Nieuws

Update: 'Xbox-controller gebruikt batterijen, maar niet door deal met Duracell'

Opgeladen

Geschreven door Cody Dakota op
Update: Een woordvoerder van Microsoft heeft Eurogamerlaten weten dat dit niets te maken heeft met een deal met Duracell.

Volgens de woordvoerder biedt Microsoft consumenten bewust de keuze tussen controllers met en zonder batterijen.

"We laten de consument zelf kiezen hoe ze het batterijprobleem willen oplossen voor onze standaard Xbox Wireless Controllers", verklaart de woordvoerder van Miocrosoft.

De spreker zegt verder dat iedereen zelf moet kiezen of ze AA batterijen (van welk merk dan ook), de Xbox Rechargeable Battery, of een USB-C-kabel willen gebruiken.

Origineel bericht door Erik Nusselder

De nieuwe Xbox Series-consoles zouden nog batterijen gebruiken voor hun controllers vanwege een deal met batterijbedrijf Duracell. Dat suggereert een woordvoerder van Duracell in gesprek met StealthOptional.

Microsoft gebruikt al sinds de Xbox 360 batterijen in zijn controllers, terwijl andere consolemakers zijn overgestapt naar oplaadbare accu's of batterijen die in de controller zitten ingebouwd. Volgens Luke Anderson, de marketing manager van Duracell UK, zou dat komen door een deal tussen de twee bedrijven.

"Er is altijd al een partnership tussen Duracell en Xbox... het is een constante overeenkomst tussen Duracell en Microsoft", zegt Anderson tegen de website. "[De deal is] dat OEM het batterijproduct voor de Xbox-consoles en de batterij voor de controllers levert. Die deal loopt al een lange tijd, en ik denk dat hij nog een tijd doorloopt."

Het zou opvallend zijn dat controllers van Microsoft geen interne accu krijgen door een deal met een batterijfabrikant. In een reactie tegen website MCVontkent Microsoft het nieuws in ieder geval niet. "We geven consumenten expres de keuze in hun batterij-oplossingen voor onze standaard controllers. Dat omvat het gebruik van batterijen van elk merk, de oplaadbare batterij van Xbox, oplaadmogelijkheden van onze partners of een USB-C-kabel."

Een nieuwe Xbox wordt inderdaad geleverd met twee Duracell-batterijen voor de controller. Ook gebruikt Duracell het Xbox-merk al langere tijd in reclames.

Dit artikel delen:

Lees meer

Geen bots meer in competitieve modi van Counter-Strike: Global Offensive Het boek Ask Iwata is vanaf april in het Engels verkrijgbaar
27

Reacties op: Update: 'Xbox-controller gebruikt batterijen, maar niet door deal met Duracell'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Roy36NL

    • 7 januari 2021 15:47
    Nu nog wachten op de konijnen skin voor halo

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 7 januari 2021 15:49
    En ik hoop dat ze die keuze altijd zullen aanhouden. Heb al m'n 5 controllers voorzien van een play en charge kit. Werkt prima, maar mocht er ooit een accu sneuvelen wil ik kunnen overstappen naar batterijen en geen nieuwe controller hoeven kopen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ReRo

    • 7 januari 2021 16:18
    Totaal niet duurzaam, tenzij je oplaadbare batterijen koopt. Maar dan lever je weer in op gemak.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • jsk

    • 7 januari 2021 22:54
    @ReRo tenzij bedoel je?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ReRo

    • 9 januari 2021 09:53
    @jsk ja klopt

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 8 januari 2021 16:01
    @ReRo maarja, aan de andere kant wel beter dan vaste accu's als bij de PS (ja, zijn zijn wel te vervangen, maar dan moet je echt de hele zooi open maken).
    Wel was het beter geweest als de xbox controller oplaadbare batterijen gewoon in de controller zelf konden opladen met een usb-c kabel zodat je de batterijen er niet steeds uit hoeft te halen om op te laden, en dan kun je de batterijen dus vervangen zodra ze steeds sneller op gaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ReRo

    • 9 januari 2021 09:53
    @SuperDre ja precies, dat bedoel ik met inleveren op gemak.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fred6er

    • 8 januari 2021 18:16
    @ReRo mijn oplaadbare batterijen houden het anders een stuk langer uit dan de battery packs die ik heb.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Qinneth

    • 7 januari 2021 16:49
    Zoals het liedje gaat: "It's all about the money."

    Hoewel wel een voordeel is dat je niet de hele controller hoeft weg te gooien als je accu versleten is. Mijn Xbox controllers gaan altijd veel langer mee dan mijn Playstation controllers.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoofyZ3

    • 7 januari 2021 17:37
    @Qinneth Ze kunnen toch standaard een accu leveren ipv batterijen. En dan een lege shell erbij gooien waar je eventueel voor nood duracell batterijen in kan doen, of een ander merk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 7 januari 2021 18:06
    @Qinneth

    Hmm ik speel nog steeds met mn allereerste DS3 en DS4 controller. De x360 controller( die ik in de PS3/X360 era gebruikte op de pc) heb ik na dat bijgeleverde batterijen leegwaren nooit meer fatsoenlijk kunnen gebruiken, viel letterlijk om de 5 minuten uit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Qinneth

    • 7 januari 2021 18:29
    @coola Tsja, het blijven persoonlijke anekdotes. Mijn PS3 en PS4 controllers hadden het allemaal binnen een jaar begeven, uiteindelijk ben ik overgestapt naar Nacon controllers voor Playstation en die gingen jaren mee.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 8 januari 2021 16:12
    @Qinneth vraag me af wat je er dan mee doet, want ik heb de mijne ook al sinds het begin. Enige wat nu is is dat de accu niet meer fatsoenlijk bijlaadt, maar dat is een kwestie van de accu vervangen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    FishSt1ck

    • 7 januari 2021 19:23
    @coola als meegeleverde gewone batterijen leeg zijn moet je er nieuwe in doen anders doet de controller het niet fatsoenlijk inderdaad.

    Mijn eerste generatie DS4 controllers kon ik hooguit een uur gebruiken voordat ze weer aan de kabel moesten. Bij m'n Xbox met play & charge set nooit issues mee gehad.

    De switch pro controller is overigens koning van allemaal,die hangt bijna nooit aan de kabel en houdt heel goed de lading vast wanneer ie niet gebruikt wordt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 7 januari 2021 19:40
    @FishSt1ck

    Grapjas.

    Heb alle merken batterijen geprobeerd. Na 5 minuten viel controller uit elke keer maar weer. Terwijl mijn DS3 en 4 controller nu nog steeds even veel uren mee gaan als toen ik ze net had.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 8 januari 2021 10:56
    @coola haha jij denkt dat het uitvallen na 5 minuten met de batterijen te maken heeft? Dan zul je wel een kapotte controller hebben.

    Hier gaan zelfs mijn x360 controllers nog net zo lang mee als in het verre begin (mits nieuwe batterijen erin uiteraard). Wat ook logisch is, want plastic is niet afhankelijk van leeftijd. Accu`s wel.
    De lifetime van je controller is zo een stuk langer dan met accu`s.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 8 januari 2021 11:02
    @-it-

    Thja. Dat zou idd kunnen.

    En zoals ik al zei, mijn DS3 en 4 controller gaan nu nog steeds net zolang mee in uren als dat ze deden toen ze net nieuw waren. En nee ik heb geen magische accu's er in zitten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkRuleR

    • 8 januari 2021 10:08
    @coola Als je controller om de 5 minuten uitvalt, dan ben ik bang dat je dan helaas een kapotte controller had. En ik denk dat dit niet komt omdat Xbox controllers verwisselbare batterijen gebruiken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 9 januari 2021 00:11
    @coola Na de meegeleverde batterijen en je hebt geen garantie geclaimd? Beetje raar vindt je niet?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 9 januari 2021 02:31
    @kleinekoosjer

    ik zal mij zelf quoten van wat ik op zuster site insidegamer.nl heb gezegd.

    Ik en de support van MS gaan niet samen. Ik heb vier keer de support van MS moeten inschakelen al die keren heb ik er de slechtste ervaring mee gehad.

    Daarbij heb ik als het op elektronische apparaten aan komt een slecht temperament. Na de 20ste keer uitvallen werd mn x360 controller een X-wing. Is dat dom ja heel erg dom, maar dat is nu eenmaal hoe ik ben.