nieuwe ronde nieuwe kansen.
    Ik ga hem zeker halen op de gewone xbone.wacht alleen nog even een week. Heb voorgenomen online games niet meer day one te kopen om ergernis te voorkomen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • mcbrew

    • 13 december 2017 12:24
    @timtim96 Dit is inderdaad het concept. En dat simpele concept maakt het ook zo spannend. Je bent continu op je hoede als je in je eentje door een dorpje sluipt op zoek naar wapens en andere spullen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Justmelee

    • 13 december 2017 12:27
    Ik vraag mij af of early acces of game preview iets goeds is in de gaming wereld als ik kijk hoe spellen soms uitgebracht worden ik bedoel kijk naar dit ze hebben altijd al geweten dat het zo slecht speelbaar zou zijn dat wisten ze gewoon dit is denk ik gewoon snel cashen! natuurlijk word heus wel het een en ander verbeterd maar voor mijn gevoel word het hele idee van early acces flink misbruikt. ja gewoon uitbrengen moet verkocht worden maar het loopt helemaal niet goed ja dus…boeien als we het geld maar hebben en er staat early acces op dus maak niet uit hoe het loopt.

    Als het geld al binnen is hoeft het spel helemaal niet meer af te zijn hoezo zouden ze ze verdienen niet nog eens miljoenen als het spel helemaal geoptimaliseerd is…ze beginnen gewoon weer aan iets anders.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • mcbrew

    • 13 december 2017 12:44
    @Justmelee Kijk naar de clusterfuck die DayZ geworden is. Dat was ook zo`n gehypte early acces game, en die game is eigenlijk niet eens zo gek veel veranderd sinds het begin.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Justmelee

    • 13 december 2017 13:01
    @mcbrew precies!! Toevallig vorige week starte ik hem weer op na 2 jaar hier en daar wat nieuwe items en nieuwe boompjes maar loopt nog steeds klote… 4 jaar early acces er zou echt een wet tegen moeten zijn duidelijke afspraken binnen een jaar moet een spel uit de early acces zijn anders moeten de spelers gerefund worden.

    Dayz precies het voorbeeld het geld was al verdient dus fuck it. Nu hebben ze beta aangekondigt laatste manier om nog even snel te cashen. Als beta komt zal het de beta waarschijnlijk ook nooit verlaten…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • melody

    • 13 december 2017 13:33
    Het spel is gewoon gecapped op 30fps op beide consoles. Ik weet zeker dat de xbox one x er meer frames uit kan persen, maar dat het dan merkbaarder wordt dat hij af en toe terugzakt naar 25. Gewone xbox one versie ziet er niet uit. Lijkt me ook onspeelbaar