Nieuws
Xbox Series X

Xbox Games Showcase toont uur lang alleen maar games

Aanstaande donderdag is het zover

Geschreven door Michel Musters op
De Xbox Games Showcase aanstaande donderdag toont een uur lang alleen maar games.

Dat wordt gemeld door Microsofts Aaron Greenberg op Twitter. "De show heeft één focus: games. Geen zakelijk gepraat, geen apparaten of ander nieuws, alleen maar games. Een hele show die ongeveer een uur duurt, gericht op games. Hopelijk genieten jullie er van!"

De Xbox Game Showcase wordt donderdag 23 juli om 18:00 uur Nederlandse tijd uitgezonden via YouTube en Twitch. Een uur daardoor start journalist Geoff Keighley met een pre-show via Summer Game Fest. De Xbox Game Showcase moet een uitgebreid aanbod aan games voor de aankomende Xbox Series X-console tonen, waaronder Halo Infinite en Senua's Saga: Hellblade 2.

Dit artikel delen:

Lees meer

Early Access-versie Rogue Legacy 2 uitgesteld naar augustus De consoleversie van Planet Coaster in actie
21

Reacties op: Xbox Games Showcase toont uur lang alleen maar games

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Roy36NL

    • 17 juli 2020 09:04
    Daar zal toch wel minimaal een teaser van fable in zitten dan pre order ik hem gelijk. Dat wordt dan een Xbox en een ps5.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Improv

    • 17 juli 2020 09:17
    Phil Spencer aan het woord over de komende generatie; https://news.xbox.com/en-us/2020/07/16/players-first-you-are-the-future-of-gaming/

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    garciagarcia

    • 17 juli 2020 09:32
    @Improv zijn ze wakker geworden bij XBox? PlayStation gebruikt al jarenlang de slogan: For the gamers. En bij Xbox ontbrak een dergelijke slogan, waardoor ze de slag hebben verloren. De oorlog is echter nog gaande en wie weet wie einde dit jaar als voorlopige winnaar uit de bus komt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 17 juli 2020 10:04
    @garciagarcia Ze hebben niet verloren vanwege de slogon.
    Maar vanwege dat zowel sony als micro plannen hadden voor deze generatie,. alleen xbox kwam als eerste en kreeg veel kritiek en sony die plannen overboord gooide.
    En sony had gewoon eerlijk de betere games. Maar als ik kijk wat er voor gamers is gedaan kwa services is xbox voor mij de winnaar deze generatie.
    Maar heb genoten van beide consoles.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Improv

    • 17 juli 2020 10:13
    @garciagarcia zeker dat ze wakker zijn geworden ja! Maar de slogan ontbrak zeker. Alhoewel de slogan maar een klein deel is van wat er mis was denk ik. Er was zo veel mis dat microsoft eraan dacht xbox te stoppen. En moet je nu eens kijken, ze maken meters en meters. Nog een weg te gaan, dat wel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    garciagarcia

    • 17 juli 2020 10:16
    @hulstpower @Improv een slogan staat voor een visie. En naar deze visie handel je als onderneming en dat moet in alles doorstralen. Dus het ontbreken van een dergelijke slogan betekent eigenlijk dat de juiste focus ontbrak.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    garciagarcia

    • 17 juli 2020 09:35
    Een uur lang alleen maar games? Een presentatie van een game duurt meestal ongeveer 10(?) minuten. Dan kunnen we ervan uitgaan dat ze minimaal 6 games zullen tonen, ben als PlayStation speler wel benieuwd wat Xbox te bieden heeft qua games bij release.

    Ik vind het design van de Xbox ook echt zoveel mooier dan de PlayStation, ziet er echt uit als een robuust en tof ding. De Xbox controller (vooral de 360) vind ik eigenlijk ook de beste controller ooit, maar toch altijd trouw gebleven aan de PlayStation. Hiervoor 2 redenen, de exclusives en de Xbox games zijn ook allemaal te spelen op PC. Dus op deze manier mis ik niks.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 17 juli 2020 10:00
    @garciagarcia Je kan de meeste games ook op pc spelen alleen als je 1440p of 4k wilt gamen moet je minimaal €900 neerleggen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    garciagarcia

    • 17 juli 2020 10:02
    @TommyVercetti ik wil niet flexen of tof doen, maar halverwege 2019 een nieuwe PC gekocht van rond de EUR 2.000,-. Ik kan nog wel even vooruit dus :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 17 juli 2020 11:07
    @garciagarcia Is niet flexen als het realiteit is toch🤙🏼.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 17 juli 2020 18:53
    @TommyVercetti Klopt, alleen heb ik die pc niet gekocht puur om er xbox games op te spelen, maar ook om erop te werken, games te spelen die NIET op xbox staan, want dat vergeet men wel eens, je kan op een pc nog VEEL meer spelen dan alleen wat microsoft aanbied. En bovendien had ik de pc dus al, due die hoef ik niet nog eens aan te schaffen, dus die 900 euro van je (het is wel ietsje meer in mijn geval) moet je wel even in het juiste perspectief plaatsen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 17 juli 2020 10:10
    @garciagarcia Je gaat zo wie zo Everwild, Halo, Hellbalde 2, batltetoads, psychonaugts 2, gears 5 met series x updates.
    Dan gaan we playground games game zie of dat fable is.
    Obsidian nieuwe game denk ik dan.
    Dan denk ik dat ze gaan zeggen dat ze een nieuwe studio gekocht hebben en daar een teaser van.
    Dit is wat ik een beetje verwacht en wat bekend is, verder denk ik dat ze ook een game laten zien en dan op gamepass staat donderdag al.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    garciagarcia

    • 17 juli 2020 10:28
    @hulstpower ja, en van die rijtje word ik nou niet echt opgewonden. Ik vind het geen absolute toppers zoals een Bloodborne, Horizon Zero Dawn of een TLOU. Veel andere gamers zouden waarschijnlijk the Uncharted serie en God of War hieraan toevoegen.

    Ik ben geen racefan, maar de Xbox heeft met de Forza serie wel de beste racegame die er is. Halo heb ik nooit ene kont aan gevonden en Gears of War is na deel 1 alleen maar minder geworden (let op! dit is een mening).

    Naar mijn mening heeft de Xbox een dergelijke klapper wel echt nodig om de concurrentie aan te gaan. Sea of Thieves en een Sunset Overdrive zijn echt hele leuke exclusives, maar dat zijn niet de AAA games waar het grote publiek op zit te wachten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 17 juli 2020 12:02
    @garciagarcia Ik snap wat je bedoelt maar wat heeft sony laten zien voor ps5 vond ik zelf ook niet heel bijzonder.
    Horizon 2 was al gelekt en ratched and clank was ook bekend en die ziet er leuk uit maar is geen van de titels die jij net noemt.
    Zoals ik al zei ja sony had deze generatie de betere games maar of dat weer zo is hoeft niet perse. En bloodborne daar word ik niet blij van maar dat is mijn mening bijna alle andere games wel hoor van sony.
    En ben met je eens xbox heeft een nieuew game nodig die een klapper is.
    Wat ik wel mooi vind aan xbox alle hun games zijn wat anders niet zoals bij sony allemaal 3rd person action games.
    Ik vind persoonlijk gears of war heerlijk en 4 was zeker zo goed als 3 maar 5 heeft de serie wel weer terug gebracht maar dat is mijn mening.
    En dat vind ik mooi aan gamen 1 van me beste vrienden haat tlou 2 en ik vind het 1 van de beste games ooit gemaakt we hoeven het allemaal niet elkaar eens te zijn.
    Andere vraag wat is jou fav game deze generatie consoles?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    garciagarcia

    • 17 juli 2020 13:25
    @hulstpower ooh dat is wel een vraag waar ik even over na moest denken. In het begin van de PS4 kocht ik bijna elke game die me ook maar beetje leuk leek. Dat ging echt nergens over. Door de jaren heen is mijn smaak echt veranderd en kijk ik veel kritischer naar games. Games moeten echt een goed verhaal hebben, innoveren of mij echt uitdagen. Dat zie je denk ik ook wel terug in mijn keuze hieronder.

    Favoriete PS4 exclusive: TLOU games (verhaaltechnisch) / Horizon Zero Dawn (beste actiegame)
    Favoriete Xbox exclusive: Sunset Overdrive (echt zo'n lol mee gehad)
    Beste indie: Hollow Knight

    De beste game voor mij: Sekiro

    Dark Souls 2, Bloodborne en the Witcher 3 verdienen absoluut een honorable mention.

    Wat is jouw favoriete game (tot nu toe)?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 17 juli 2020 14:13
    @garciagarcia mijn fav games moeilijk keuze.
    Op switch is dat Zelda breath of the wild.
    Xbox gears 5 en ori and the will of the wisp.
    Playstation god of war en the last of us part 2.
    pc metro exodus en the witcher 3.
    Verder heb ik ook echt genoten van mario odysee en mario kart 8.
    Op ps4 eigenlijk bijna alle titels wel van sony op de bloodborne en dark souls na niet mijn games.
    Maar het meest heb ik gespeeld op me xbox door gamepass zoveel games die ik niet zou kopen ori maar door dat toch gedaan en super van genoten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    garciagarcia

    • 17 juli 2020 15:07
    @hulstpower ja, door tijd begin ik niet eens aan een game pass of andere betaalde service. Als ik een game echt wil spelen koop ik die en doe er wel een tijdje over. Verder speel ik ook nog veel mijn favoriete game aller tijden: CounterStrike xD

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 17 juli 2020 16:15
    @garciagarcia daarom ben ik blij met de keuzes. Kijk voor mij is gamepass makkelijke keuze ik speel altijd gears en forza en ja toen micro zei onze games komen day one naar gamepass ja ga ik geen games meer kopen scheelt veel geld. Ik merk wel dat ik steeds meer minder online speel. Q

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    AGxKiiNG

    • 17 juli 2020 09:58
    Elden Ring

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • bellsxylom

    • 17 juli 2020 10:06
    @AGxKiiNG Die reddit van Elden Ring is wel geniaal.