Nieuws
xbox one s

Xbox Insiders kunnen disk uitwerpen via controller op Xbox One

Langverwachte feature komt eindelijk naar Microsofts console

Geschreven door Jacco Peek op
Xbox Insiders kunnen nu een disk uitwerpen via de Xbox One-controller. De langverwachte feature werd opgemerkt opReddit en lijkt eindelijk naar de console te komen.

Hoewel Microsoft het nog niet officieel heeft aangekondigd, lijkt het erop dat binnenkort alle Xbox One-bezitters op afstand disks kunnen uitwerpen, in plaats van de knop op de console zelf te gebruiken.

De feature werd ooit geïntroduceerd op de Xbox 360, maar verdween daarna tot teleurstelling van velen. Op de PlayStation 4 is het al mogelijk om de disk op afstand uit te werpen.

Bezitters die de functie willen gebruiken hoeven simpelweg de Xbox Insider Hub-applicatie te installeren. Daarmee krijgen ze toegang tot tests van dergelijke functies, bèta's en nieuwere versies van games als Minecraft.

Microsoft kondigde gisteren een aantal nieuwe features van de Xbox Series X aan, waaronder 12 Teraflops aan grafische kracht en gratis upgrades voor games die spelers al op de Xbox One hebben aangeschaft.

Dit artikel delen:

Lees meer

Meer partijen slaan PAX East en GDC over vanwege coronavirus Cyberpunk 2077-spelers krijgen gratis upgrade voor Xbox Series X
24

Reacties op: Xbox Insiders kunnen disk uitwerpen via controller op Xbox One

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Aerofox81

    • 25 februari 2020 08:46
    Ik vind dit nogal een nutteloze feature. Je moet toch opstaan om de disc eruit te pakken. Daarbij is de Xbox vrij snel met uitwerpen waardoor je misschien 2 seconden winst hebt hiermee… of mis ik iets?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    rvdno

    • 25 februari 2020 09:07
    @Aerofox81

    Eens. Ik wacht sowieso nog even voor ik hem aanschaf. Iets met kinderziektes e.d.
    Aangezien de aankomende games ook nog op mijn one-s te spelen zijn zie ik voorlopig nog geen rede tot aanschaf..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Paxopoxo

    • 25 februari 2020 09:43
    @rvdno Het gaat hier gewoon over de Xbox One

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 25 februari 2020 11:13
    @rvdno Gaat om een software update, niet om de Series X

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • ToMaX99

    • 26 februari 2020 09:50
    @Aerofox81 snap het ook niet. Je moet nog altijd digitaal dat knopje vinden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aerofox81

    • 25 februari 2020 09:23
    wel apart bij een artikel over uitwerpen van een disc, dat de discloze Xbox wordt getoond :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Janzijnvader

    • 25 februari 2020 09:28
    Spectaculaire ontwikkelingen bij Xbox zeg. Hoe ik niet meer op het knopje te drukken op de console. Maar vervolgens hangt de disc er half uit en moet je er alsnog heen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • EdwinVP

    • 25 februari 2020 09:50
    @Janzijnvader idd…waarom kan die er zelf niet een nieuwe in stoppen? Of netjes in t doosje doen?

    Alle gekheid op een stokje maar ik zie hier ook echt niet het nut van in. Ik loop naar m'n console, druk op de eject, open m'n doosje, pak de disc eruit, stop m in t doosje en doet t doosje dicht… tijdwinst 0.0
    Nou ja misschien handig als je eject button t niet meer doet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 25 februari 2020 11:15
    @EdwinVP Ja ach, waarom hebben mensen een slimme thermostaat gewoon even naar toelopen en draai aan die knop.
    Waarom hebben we een aftandsbediening, gewoon even naar de tv lopen en de knop indrukken.
    Waarom we een draagbare telefoon, gewoon even naar je vaste toestel lopen en draaien aan die schijf.
    Waarom hebben we slimme verlichting gewoon even naar de lichtknop lopen en de schakelaar omhalen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Dutchblast

    • 25 februari 2020 11:30
    @fonsrutte Dit zijn natuurlijk geen goede vergelijkingen. Dit zijn scenario's waarmee je het doel volledig vanaf afstand kunt beheren. Hier gaat het om een feature dat niets oplost, je moet alsnog fysiek naast je Xbox staan om de schijf te vervangen. In dit geval dus geen toevoeging.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • EdwinVP

    • 25 februari 2020 13:00
    @fonsrutte nou omdat je al naar je console moet om er een nieuw schijfje in te stoppen…zoals Dutchblast al zegt jouw vergelijkingen gaan niet op.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 25 februari 2020 13:21
    @EdwinVP Ik vind het ook een functie van niets hoor net als een 'slimme' thermosstaat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 25 februari 2020 11:14
    wat? zo'n simpele optie zat nog niet op de xbox one? ik gebruik op mijn PS3 deze optie al sinds dag 1, want dan is de disc er al uit als ik bij het apparaat ben, en als ik de knop gebruik, dan moet ik die altijd langer mijn vinger er op houden voordat de disc er uit komt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Dutchblast

    • 25 februari 2020 11:33
    @SuperDre Het zat op de Xbox360 maar waarschijnlijk weggehaald omdat het geen meerwaarde heeft voor de gamer? Ik heb mij overigens ook nooit afgevraagd waarom ze dit niet in de Xbox hebben verwerkt, knopje indrukken en 3 seconden later heb je hem. Is dat echt heel veel langzamer dan in je menu het knopje zoeken om de disc lade te legen?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 25 februari 2020 12:58
    Is het niet zo dat als je de disc eruit haalt via de knop maar laat zitten dat hij na paar seconden automatisch er weer in gaat. ?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    dopEEEr

    • 25 februari 2020 13:20
    Vroeger had je van die 3cd wisselaars op je stereo set. Had liever z'n feature gezien…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 25 februari 2020 13:22
    @dopEEEr Inderdaad! Gooi er 5 van je favoriete games in en klaar

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 25 februari 2020 14:55
    @dopEEEr Dat zou idd wél een chille feature zijn! De disc uitwerpen op afstand gebruik ik iig nooit voor m'n PlayStation.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 25 februari 2020 15:51
    Disks? Wat zijn dat? Volledig digitaal deze gen.. nooit meer opstaan, ha!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    HeroPoetin

    • 26 februari 2020 14:58
    @kleinekoosjer Ik ben verzamelaar dus dan wil je alles fysiek hebben.